  • 31. Data: 2010-02-19 08:54:46
    Temat: Re: A moze o zdjeciach?
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Szkoda, że te zdjęcia nijak się mają do tych z wątku (tzn. są lepsze).

    Czy się to komu podoba czy nie, Smoki mają w branży wysokie notowania
    i raczej nie narzekają na brak rezerwacji. Regularnie też koszą
    nagrody na konkursach WPJA.

    Więc wygląda to tak, że albo klienci, polscy fotografowie ślubni i
    jurorzy WPJA gówno się znają na reportażu ślubnym, albo... ;)

  • 32. Data: 2010-02-19 09:03:03
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    de Fresz pisze:

    Hej

    > Pitolisz. Z powyższego nic nie wynika. Kiedy ukazał się D3 a kiedy D700?
    > Są też tacy, którzy czują różnicę w sztywności pomiędzy gripem
    > zintegriowanym, a dołączanym.

    Są nawet tacy (np. lewooczni) którym grip D3 nie pasuje i z premedytacją
    wybrali kolejne D700 :)

    ale wracając do tematu, to aż strach tutaj podać przykład polskiego TOP
    fotografów ślubnych ;)
    Mnie najbardziej podobają się prace Bartosza Jastala:

    http://www.bartoszjastal.com/
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 33. Data: 2010-02-19 09:34:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-19 10:03:03 +0100, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > Są nawet tacy (np. lewooczni) którym grip D3 nie pasuje i z
    > premedytacją wybrali kolejne D700 :)

    Różnie bywa, ale wyciąganie wniosków o "parciu sprzętowym" na podstawie
    tak lakonicznego stwierdzenia, to głupota. Tymbardziej w przypadku
    kobiety, gdy w praktyce ta płeć wykazuje zazwyczaj znacznie mniejsze
    zainteresowanie sprawami sprzętowymi.

    > ale wracając do tematu, to aż strach tutaj podać przykład polskiego TOP
    > fotografów ślubnych ;)

    Bez przesady, krytyka dotyczyła konkretnego materiału zestawionego z
    aj-wajami i ceną.

    > Mnie najbardziej podobają się prace Bartosza Jastala:
    >
    > http://www.bartoszjastal.com/

    Jakieś takie... mało kolorowe... ;-)

    de Fresz

  • 34. Data: 2010-02-19 13:12:15
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Ci ludzie robią po prostu wała z klienta, identycznego jak sprzedawcy
    > Canomatixa pod hipermarketami. Tamci też sprzedają ''aparat'' i do tego
    > drogi.

    troche mocne slowa Janko. Sa rozne gusta. Nie wiem kto wybierał
    te zdjecia do artykulu bo sa faktycznie jakies dziwne ale widziales ich
    strone ? Sa dobrzy i to nie ulega watpiwosciom. Styl troche popada
    w maniere wspolczesnej fotografii ale jest dobry. Za 10 lat bedzie na
    pewno inny itd. Ciagla wymiana nurtu i ciagle poszukiwanie po to
    zeby byc na topie. Taka branza. Nie wszyscy w tym uczestnicza, ja
    wole prosto i klasycznie.
    To, ze Tobie sie nie podoba to nie znaczy, ze od razu robia klienta
    w wala... Byles ich klientem ? Czy co ?
    W tej branzy dziala to tak; jesli klientowi zdjecia sie podobaja, zobaczy
    PF fotografa i stac go na takiego fotografa to sobie go bieze. Tyle
    w temacie. Gwarantuje Ci, ze gdyby chociaz 10% ich klientow mialo
    podobne zdanie co Ty to by nie mieli takiej renomy.

    Tyle ode mnie.

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 35. Data: 2010-02-19 13:38:54
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-19 09:54:46 +0100, Czornyj <m...@c...pl> said:

> [...]
    >
    > Więc wygląda to tak, że albo klienci, polscy fotografowie ślubni i
    > jurorzy WPJA gówno się znają na reportażu ślubnym, albo... ;)

    Poświęciłem chwilę na przejrzenie ich portfolio (geez, ależ mają
    badziewną nawigację na stronie) i powiem tak - jest lepiej niż w
    artykule, ale jak się przegląda materiały prezentujące zlecenia - a
    jest tam naprawdę niemało bardzo przeciętnych pstryków - i zestawi się
    to ze zdjęciami nagrodzonymi na konkursach, to są 2 różne bajki. Czyli
    albo do klientów nie trafia to, co na konkursy, albo dużo w tym dzieła
    przypadku. No i jak pisałem już wcześniej - w paru miejscach obróbkę
    mają naprawdę ohydną.

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-02-19 16:32:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czornyj pisze:
> [...]
    > Więc wygląda to tak, że albo klienci, polscy fotografowie ślubni i
    > jurorzy WPJA gówno się znają na reportażu ślubnym, albo... ;)

    Ano chyba gówno się znają. Z wystawy na wystawę przekonuję się o tym
    coraz bardziej biorąc do porównania choćby np. dowolny z setek
    ''Przekrojów'' z lat 50-80, które znalazłem na strychu.
    Tak, wiem, oni też się nie znali, a poza tym to była komuna...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 37. Data: 2010-02-19 16:35:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > troche mocne slowa Janko. Sa rozne gusta. Nie wiem kto wybierał
    > te zdjecia do artykulu bo sa faktycznie jakies dziwne ale widziales ich
    > strone ? Sa dobrzy i to nie ulega watpiwosciom.

    Ktoś kto jest dobry nie chwali się czymś złym nie mówiąc, że to żart.
    Jeśli tak nie jest to jego praca jest po prostu dziełem przypadku.

> [...]
    > w temacie. Gwarantuje Ci, ze gdyby chociaz 10% ich klientow mialo
    > podobne zdanie co Ty to by nie mieli takiej renomy.

    Wiem i to bolesne. Bo skoro ludzie się nie znają to o poziom powinni
    zadbać twórcy. I dlatego mamy dziś gówno w radiu, telewizji i na ulicach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwielbiam zapach próżności o poranku/

  • 38. Data: 2010-02-19 16:37:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kryhu pisze:
    > Mnie najbardziej podobają się prace Bartosza Jastala:
    >
    > http://www.bartoszjastal.com/

    O właśnie, efekciarstwo, bo tego klient wymaga, ale w granicach dobrego
    gustu i przede wszystkim szacunku wyrażonego kadrem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja ulubiona lektura? - Adam Śmiałek ''Curriculum Vitae''/

  • 39. Data: 2010-02-19 16:56:27
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-02-19 09:36, de Fresz pisze:

    > A IMHO w tym przypadku ten grubasek nic tam nie wnosi - cholera wię czy
    > to jakiś przechodzień, jeden z gości czy może kierowca. Idzie? Stoi?
    > Jaki ma wyraz twarzy? Ot, przypadkowy element krajobrazu, bez którego
    > historia jaką opowiada to zdjęcie by zupełnie nic nie straciła. A
    > kompozycję zdecydowanie możnaby poprawić.

    Ale on właśnie zrównoważył kompozycję. Bez niego by się to zawaliło. Co
    ciekawe nie jest ani za gruby ani za chudy po prostu idealny. Dodatkowo
    gdyby komuś się wydawało, że odbijający światło kawałek samochodu jest
    jednak za lekki, to mamy tam też kawałek grubaska. Oczywiście odrobinę
    mniejszy, bo samochód mimo wszystko też coś waży. Przypadek, czy
    wszystko przemyślane? Nie wiem;) Bokeh na pewno jest obrzydliwy.

    A.

  • 40. Data: 2010-02-19 18:31:31
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-19 17:56:27 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > Ale on właśnie zrównoważył kompozycję. Bez niego by się to zawaliło.

    Kompozycja to jedno, historia opowiadana przez zdjęcie to drugie, a w
    reportażu to ostatnie jest ważniejsze. Równie dobrze kopozycję mógłby
    ratować jakiś śmietnik - to zdjęcie by nic nie straciło ani nie zyskało
    w stosunku do tego gubasa. A bez tego pana i po przekomponowaniu w lewo
    już byłoby lepiej. Lub gdyby ten pan coś do tej sytuacji wnosił - nie
    wiem, uśmiechał się do pary, kłaniał cylindrem, cokolwiek
    interesującego.

    Ja bym obstawiał przypadek.

    de Fresz