  • 1. Data: 2010-02-18 16:03:34
    Temat: Filmiki w formacie AVCHD - czy to problem?
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Myślę o kupnie kompaktu, który potrafi zapisywać filmiki HD w formacie AVCHD
    50/60 fps (np. Lumix DMC-ZS3 lub jego następcę).

    Czytam jednak tu i ówdzie, że jest problem potem z obróbką (i wyświetlaniem?)
    takich filmów na pececie. Że niby brak softu. Czy to prawda?

    Czy ktoś, kto posiada taki aparat mógłby powiedzieć, jak to potem w praktyce
    wygląda z obróbką tego formatu? Bo jeśli jedyne co się da z tym zrobić to
    oglądać z apartu podłączonego kablem do TV, to porażka.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-02-18 16:42:05
    Temat: Re: Filmiki w formacie AVCHD - czy to problem?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Latet pisze:
    > Czytam jednak tu i ówdzie, że jest problem potem z obróbką (i
    > wyświetlaniem?) takich filmów na pececie. Że niby brak softu. Czy to
    > prawda?

    Nawet jeśli, to można przekonwertować wszystko na wszystko więc problem
    odpada. Jednak nowe wersje programów wspierają h264 i podobne.
    Ja przechodzę na HuffYUV, bo szybki i bezstratny, a potem sobie
    konwertuję do czego tam trzeba. Ale zwykle obrabiam materiał z różnych
    platform i potrzeba wspólnego formatu.

    A do wyświetlania wszystkiego polecam SMplayer - bez instalacji (jest
    także czysta wersja portable) odtwarza każdy chyba kodek, dodatkowo ma
    filtry pracujące live i może gadać z video na różne sposoby (w opengl
    bywa lepiej).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2010-02-18 16:57:21
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

> [...]
    > Ja przechodzę na HuffYUV, bo szybki i bezstratny, a potem sobie
    > konwertuję do czego tam trzeba. Ale zwykle obrabiam materiał z różnych

    Nasuwa sie pytanie jaki soft pozwala na edycje materialu AVCHD a potem zgranie
    go dowolnym kodekiem. Np HuffYUV. I czy netstreamery odczytują HuffYUV.
    No i dzięki za playera.

  • 4. Data: 2010-02-18 17:08:46
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 18/02/2010 16:03, Latet wrote:
> [...]
    >
    > Czytam jednak tu i ówdzie, że jest problem potem z obróbką (i
    > wyświetlaniem?) takich filmów na pececie. Że niby brak softu. Czy to

    Windows 7 wyswietla AVCHD bez dodatkowego softu
    CyberLink PowerDVD wyswietla bez problemu
    Obrobka w CyberLink PowerDirector jest OK, chociaz program jest troche
    niestabilny (nie wiem czy wynika to z kodeków AVCHD)
    Obrobka w Sony Vegas Movie Studio też OK

    Wszystkie programy w najnowszych wersjach, starych nie znam

    B.

    PS. jakby ktos sie zastanawial - to nie sa pirackie kopie.

  • 5. Data: 2010-02-18 17:24:16
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Obrobka w CyberLink PowerDirector jest OK, chociaz program jest troche
    > niestabilny (nie wiem czy wynika to z kodeków AVCHD)
    > Obrobka w Sony Vegas Movie Studio też OK

    Najbardziej interesowałoby mnie konwersja AVCHD na AVI HuffYUV. Jeśli to się da
    zrobić, to już mi nic więcej do szczęście nie potrzeba.

    Pytanie - czym (najlepiej darmowym, ale przede wszystkim porządnie) to zrobić?

    Dzięki,

    latet

  • 6. Data: 2010-02-18 17:33:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Latet pisze:
> [...]
    > się da zrobić, to już mi nic więcej do szczęście nie potrzeba.
    >
    > Pytanie - czym (najlepiej darmowym, ale przede wszystkim porządnie) to

    Pazera (raczej) to zeżre:
    http://www.pazera-software.pl/products/vcsuite/
    Tylko dwuprzebiegowego kompresowania nie polecam poza celami
    archiwizacyjnymi (znacznie mniejsze wyniki), bo się może edytor na tym
    wywalać.

    Trzeba jeszcze osadzić w systemie HuffYUV by każdy edytor zrozumiał
    media tym kodowane.
    http://download.chip.eu/pl/HuffYUV-Codec-2.1.1_93518
    .html

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 7. Data: 2010-02-18 18:43:49
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-18 18:24, Latet pisze:

    > Najbardziej interesowałoby mnie konwersja AVCHD na AVI HuffYUV. Jeśli to
    > się da zrobić, to już mi nic więcej do szczęście nie potrzeba.

    FFmpeg z nakładką powinien dać radę
    http://www.videohelp.com/tools/ffmpeg

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 8. Data: 2010-02-19 18:13:10
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 18 Lut, 17:03, "Latet" <l...@l...pl> wrote:
> [...]
    > wygląda z obróbką tego formatu? Bo jeśli jedyne co się da z tym zrobić to
    > oglądać z apartu podłączonego kablem do TV, to porażka.

    AVCHD - czyli pliki .MTS - da się odtworzyć dowolnym odtwarzaczem,
    nawet Media Playerem. konwertować - też praktycznie wszystkie
    (osobiście używam WinAvi 9 - mimo iż nie wspiera tego formatu to da
    się nim przerabiać .mtsy)

  • 9. Data: 2010-02-19 22:48:58
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

[...]

    Najbardziej zależy mi na konwersji do AVI (bezstratnego). Jeśli to będę mógł
    zrobić, to mogę wszystko co chcę.

    Natomiast ___z czystej ciekawości___ zapytam:

    1. czy jakiś sprzęt inny niż komputer odtwarza pliki .mts przez HDMI ?
    2. czy byłby duży problem w pececie (w sensie darmowego softu), gdybym chciał
    jakieś pliki, np. AVI, przekonwetować na .mts ?

    Dzięki

    latet

  • 10. Data: 2010-02-20 14:34:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010, Latet wrote:

    > 2. czy byłby duży problem w pececie (w sensie darmowego softu), gdybym chciał
    > jakieś pliki, np. AVI, przekonwetować na .mts ?

    Ktoś chyba wspominał ffdshow?
    Mylę się czy on to "umie"?
    http://www.downloadatoz.com/codecs/ffdshow-6.html

    pzdr, Gotfryd