  • 131. Data: 2010-02-27 08:48:35
    Temat: Re: A moze o zdjeciach?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    > Jakoś nie za bardzo rozumiem, co kieruje zawiadowcami stron www
    > do ich zaflashowania. Akurat moi znajomi budujący zawodowo
    > strony www nie używają flasha, więc nawet nie mam kogo zapytać.
    >
    > Pozostaje tylko ciche bojkotowanie takich stron. Ostatnio
    > zrezygnowałem z banku, któremu dawałem się łupić ponad 20 lat,
    > ale torturowania flashem już nie zdzierżę.

    Część ludzi zrozumie po czasie, że oprócz ''łał'' na samym początku
    początku, większość klientów potem omija takie strony z choćby
    prozaicznego braku możliwości podrzucenia linka znajomym do konkretów (a
    na tym właśnie polega szukanie fotografa ślubnego). O nawigacji nie wspomnę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 132. Data: 2010-02-27 09:21:00
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    > /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

    To zjawisko nazywa się "flashofobia" :)
    Wszystko zależy jak jest zrobiona galeria.
    Może byc zrobiona we flashu, dhtmlu albo zwykłym htmlu,
    byle była zrobiona dobrze.

    Niestety flash często jest używany nie do tego do czego został stworzony.
    Ostatnio trafiłem na stronę sklepu zrobionego w całości we flashu i to źle
    (totalna porażka).

    Bez sensu jest negować całą technologię. Lepiej przypadki jej złego
    zastosowania.
    Po prostu we flashu jest tak dużo możliwości, że bardzo łatwo
    przesadzić(animacje, dźwięki, interakcja).
    To że nie da się podać linku do zdjęcia to wada. Także indeksowanie przez
    wyszukiwarki jest utrudnione.

  • 133. Data: 2010-02-27 09:51:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    m0w pisze:
    > Bez sensu jest negować całą technologię. Lepiej przypadki jej złego
    > zastosowania.

    Oczywiście, elementy są bardzo fajnym obejściem ograniczeń czy jedyną
    (praktyczną) możliwością osadzenie video. Niestety najczęściej mamy
    jeden z popularnych szablonów równie ergonomiczny co współczesny telefon
    komórkowy.

    > To że nie da się podać linku do zdjęcia to wada.

    Zawsze można osadzać w htmlu i umożliwiać indeksację, ale zwykle
    stosujący tę technikę po prostu nie mają takiej wiedzy - używają gotowców.

    Najbardziej ze wszystkich rzeczy we flashu wnerwia mnie taka powielana w
    milionach galeria z animacją, gdzie na otwarcie każdego zdjęcia bez
    względu na transfer czekamy 2-3 sekundy oglądając ''roletki''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kiedy będziesz dobrym fotografem? gdy stwierdzisz, że nie potrzeba aparatu/

  • 134. Data: 2010-03-01 18:04:21
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 20 Lut, 12:05, Antek Mysliborski <a...@g...com> wrote:
    > Ok, pokrótce odpowiem, oczywiście do końca pewnie Cię nie przekonam,
    > bo to nie matematyka, żeby istniał wzór na dobre zdjecie, ale w moim
    > odczuciu (zaznaczam, że nie wiem czy taki był zamysł fotografów,
    > napiszę tylko dlaczego takiego sposobu kadrowania nie uznam za błąd):

    ściany:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/14
    2913/zdjecia-slubne-whit...

> [...]
    > napięcie w tym zdjęciu. Ogólnie duzo sie ciekawych rzeczy tu na dole
    > dzieje, mimo iż pozornie to zdjęcie tłumu, to jednak jest w tym
    > porządek (zobacz jak kluczowe postaci na siebie nie nachodzą).
    > A teraz góra - wez kawałek gazety i ją sobie zakryj. Albo góre i prawą
    > stronę.. Tracimy od razu poczucie przestrzeni - to w końcu duze
    > pomieszczenie, a poza tym swiecące w tle drzwi zaczynają kompletnie
    > dominowac nad zdjęciem. Teraz są wygaszone tą czerwienią. Zresztą jest
    > ona potrzebna do nadania klimatu temu zdjeciu.

    prawej:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/14
    2895/zdjecia-slubne-whit...

    > Prostując to zdjecie stracimy główkę na balkonie - w pierwszej chwili
    > słabo widoczną. Ogólnie jest to zabieg dodający odrobinę dynamiki
    > zdjeciu z definicji sztampowemu i nudnemu. Mi osobiście nie
    > przeszkadza to przechylenie.

    prawo:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142
    891/zdjecia-slubne-whit...

    > tu mamy przede wszystkim fajny, niepozowany moment - zwłaszcza ten
    > nurkujący przed obiektywem koles jest świetny. Buty nie zawsze są
    > interesujące ;), a białe niebo? możliwe że to zdjecie gdzieś w albumie
    > zostało umieszczone na białym tle w taki sposób, że nie przeszkadza
    > (zresztą mi osobiscie nawet teraz nie przeszkadza)

    > no i? to zdjęcie przeciez akurat jest b. proste w odbiorze, tematem
    > jest przyuważona linia torebek (a nie pani Zosia czy pan Zdzisiu).
    > Uzycie szerszego kadru zmniejszyłoby siłę tego zdjęcia.

    ścianie:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/1
    42923/zdjecia-slubne-whit...

    > przecież te obrazki pięknie równoważą tańczące pary... nie wierzę że
    > Tobie muszę coś takiego tłumaczyć..

    > to linia pionowa przełamująca dominację linii poziomej utworzonej
    > przez ciąg ludzi w kolejce, dzięki czemu zdjecie zyskuje dynamikę.

    > kompletnie się nie zgadzam. W tych zdjęciach widać doskonałe
    > opanowanie kadrowania i techniki, wyrobienie fotograficzne. Jest to
    > zdecydowanie świadomy wybór pewnego stylu fotografowania.

    Mozesz zostac politykiem, bajere to masz fajna, tylko, ze podobnie jak
    u politykow niemerytoryczna.
    Pozdrowka Chomsky.

  • 135. Data: 2010-03-01 21:53:04
    Od: Antek Mysliborski <a...@g...com>

    > Mozesz zostac politykiem, bajere to masz fajna, tylko, ze podobnie jak
    > u politykow niemerytoryczna.

    dziekuje bardzo za krótkie, rzeczowe i w przeciwieństwie do moich
    wywodów bardzo merytoryczne podsumowanie. Czuję się przekonany

    również pozdrawiam bardzo serdecznie

  • 136. Data: 2010-03-05 10:25:45
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    >dziekuje bardzo za krótkie, rzeczowe i w przeciwieństwie do moich
    >wywodów bardzo merytoryczne podsumowanie. Czuję się przekonany

    >również pozdrawiam bardzo serdecznie

    i jak w przypadku polityków,
    nie przeczytałem całej treści wszystkich maili
    ale głosować na zwycięzcę juz mogę...

    pozdr.
    Gr.