eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa › Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 1. Data: 2010-02-18 10:22:40
    Temat: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    Opiszę pewien przypadek klienta:
    1.) Klient zakupił body Nikona z obiektywem - sklep wyadał kartę gwarancyjną
    i paragon
    2.) Klient po sprawdzeniu sprzętu (po kilku dniach) podbił kartę
    gwarancyjną - sklep wypełnił pola: model aparatu, numer seryjny, data,
    pieczątka i podpis
    3.) Po kilku miesiącach Klient na gwarancji chciał odesłać body z obiektywem
    celem regulacji FF i tutaj zaczęły się jego problemy:
    a) Serwis Nikon wymaga koniecznie dowodu zakupu - paragon lub faktura,
    podbita gwarancja nie jest wystarczająca (na marginesie - można jej wogóle
    nie podbijać)
    b) Klient zagubił paragon
    c) Klient zwrócił sie do sklepu celem wydania wtórnika paragonu:
    d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
    jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
    potrafią zidentyfikować transakcji)
    e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
    f) Klient traci gwarancję

    Co o tym sądzicie - jakaś paranoja. Jak byście rozwiązli zaistniały problem
    Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze zrobić ksero
    na wypadek gdyby wyblakły).

    Pzdr, Sławek


  • 2. Data: 2010-02-18 10:26:52
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "karol" <k...@b...com>

    > Co o tym sądzicie - jakaś paranoja. Jak byście rozwiązli zaistniały
    > problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze
    > zrobić ksero

    Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij ze zgubił

    jk



  • 3. Data: 2010-02-18 10:34:13
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze zrobić ksero
    > na wypadek gdyby wyblakły).

    Ja tak robię (dyski twarde)

    pozdrawiam,
    gietrzy

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 4. Data: 2010-02-18 10:38:41
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "karol" <k...@b...com> napisał w wiadomości
    news:hlj4la$9dq$1@news.onet.pl...

    > Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij ze zgubił

    a teraz po polsku napisz

    --
    JD


  • 5. Data: 2010-02-18 11:11:04
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "Santana" <s...@i...pl>


    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hlj4ic$dql$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Opiszę pewien przypadek klienta:
    > 1.) Klient zakupił body Nikona z obiektywem - sklep wyadał kartę
    > gwarancyjną i paragon
    > 2.) Klient po sprawdzeniu sprzętu (po kilku dniach) podbił kartę
    > gwarancyjną - sklep wypełnił pola: model aparatu, numer seryjny, data,
    > pieczątka i podpis
    > 3.) Po kilku miesiącach Klient na gwarancji chciał odesłać body z
    > obiektywem celem regulacji FF i tutaj zaczęły się jego problemy:
    > a) Serwis Nikon wymaga koniecznie dowodu zakupu - paragon lub faktura,
    > podbita gwarancja nie jest wystarczająca (na marginesie - można jej wogóle
    > nie podbijać)
    > b) Klient zagubił paragon
    > c) Klient zwrócił sie do sklepu celem wydania wtórnika paragonu:
    > d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
    > jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
    > potrafią zidentyfikować transakcji)
    > e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
    > f) Klient traci gwarancję
    >
    > Co o tym sądzicie - jakaś paranoja. Jak byście rozwiązli zaistniały
    > problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze
    > zrobić ksero na wypadek gdyby wyblakły).
    >

    Ja sądzę że klient jest bałaganiarz bo zgubił paragon, a teraz tupie nóżką
    że serwis jest be :)
    Pozdrawiam
    P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
    zmieniło?


  • 6. Data: 2010-02-18 11:11:47
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
    > jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
    > potrafią zidentyfikować transakcji)
    > e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
    > f) Klient traci gwarancję

    Nie wiem jak Wy - ale ja bym na miejscu Klienta przycisnął sklep - co to
    znaczy, że nie wydadzą wtórnika paragonu (bo Klient nie pamięta dokładnej
    daty zakupu) - jest karta z pieczątką i podpisem pracownika sklepu - jest
    model aparatu - jest jego numer seryjny - niech szukają w bazie paragonu do
    skutku. ;-)


  • 7. Data: 2010-02-18 11:23:40
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > Ja sądzę że klient jest bałaganiarz bo zgubił paragon, a teraz tupie nóżką
    > że serwis jest be :)
    > Pozdrawiam
    > P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
    > zmieniło?

    Zgodzę się z Tobą - ale uważam, że producenci powinni również w kartach
    gwarancyjnych usunąć rubryki związane z "podbiciem gwarancji" - bo niby
    czemu ma to służyć - ktoś powie - jest tam np. numer seryjny - OK - ale, czy
    nie można go umieszczać na paragonie (fakturze).
    W praktyce - karta gwarancyjna jest podbijana - jak trzeba odesłać sprzęt do
    serwisu. Wczesniej prawie nikt jej nie podbija. Według mnie można trochę
    ułatwić życie Nam Klientom.


  • 8. Data: 2010-02-18 11:25:37
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 12:11:47 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

    >> d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
    >> jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
    >> potrafią zidentyfikować transakcji)
    >> e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
    >> f) Klient traci gwarancję
    >
    > Nie wiem jak Wy - ale ja bym na miejscu Klienta przycisnął sklep - co to
    > znaczy, że nie wydadzą wtórnika paragonu (bo Klient nie pamięta dokładnej
    > daty zakupu) - jest karta z pieczątką i podpisem pracownika sklepu - jest
    > model aparatu - jest jego numer seryjny - niech szukają w bazie paragonu do
    > skutku. ;-)

    I zatrudnią do tego wróżkę ;) Przecież paragon da się zidentyfikować
    wyłącznie po numerze i dacie, niby jak miałby pracownik po numerze seryjnym
    cokolwiek znaleźć w systemie sprzedaży? :)

    Inna rzecz, że na karcie gwarancyjnej powinna być wstawiona data zakupu, a
    to już powinno umożliwić namierzenie paragonu, o ile nie ma kilkunastu
    takich samych.

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"


  • 9. Data: 2010-02-18 11:26:22
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hlj5jp$g2k$1@news.interia.pl>,
    Santana nabazgrał:
    > P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
    > zmieniło?

    Marki poważnie traktujące klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka
    innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzają czy
    gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzętu. Można
    oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.


  • 10. Data: 2010-02-18 11:28:43
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 18 Feb 2010 11:26:22 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > W poście <hlj5jp$g2k$1@news.interia.pl>,
    > Santana nabazgrał:
    >> P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
    >> zmieniło?
    >
    > Marki poważnie traktujące klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka
    > innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzają czy
    > gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzętu. Można
    > oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.

    Na podstawie numeru seryjnego policzą gwarancję od daty produkcji. Zresztą
    zgodnie z informacją od Lenovo, do urządzenia należy bezwzględnie dołączyć
    kartę gwarancyjną i kopię dowodu zakupu.


    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: