  • 31. Data: 2010-03-04 11:47:01
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > O.K. Sporo w tym racji. Fotografom prasowym wiedzie się nienajlepiej,
    > być może wkrótce czeka ich los dinozaurów - biegu rzeki nie zawrócimy,
    > więc szkoda wylewać łzy. Zastanawia mnie jednak, skąd taki powszechny
    > wstręt do wszelkich form organizowania się.

    Kupisz chlebek po 25zl? Moge Ci sprzedawac :)

  • 32. Data: 2010-03-04 11:58:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-04 12:47:01 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Kupisz chlebek po 25zl? Moge Ci sprzedawac :)

    Czemu nie 50? Pofolguj swojej wyobraźni.

    de Fresz

  • 33. Data: 2010-03-04 12:02:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    januszek wrote:

> [...]
    > że zostanie do redakcji wysłane jeszcze z miejsca jego wykonania.
    > Takie mamy realia. Więc zupełnie mnie nie dziwi, że za publikacje
    > jakiegoś starego zdjęcie z archiwum wypłacono 4 zł.
    >
    > Być może za chwilę i te 4 zł okaże się ogromną stawką bo powstaną
    > banki zdjęć prasowych działające tak jak stoocki, z których fotograf
    > za jedno pobranie będzie mógł liczyć na 50 groszy ;)
    >
    > W czasach niedoboru samochodów Pan Taksówkarz z kilkugodzinnej pracy
    > co dzień utrzymywał swojego Mercedesa, budował wille i żył jak król ;)
    > Było, minęło. Teraz ten etap czeka to Panów Fotografów Prasowych.

    spora część zdjęć które widuję w prasie czy portalach nie jest warte nawet 4
    złote.

  • 34. Data: 2010-03-04 12:07:09
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Kupisz chlebek po 25zl? Moge Ci sprzedawac :)

    Argument mocno naciągany - od dawna mamy związki zawodowe piekarzy, cechy
    piekarzy i cukierników itp. Za słabi są. Co innego górnicy, lekarze,
    prawnicy - ci potrafią stanąć murem za sobą - zwykle kosztem pozostałych
    grup zawodowych niestety.

    Ja się już wyłączam z tego wątku - to w końcu grupa o fotografii. A zaczęło
    się od niewinnej niskiej wyceny zdjęć... ;)

    --
    Lol

  • 35. Data: 2010-03-04 12:07:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-04 09:36:32 +0100, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > problemu. Wiem jedynie, ze szukanie rozwiązań opartych na tworzeniu
    > kolejnych organizacji uzurpujących sobie prawa do wprowadzania cen
    > minimalnych to ślepa uliczka. Mamy już tabelę minimalnych stawek za
    > zdjęcia wprowadzoną pzrez Związek Polskich Artystów Fotografików
    > (http://www.zpaf.pl/pl/content/prawa_aut/1.php - zgodnie z nią autor
    > zdjęcia opublikowanego w czasopiśmie nie może za nie dostać w żadnym
    > wypadku mniej niż 86zł ) i... co z tego? Sprawę cen musi uregulować
    > rynek - próby sztucznego ich narzucenia nie będą skuteczne - zawsze

    Owszem, ale pamiętaj że rynek dąży do upowszechnienia chłamu - prawo
    Kopernika-Greshama pokazuje swoją drugą twarz. I w pewnym momencie
    dochodzi do sytuacji, gdy nic innego nie da się kupić. Później
    oczywiście normalność wraca w formie eksluzywnej, dostępnej dla
    nielicznych, ale reszta musi się zadowolić byle czym.

    > Poza tym - jeśli ktoś chce wprowadzić na swoją działalność monopol -
    > powinien zdać sobie sprawę, ze podobne chęci moga mieć i inni. Jak
    > byśmy zareagowali na próbę wprowadzenia przez producentów i
    > dystrybutorów sprzetu fotograficznego porozumienia, że dla zapewnienia
    > godziwych zysków i właściwego poziomu jakości sprzedawanych wyrobów
    > wprowadza się minimalne ceny na spzret fotograficzny

    Ale jesteś pewien że nic takiego nie miało/ma miejsca? Bo ja bym sobie
    nie dał nic obciąć. W wielu innych branżach uzgadnianie cen pomiędzy
    konkurentami miało miejsce. Kapitalizm ma też tą mniej sympatyczną
    twarz i ten "wolny rynek" to często tylko iluzja.

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-03-04 12:12:05
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-04 10:42:18 +0100, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Na wolnym rynku zawsze sie "przezywa trudne chwile".

    Jeśli już teraz dyplomowani dziennikarze nie tak rzadko klecą wierutne
    bzdury czy operują uproszczeniami bez wnikania w temat, to zgadnij co
    będzie, gdy wezmą się za to marnie opłacani amatorzy?

    de Fresz

  • 37. Data: 2010-03-04 12:39:47
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    > A czy to jedyny zawód który pochonęła cywilizacja? Co mają powiedzieć
    > remontowcy zaprzęgów konnych, kowale ile tych koni musi podkuć...

    Co do kowali to się nie zgodzę.
    Obecnie DOBRZY kowale mają jak w raju!

    Rafał

  • 38. Data: 2010-03-04 12:40:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, Lol wrote:

> [...]
    > szkoda wylewać łzy. Zastanawia mnie jednak, skąd taki powszechny wstręt do
    > wszelkich form organizowania się. Czy to cecha narodowa

    Nie, to wnioski z nauki, zarówno "socjalistycznej" jak i aktualnie
    panującego "prawie kapitalizmu", mianowicie daleko wysunięta obrona :>
    przed równie wysokim prawdopodobieństwem *PRZYMUSOWEGO* "organizowania"
    wszystkiego co się rusza.
    Patrz taksówkarze: zamiast ścigać dostępnymi środkami oszustów, którzy
    *nie* stosują się do własnych deklaracji (zawyżanie stawek, deklarowane
    1,20 za km tylko nie wiadomo czego, skoro za 10 km wychodzi >100zł),
    posługiwanie się nieuprawnionym oznakowaniem ("TAKI" zamiast "TAXI"
    jest ewidentnym wprowadzaniem w błąd), co powinno robić państwo,
    można się obawiać iż państwo przychyli się do żądań dotyczących
    "ograniczeń", pozbawienia możliwości wożenia ludzi przez nie-taksówkarzy.

    A nie o to chodzi - jak ktoś wybiera dom noclegowy, powinien być
    świadom że to nie jest hotel. I przeciwnie. Takoż nie powinno
    go dziwić, że "przewóz osób" nie wie którędy jechać :>

    Ale za próbę wzięcia 100 zł za 10 km (mimo deklarowanej
    znacznie niższej stawki) powinna być sprawa za oszustwo - i to
    powinna być owa rola "organizacyjna", tyle, że nie leży ona
    w prostym interesie taksówkarzy, a państwo nie chce się za
    nią wziąć, zaś ci klienci którzy *być może* by się "zorganizowali",
    poprzestają na tym że sami dają radę odróżnić "taki" od "taxi".

    > No "klika fotografów"rzeczywiście mogłaby być poważnym
    > społecznym zagrożeniem. ;))

    Jeśliby doprowadziła do stanu, że bez jej koncesji nie można
    zarobkowo sprzedawać zdjęć, to oczywiście - dziwi Cię to?
    A *PRAKTYKA* jest taka, że jak już taka "klika" się pojawi,
    to właśnie tak działa.
    Jak mogłaby *inaczej* wpływać na wydawców, skoro *są chętni*
    do sprzedawania zdjęć po 4 zł/sztuka?
    Rozstrzeliwać chętnych? ;)

    No chyba, że masz pretensje że nie działają "kliki klientów",
    ale sądząc z opisów (spadająca sprzedaż) one działają, mimo że
    nie są nijak spisane i zarejestrowane.
    Ktoś musi natrafić na ten moment, kiedy się okaże, że
    płacenie więcej za zdjęcia podnosi sprzedaż.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-03-04 12:43:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał
    >
    > A bedziesz mial inne wyjscie ?
    > No fakt, z chlebem najprosciej, mozna sobie maszynke w domu postawic.

    Na pewno będzie można? ;) (patrz: produkcja alkoholi)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2010-03-04 12:47:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2010, Jakub Jewuła wrote:

    [...komuś...]

    > Wyklety powstan luuuddduuuuuu sztandar wyprowadzic! ;)

    "Dowód historyczny jak zbożną ideę obrócić przeciw twórcom"?
    Niewykluczone, ze część fotoreporterów bardzo by się oburzyła
    na zakaz sprzedawania zdjęć *przez nich*.

    pzdr, Gotfryd