  • 41. Data: 2010-03-04 12:54:15
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Argument mocno naciągany - od dawna mamy związki zawodowe piekarzy

    W piekarni za rogiem nie ma. I dlatego robia zarowno chleb tani jak i pyszny
    :)

  • 42. Data: 2010-03-04 12:56:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek Dyjor napisał(a):

    [...]

    > spora część zdjęć które widuję w prasie czy portalach nie jest warte nawet 4
    > złote.

    Masz rację - patrząc pod tym kątem można zobaczyć, że 4 zł to bardzo
    dużo i tylko najlepsi tyle mogą dostawać ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 43. Data: 2010-03-04 13:29:00
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tomasz Jakubowski wrote:

    > Dostawcy treści (głównie prasa) przeżywają trudne chwile w obliczu
    > cyfrowej rewolucji i koszta próbują scedować na
    > fotoreporterów/dziennikarzy oferując albo chore stawki albo zlecając tę
    > robotę amatorom.

    Ale nawet amator nie będzie pstrykał za 4 zł. Te 4 zł za jedno zdjęcie
    oznacza kilkadziesiąt zdjęć dostarczonych do redakcji. Ile trzeba by
    zrobić zdjęć, żeby mieć średnią krajową? 20 zdarzeń dziennie
    fotografować? 4 zł to może być za zdjęcie przy 1000 packshotach na
    jednym świetle bez edycji. 6 zł to bierze taksówkarz za trzaśnięcie
    drzwiczkami.
    Przy ustalaniu stawek dla pracowników i współpracowników to każde
    wydawnictwo przeżywa właśnie trudne chwile, tylko nie dajmy się zwariować.

    wer

  • 44. Data: 2010-03-04 13:43:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@n...pl napisał(a):

    > Ale nawet amator nie będzie pstrykał za 4 zł.

    Hmm... W opisanym przypadku fotograf nie dostal 4 zl za zrobienie
    "pstryk" tylko dostal te 4 zl za konkretna, jednorazowa publikacje
    swojego starego zdjecia, ktore bylo umieszczone w banku danych gazety.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 45. Data: 2010-03-04 14:01:51
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 4 Mar, 01:21, zly <b...@N...fm> wrote:

    > Ależ jak najbardziej robią to wszyscy.

    > Jeśli ten związek ma wytworzyć monopol i zamknąć rynek dla konkurencji to
    > chyba niebardzo.

    A co niby ma zrzeszanie się w związki z monoplolem? Nikt Ci nie
    zabrania stworzenia ZZ Wolnych Strzelców ...

    > Ale teraz mamy 2010 i pomijając fakt, że nie ma takich ludzi, to związki
    > służą zupełnie do czego innego

    Idź i powiedz to pracownikom Biedronek, Kuflandów tudzież innych Tesco
    czy Reali ....

  • 46. Data: 2010-03-04 14:49:37
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > "pstryk" tylko dostal te 4 zl za konkretna, jednorazowa publikacje
    > swojego starego zdjecia, ktore bylo umieszczone w banku danych gazety.

    No właśnie, to samo miałem napisać. A 4zł za każdorazową publikację
    zdjęcia z archiwum, jako ilustrację artykułu na stronie, uważam za
    całkiem przyzwoitą stawkę :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 47. Data: 2010-03-04 15:03:15
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-04 15:49:37 +0100, ajt <a...@u...com.pl> said:

    > No właśnie, to samo miałem napisać. A 4zł za każdorazową publikację
    > zdjęcia z archiwum, jako ilustrację artykułu na stronie, uważam za
    > całkiem przyzwoitą stawkę :)

    I pomyśleć że wredni komercjonaliści biorą za to parę tysi... Co jest
    przeginką w drugą stronę.

    de Fresz

  • 48. Data: 2010-03-04 15:45:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mamba" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > Co do kowali to się nie zgodzę.
    > Obecnie DOBRZY kowale mają jak w raju!

    No coz, DOBRZY fotografowie pracuja dla Vogue albo zgarniaja kilka zer za
    sesje slubne klientow nie szukajacych tabliczek 'wideofilmowanie' po
    bramach. ;)

    Tacy pewnie tez nie maja czasu czytac w usenecie o aberracjach i filmikach
    HD. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 49. Data: 2010-03-04 15:47:25
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > "Nie wiem, dlaczego fotoreporterzy nie podnoszą buntu - pisze fotoreporter
    > Wojciech Druszcz"

    Ja myślę, że każdy fotoreporter, który ma na to ochotę to w ramach
    buntu powinien natychmiast wysłać swoją płytkę CD do Magnum i rzucić
    obecną pracę.

  • 50. Data: 2010-03-04 15:47:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lol" <l...@l...pl> wrote in message

    > Ze stawkami za fotografię prasową coś jest chyba nie tak. Ja rozumiem, że
    > w mniemaniu księgowych wydawnictw ceny mogą być niskie - zdjęcie potrafi
    > zrobić każdy, nawet kilkuletnie dziecko. Tyle, że utrzymywanie się
    > aktualnego trendu spowoduje, że gazety/portale będą serwowały nam fatalne
    > zdjęcia lub stockową papkę o szerokim spektrum rażenia. Jako konsumentowi,
    > nie odpowiada mi to.

    Przeciez juz teraz duze serwisy okrasza wiadomosci filmami i zdjeciami z
    komorek przypadkowych przechodniow. Darmowymi.

    Pozdrawiam
    Kamil