  • 91. Data: 2010-03-05 12:07:44
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał
    >
    > A bedziesz mial inne wyjscie ?
    > No fakt, z chlebem najprosciej, mozna sobie maszynke w domu postawic.

    Dla ukrócenia nieuczciwej konkurencji, tylko piekarz miałby certyfikat
    uprawniający do zakupu mąki.

  • 92. Data: 2010-03-05 12:17:12
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Ja śpiewam akordami. Interes komputerowy, fotograficzny, elektronika,
    > muzyka, media... a ostatecznie zajmę się produkcją indywidualnych
    > schodów z drewna (podoba mi się to), albo fliziarstwem...
    > A poza tym... trzydzieści lat szybko minie.

    Ja tak jakby Ci wtóruję również śpiewając akordami, ale czy naprawdę
    chodzi o to, że jak mi jest dobrze, to mam mieć wszystko i wszystkich w
    4 literach...? Skąd mam wiedzieć, jak poradzą sobie moje dzieci, wnuki?
    Za 30 lat może i mnie nie będzie, ale nie chcę dla moich potomków
    przyszłości, w której przetrwać może tylko multiinstrumentalista. Taka
    jednostka - multiinstrumentalista - bogato wyposażona przez los nie jest
    standardem. A co z innymi - do piachu?
    Ra-V "Lightsensitive" Charlikowski
    www.luxcamera.com / www.luxcamera.eu / www.luxcamera.pl
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 93. Data: 2010-03-05 12:35:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jak jesteś dobry w tym co robisz to zapłacą Ci więcej.

    Tylko jeśli jesteś dobry w tym, co akurat jest (jeszcze)
    potrzebne, i tylko jeśli równe dobrych jest niewielu.

  • 94. Data: 2010-03-05 12:53:54
    Temat: Re: 4 z?ote za foto
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kamil wrote:
    > "luxcamera" <r...@g...pl> wrote in message

    > Alez oczywiscie tego nie neguje i sam popieram idee zwiazkow
    > zawodowych (chocby dlatego, ze miedzy innymi zwiazkowi zawdzieczam
    > nienormowany czas pracy i 36 dni urlopu w roku;). Ale nie dajmy sie
    > zwariowac, naprawde DOBRYCH (wielka litera!) fotografow stac na
    > wysmianie takich propozycji, bo kasuja za jeden slub trzymiesieczna
    > pensje pana mlodego, a pracy maja z gory na kilka miesiecy. I tylko
    > to chcialem sprostowac.

    dobry fotograf nie robi fotek za 4 zł...

    te fotki robią tłumoki nie mające pojęcia jak trzymać aparat, co niestety
    widać co chwila w gazetach i na portalach internetowych. Czy dobry fotograf
    zrobi zdjęcia gwiazdy w ujęciu wieka głowa krótkie nóżki bo sie mu nei chce
    kucnąć lub nie wie nawet że trzeba kucnąć, pomijając proste skierowanie
    aparatu na wprost i wykadrowanie. Rypanie lampa na full też nei jest raczej
    pokazem dobrego warsztatu.

  • 95. Data: 2010-03-05 12:55:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Lol" napisał

    > Zgadzam się jak najbardziej, tylko że straszne offtopy w tym wątku rosną.

    Normalne ; )

    > P.S. Spróbuj też wyrobów z Czarnkowa. :)

    Wiesz, próbować to ja mogę tego co jest w sklepie. Mimo, że konstancińskie
    produkty mają czesto takie regionalne nazwy jak "Mazowieckie" to konia z
    rzędem temu kto na Mazowszu ich posmakuje nie fatygując się do Konstancina
    ; )

    adam

  • 96. Data: 2010-03-05 13:02:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lol wrote:

    > No dobrze - a masz jakiś konstruktywny i realny pomysł na zmianę
    > niegodziwych praktyk? Taki, który faktycznie zastosować teraz lub w
    > najbliższej przyszłości?
    > Ze stawkami za fotografię prasową coś jest chyba nie tak. Ja
    > rozumiem, że w mniemaniu księgowych wydawnictw ceny mogą być niskie -
    > zdjęcie potrafi zrobić każdy, nawet kilkuletnie dziecko. Tyle, że
    > utrzymywanie się aktualnego trendu spowoduje, że gazety/portale będą
    > serwowały nam fatalne zdjęcia lub stockową papkę o szerokim spektrum
    > rażenia. Jako konsumentowi, nie odpowiada mi to.

    znaczy co chcesz zadekretować ze zdjęcia mają być dobre?

    skoro odbiorcy takich nie potrzebują :)

    są media które dbają o jakość fotografii (podejrzewam że fotografowie z NG
    czy z DF nie dostają za zdjecia 4zł) są też takie które maja jakość w dupie
    bo mają być tanie, prole nie odróżniają dobrych zdjęć od złych.

    Dodam że kiedyś prowadziłem dyskusję o zdjęciach pewnej znajomej osoby
    (inteligentny i sympatyczny osobnik) który na moje uwagi co do tego co
    mógłby poprawić, powiedziała że takie fotki są w jakimś magazynie o
    podróżach więc jego są też dobre.

  • 97. Data: 2010-03-05 13:03:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lol wrote:

    > Wiesz, ja bardzo lubię liberalne poglądy i samoregulujący się rynek,
    > ale również dobre pieczywo, prawdziwe wędliny, interesujące zdjęcia i
    > dobrze zeskanowane materiały... I mam pewne obawy, choć może
    > niesłuszne, smakując "kromkę z szynką"...

    to nie kupuj w tesco czy biedronce i nie czytaj faktu onetu i superexpresu.

  • 98. Data: 2010-03-05 13:06:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski wrote:

    > I możesz mieć to wszystko za odpowiednią cenę, czyż nie?

    no przecież nie po 4 złote :)

  • 99. Data: 2010-03-05 13:06:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał

> [...]
    > skierowanie aparatu na wprost i wykadrowanie. Rypanie lampa na full też
    > nei jest raczej pokazem dobrego warsztatu.

    Niemniej takie błędy widać całkiem często i moim zdaniem nie mają nic
    wspólnego z brakiem warsztatu. Wręcz przeciwnie.
    Zależy co fotograf ma za zadanie zrobić.
    Świadomość jak zrobić Kaczora jeszcze mniejszego i brzydszego, a Donka
    jeszcze większego i piękniejszego może mieć istotne znaczenie ; )
    Albo jak zrobić, żeby jedna celebrytka wyglądała jak zapruta i
    nierozgarnięta k***, a inna na słodką i niewinną.

    adam

  • 100. Data: 2010-03-05 13:13:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > Naprawdę nie dostrzegasz, że w obu przypadkach schemat jest niemal
    > identyczny? Zdjęcie zrobione wcześniej i zapłacone, publikowane
    > ponownie gdzieśtam, jest konieczność zapłacenia za PA na konkretne pole
    > eksploatacji - tu 4 zł, tam kilka tys. Oczywiście jest i rozbieżność w
    > czasochłonności obu zdjęć, technice itp, ale nie w tym rzecz.

    W analogii, którą ja podałem schemat też jest ten sam czyli kierowca
    samochodem ma płacone za przejechanie konkretnej trasy. Tyle, że jednym
    z kierowców jest Pan Rysiu, który jeździ taksówką a drugim Robert Kubica
    ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...