  • 1. Data: 2010-03-03 17:23:05
    Temat: canon sx100is
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Witam.Czy posiada ktoś canona sx100is,chodzi mi konkretnie o robienie
    zdjęć przy pomocy ustawień manualnych (podobno dobry jest w te
    klocki).Może mi ktoś pomóc jak te wszystkie ustawienia zgrać ze sobą
    zeby robił piękne zdjęcia?
    Z góry dziękuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-03-03 22:15:19
    Temat: Re: canon sx100is
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    maniek wrote:
    > Witam.Czy posiada ktoś canona sx100is,chodzi mi konkretnie o robienie
    > zdjęć przy pomocy ustawień manualnych (podobno dobry jest w te
    > klocki).

    Manual to manual - w zasadzie nie moze byc dobry czy zly (chyba, ze
    skupimy sie na ergonomii). W kazdym aparacie, ktory go posiada wyglada
    mniej wiecej tak samo - mozesz manipulowac czasem (wiesz, na co to
    wplywa?), w bardzo ograniczonym zakresie przyslona (jw) i... i tyle, bo
    ciezko za "manual" uznac zmiane ISO czy balansu bieli. To ostatnie w
    kompakcie ma sens, reszta niekoniecznie, bo np. po co manipulowac
    przyslona, skoro i tak moze ona przyjac raptem 2-3 wartosci, a ich zmiana
    w odroznieniu od lustrzanki z jasnym obiektywem w zasadzie nie wplywa na
    glebie ostrosci?
    Automatyka w polaczeniu z odpowiednia korekcja ekspozycji zrobi za Ciebie
    wszystko.

    > Może mi ktoś pomóc jak te wszystkie ustawienia zgrać ze sobą
    > zeby robił piękne zdjęcia?

    Odpowiednio do warunkow i zamierzonego efektu? :) Chyba pora, abys siegnal
    po dowolna ksiazke dotyczaca podstaw fotografii (niekoniecznie cyfrowej).

    --
    KILu

  • 3. Data: 2010-03-03 22:21:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "KILu" <b...@w...pl> writes:

> [...]
    > przyslona, skoro i tak moze ona przyjac raptem 2-3 wartosci, a ich
    > zmiana w odroznieniu od lustrzanki z jasnym obiektywem w zasadzie nie

    Bez przesady, zmiana od 2.8 do 8 to nie jest takie nic - chociaz
    oczywiscie nie za wiele.

    MJ

  • 4. Data: 2010-03-04 16:33:27
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-03 18:23, maniek pisze:
    > Witam.Czy posiada ktoś canona sx100is,chodzi mi konkretnie o robienie
    > zdjęć przy pomocy ustawień manualnych (podobno dobry jest w te
    > klocki).

    Chyba taki idealny to nie jest ;) bo z tego co widzę został okrojony z
    histogramu na żywo, a to jest obecnie podstawowe narzędzie przy pracy na
    manualu.
    http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/histogram
    /
    Masz farta bo do twojego aparatu jest CHDK
    http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
    dzięki niemu będziesz miał histogram nawet wszystkich trzech kanałów na
    żywo oraz zebrę symbolizującą przepalenia. Metoda pracy jest banalna,
    ustawiasz przysłonę oraz najniższą możliwą czułość do panujących
    warunków, patrzysz się na histogram i manipulując czasem dociągasz go do
    prawej strony na granicy przepaleń. Za pierwszym razem masz idealnie
    naświetlone zdjęcie bez potrzeby stosowania korekty ekspozycji.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.