    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 4 złote za foto
    Date: Thu, 4 Mar 2010 13:40:28 +0100

    On Thu, 4 Mar 2010, Lol wrote:

    > O.K. Sporo w tym racji. Fotografom prasowym wiedzie się nienajlepiej, być
    > może wkrótce czeka ich los dinozaurów - biegu rzeki nie zawrócimy, więc
    > szkoda wylewać łzy. Zastanawia mnie jednak, skąd taki powszechny wstręt do
    > wszelkich form organizowania się. Czy to cecha narodowa

    Nie, to wnioski z nauki, zarówno "socjalistycznej" jak i aktualnie
    panującego "prawie kapitalizmu", mianowicie daleko wysunięta obrona :>
    przed równie wysokim prawdopodobieństwem *PRZYMUSOWEGO* "organizowania"
    wszystkiego co się rusza.
    Patrz taksówkarze: zamiast ścigać dostępnymi środkami oszustów, którzy
    *nie* stosują się do własnych deklaracji (zawyżanie stawek, deklarowane
    1,20 za km tylko nie wiadomo czego, skoro za 10 km wychodzi >100zł),
    posługiwanie się nieuprawnionym oznakowaniem ("TAKI" zamiast "TAXI"
    jest ewidentnym wprowadzaniem w błąd), co powinno robić państwo,
    można się obawiać iż państwo przychyli się do żądań dotyczących
    "ograniczeń", pozbawienia możliwości wożenia ludzi przez nie-taksówkarzy.

    A nie o to chodzi - jak ktoś wybiera dom noclegowy, powinien być
    świadom że to nie jest hotel. I przeciwnie. Takoż nie powinno
    go dziwić, że "przewóz osób" nie wie którędy jechać :>

    Ale za próbę wzięcia 100 zł za 10 km (mimo deklarowanej
    znacznie niższej stawki) powinna być sprawa za oszustwo - i to
    powinna być owa rola "organizacyjna", tyle, że nie leży ona
    w prostym interesie taksówkarzy, a państwo nie chce się za
    nią wziąć, zaś ci klienci którzy *być może* by się "zorganizowali",
    poprzestają na tym że sami dają radę odróżnić "taki" od "taxi".

    > No "klika fotografów"rzeczywiście mogłaby być poważnym
    > społecznym zagrożeniem. ;))

    Jeśliby doprowadziła do stanu, że bez jej koncesji nie można
    zarobkowo sprzedawać zdjęć, to oczywiście - dziwi Cię to?
    A *PRAKTYKA* jest taka, że jak już taka "klika" się pojawi,
    to właśnie tak działa.
    Jak mogłaby *inaczej* wpływać na wydawców, skoro *są chętni*
    do sprzedawania zdjęć po 4 zł/sztuka?
    Rozstrzeliwać chętnych? ;)

    No chyba, że masz pretensje że nie działają "kliki klientów",
    ale sądząc z opisów (spadająca sprzedaż) one działają, mimo że
    nie są nijak spisane i zarejestrowane.
    Ktoś musi natrafić na ten moment, kiedy się okaże, że
    płacenie więcej za zdjęcia podnosi sprzedaż.

    pzdr, Gotfryd