  • 1. Data: 2010-03-03 15:35:22
    Temat: na co zwrócic uwage przy skanowaniu slajdów ?
    Od: jan <p...@g...com>

    Mam troche slajdów do zeskanowania , ale na co zwrócic uwagę przy
    zamówiemiu usługi. Co jest wazne a co mozna pominąć. Wydaje mi sie że
    optymalne będzie rozdzielczość 2700 , opcja usuwania rys , zabrudzeń.
    Format zapisu TIFF ale czy mozna zapisać w RAW.
    Janusz

  • 2. Data: 2010-03-03 15:47:06
    Temat: Re: na co zwrócic uwage przy skanowaniu slajdów ?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > optymalne będzie rozdzielczość 2700 , opcja usuwania rys , zabrudzeń.
    > Format zapisu TIFF ale czy mozna zapisać w RAW.

    2700dpi wskazuje raczej na kiepski skaner.

    Pytanie do czego te skany potrzebujesz? Jesli do ogladania na TV czy
    niewielkich odbitek to poziom 2000dpi wydaje sie byc rozsadnym optimum.

    Korekcja rys i pylkow to w przyzwoitych skanerach standard.

    RAW w przepadku skanowania nie istnieje - skan zawsze jest w jakis
    sposob korygowany, wiec czegos takiego jak RAW w cyfrowce nie ma.

    Ja oferuje klientom dwie wersje - skan "z automatu" czyli taki przy ktorym
    nie "krece galkami recznie" tylko wszystko robi automatycznie
    oprogramowanie,
    oraz recznie korygowany. W tym drugim wypadku ogladam kazdy skan
    i recznie koryguja jasnosc, kontrast, kolory itd tak zeby wygladaly
    "dobrze".

    Ten pierwszy rodzaj skanow odpowiada w przyblizeniu temu co faktycznie
    jest na slajdzie, a ten drugi temu co ogladajacemu wydaje sie, ze jest ;-)

    Jakby co to zapraszam.

    www.skanowanie.com.pl