  • 31. Data: 2011-07-26 02:53:47
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > feldfebel? Jeśli pan chce, to mogę zacząć od general de charge.
    > Fertig! Hoch an! Feuer! E, do pioruna! Pan kapitan nie powinien był
    > wysyłać nas na takie ostre słońce. Trzeba lecieć po nosze.
    >
    > Przywołany lekarz stwierdził porażenie słoneczne albo też ostre
    > zapalenie opon mózgowych.
    >
    > Kiedy feldfebel odzyskał przytomność, Szwejk, stojąc nad nim, rzekł:
    >
    > -- Muszę to panu dokończyć. Czy pan myśli, panie feldfebel, że ten
    > maszynista sobie to zapamiętał? Wszystko pomieszał i poplątał,
    > i pomnożył przez trzy, ponieważ przypomniał sobie o Trójcy Bożej.

    a lokomotivu nenašel, ta tam ještě stojí na trati číslo 16

    Przeczytaj w oryginale, lepiej smakuje :)

  • 32. Data: 2011-07-26 10:52:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre poslušně hlásí:

    > a lokomotivu nenašel, ta tam ještě stojí na trati číslo 16
    >
    > Przeczytaj w oryginale, lepiej smakuje :)

    Czytałem. Ale Hulce-Laskowskiemu też nie brakuje smakowitości. Czsem
    smak jest nawet bardziej wykwintny. Bo czy taki poloprďoch ma choć
    pięćdziesiąt procent urzędowej dostojności wicepierdoły?

    Jarek

    --
    Já se do takových věcí nepletu, s tím ať mně každej políbí prdel, dneska se do
    toho míchat, to by mohlo každému člověkovi zlomit vaz. Já jsem živnostník, když

  • 33. Data: 2011-07-26 11:26:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Padre" j0l99v$26e$...@n...onet.pl

    > Aleś nakombinował, ten wiatrak jest do łazienki, po gorącej kąpieli czy prysznicu
    włącza się sam na około 10-15 minut i wywala
    > wilgotne powietrze na zewnątrz i tyle. Jak go nie było pojawiała się pleśń na
    suficie (stropodach) a jak był pleśni nie było.
    > Wentylator z łańcuszkiem do włączania miał dwa nieprawidłowe stany - niewłączony po
    kąpieli albo niewyłączony przez kilka godzin
    > po. W reszcie domu jest wilgotność jak trzeba.

    Jak sam zauważyłeś -- wentylator nie pracuje zgodnie z oczekiwaniami.
    (i tak zazwyczaj jest z tego rodzaju automagią za ,,pięć złotych'')

    Mając swój dom, za 114 złotych (może trochę więcej) łatwiej kupić
    nasadę kominową -- ciągnie stale, gdy wieje wiatr. (wbrew pozorom
    obniżając koszty ogrzewania, nie zaś powiększając je)

    Co do kombinowania -- nie ja kombinuję. Są i nawiewniki z higrometrami,
    i wentylatory z higrometrami. Ja w łazience nawet ze stale pracującym
    wentylatorem (tym za zł 15,90 -- ale droższy nie pociągnie lepiej) mam
    teraz (latem) 65% ww. -- gdy dobrze wysuszę łazienkę, mam poniżej 40%,
    zaś zimą i bez wentylatora ww. nie przekracza 40% z powodu:

    -- niskiej ww. w mieszkaniu spowodowanej dużą różnicą temperatur
    pomiędzy mieszkaniem i ,,zewnętrzem'' tegoż mieszkania;

    -- zwykle niską ww. powietrza na zewnątrz

    -- lepszym ciągiem (zależy ów ciąg od różnicy t. pomiędzy wnętrzem
    i zewnętrzem) kominów wentylacyjnych...

    Co do pleśni -- żywi się czym popadnie i poza wodą niewiele potrzebuje
    od człowieka, ;) dlatego usuwanie wody jest dla niej zabójcze. ;) Niska
    ww. powietrza sprawia, że ściany i sufity nie mają w sobie dostatecznej
    ilości wody do życia pleśni. Zrozumiałem dla każdego...

    -=-

    Z dwóch stanów ,,niedobrych'' -- lepszy jest ten, w którym wiatrak stale
    pracuje. Zaś automagia wilgotnościowa albo jest droga, albo zawodna. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2011-10-15 00:44:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." bf89wy3geh9j$.1lakkrqxj3top$....@4...net

    > A znasz taka 1000 lm ?

    https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-cie
    pla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    Chyba ma kilka tysięcy lumenów. :)

    Barwa: biała ciepła
    Liczba diod: 1
    Kąt świecenia: 180 °
    Pobór mocy: 50 W
    Odpowiednik lampy: 250 W
    Żywotność: do 50000 h

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2011-10-15 08:27:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 02:44:07 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    >
    > https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-cie
    pla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    Wow, jesli dobrze widze to edison trafil pod strzechy, no, no.
    Nawet cena wzglednie przystepna.

    Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy .. i czy nie trzeba wentylatora czesto
    zmieniac :-)

    J.

  • 36. Data: 2011-10-15 10:26:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-10-2011 o 10:27:35 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    pla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    > Wow, jesli dobrze widze to edison trafil pod strzechy, no, no.
    > Nawet cena wzglednie przystepna.
    Taa pewnie :) 436zł

    > Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy .. i czy nie trzeba wentylatora czesto
    > zmieniac :-)
    A widzisz go gdzieś tam? ona ma ip65, cała obudowa jest radiatorem.
    A swoją drogą to strach w taką spojrzeć bo można oślepnąć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2011-10-15 17:25:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 13tjbx1bb3blj$....@4...net

    pla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    > Wow, jesli dobrze widze to edison trafil pod strzechy, no, no.

    Tak -- do lamusa. ;)

    > Nawet cena wzglednie przystepna.

    Powiedzmy. ;) Bo jednak żarówka kosztuje tysiąc razy mniej. :)

    > Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy .. i czy nie trzeba wentylatora czesto zmieniac
    :-)

    Jeśli żarówka biorąc 50 watów daje ileś lumenów, a LEDka daje 5 razy
    więcej lumenów, oznacza to, że LEDka grzeje się słabiej niż żarówka.

    Jeśli z żarówki 90% zamiana się w ciepło już w obudowie, z LEDki zamieni
    się tam tylko 18%... Tak więc żarówka nagrzewać będzie mocą 45 watów,
    podczas gdy LEDka jedynie mocą 9 watów. :)

    Halogeny w takich oprawach potrafią brać 100 watów (i więcej) bez
    potrzeby wzywania straży pożarnej. Zatem LEDka nawet o mocy 500 Watów
    nie zmusi do włączania wentylatora. :)

    Wzrost ilości światła nie tylko nie zwiększy temperatury oprawy, ale odwrotnie --
    zmniejszy ją. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2011-10-15 17:28:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "janusz_kk1" op.v3d1yhsn1cvm6g@lap

    : A widzisz go gdzieś tam? ona ma ip65, cała obudowa jest radiatorem.

    Świeci jak 250 W a grzeje się jak 18 w...

    : A swoją drogą to strach w taką spojrzeć bo można oślepnąć.

    Ja mogę spojrzeć, oby z dostatecznie dużej odległości. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2011-10-15 19:13:47
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
    [..]

> [...]
    > się tam tylko 18%... Tak więc żarówka nagrzewać będzie mocą 45 watów,
    > podczas gdy LEDka jedynie mocą 9 watów. :)

    Te "jednie 9W" bez odpowiedniego chłodzenia skróci żywotność LED'a
    poniżej poziomu zwykłej żarówki

    > Halogeny w takich oprawach potrafią brać 100 watów (i więcej) bez
    > potrzeby wzywania straży pożarnej. Zatem LEDka nawet o mocy 500 Watów
    > nie zmusi do włączania wentylatora. :)

    Halogen ma jakieś 2200'C i on to "lubi", led im więcej tym krócej
    pożyje, najlepiej jakby miał poniżej 60'C

    http://supernovaledlighting.com/Home/HeatTreatment.c
    fm
    ostatni wykres

    > Wzrost ilości światła nie tylko nie zwiększy temperatury oprawy, ale
    > odwrotnie -- zmniejszy ją. :)

    Przestań... jeszcze ktoś uwierzy... :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 40. Data: 2011-10-15 23:54:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AlexY" xXkmq.5391$_...@n...ams2

    > Te "jednie 9W" bez odpowiedniego chłodzenia skróci żywotność LED'a poniżej poziomu
    zwykłej żarówki

    Wątpię. Ponadto -- masz gwarancję sklepu a ja w tym sklepie
    kupowałem i uważam ten sklep za godny zaufania. :) Te 9 watów
    na tak dużą obudowę (dużą powierzchnię chłodzenia) to tyle,
    co nic.

    Zwykle przyjmuje się, że LEDka daje 10 razy więcej światła
    niż żarówka, zatem i owa ilość (9 watów ciepła) może okazać
    się mocą przesadzoną. W istocie może to być mniej niż 9 watów,
    może nie 2 razy mniej, bo żarówki dużej mocy są wydajniejsze
    niż małej mocy, ale jednak mniej niż 9 watów, nie więcej. :)

    > Halogen ma jakieś 2200'C i on to "lubi", led im więcej tym krócej pożyje, najlepiej
> [...]

    Halogen (niemal bez względu na moc) ma prawie tyle, ile
    ma ,,wolfram topniejący''. :) Ale to temperatura samego
    żarnika, nie obudowy. :) Obudowa jest znacznie chłodniejsza.

    Moc grzewcza ;) 9 watów to mało, a obwodowa ciągnąca to ciepło
    (i odpromeniowująca je -- na dodatek jest czarna, aby lepiej
    promieniować) ma bardzo dużą powierzchnię.

    W papierowym garnku można gotować wodę na ,,żywym ogniu''. :)
    Jak mi nie wierzysz, weź czajnik metalowy, przyklej do dna
    papier, wlej do tego czajnika wodę i postaw ów czajnik na
    ,,gazie''. Papierowa naklejka wytrzyma nie sekundy, ale
    lata całe, o ile w czajniku będzie woda w czasie gotowania
    a papier będzie przylegał do metalowego dna...

    zmniejszy ją. :)

    > Przestań... jeszcze ktoś uwierzy... :)

    W co ma uwierzyć? W to, że zasada zachowania energii nie jest tu złamana? :)
    Dobrze czujesz się? Nic Ci nie dolega? :)

    Im więcej na światło -- tym mniej na ciepło.
    Owszem, po jakimś czasie i tak całe 50 watów
    zamieni się w ciepło, ale zamieni się poza oprawą,
    daleko od niej, gdzieś na ścianach oświetlanego pomieszczenia.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'