  • 1. Data: 2011-07-23 20:27:29
    Temat: Monitor LCD HN 198D nie świeci
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Witam

    Monitor LCD HN 198D. Nie ma podświetlenia matrycy. O schemacie można pomarzyć.
    Chyba, że takie rozwiązanie występuje jeszcze pod innymi nazwami modelu. Po
    podaniu zasilania diodka zaświeca się na zielono i po chwili zmienia kolor na
    pomarańczowy. Uruchomienie komputera powoduję zmianę koloru diodki na zielony, a
    na linii ENSYNC i 13 pinie układu MP 1038 pojawia się napięcie ok. 2,5V.
    Natomiast nie ma przebiegów sterujących układami przetwornicy inwertera.
    Załączam link do obrazka z tym układem i proszę o objaśnienie pinów, oraz porady
    gdzie szukać przyczyny usterki.

    http://remek62.republika.pl/Tymcz/MP%201038.jpg

    Pozdrawiam Remek

  • 2. Data: 2011-07-23 20:59:49
    Temat: Re: Monitor LCD HN 198D nie świeci
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Remek wrote:
    (ciap)
    >... Załączam link
    > do obrazka z tym układem i proszę o objaśnienie pinów, oraz porady
    > gdzie szukać przyczyny usterki.
    >
    > http://remek62.republika.pl/Tymcz/MP%201038.jpg

    Drugi linkz google:
    http://www.monolithicpower.com/Lists/Product_CCFL%20
    Drivers_10/DispForm.aspx?ID=5
    i dataszit download

    --
    Włodek

  • 3. Data: 2011-07-23 21:55:26
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał:

    > Drugi linkz google:

    http://www.monolithicpower.com/Lists/Product_CCFL%20
    Drivers_10/DispForm.aspx?ID=
    5
    > i dataszit download

    Toś się wysilił. Sprawdzałeś ten link? A w meritum masz coś do powiedzenia?
    Śmiem wątpić. Twój typ tak ma. Zamiast rzeczowej pomocy złośliwość.

    emek

  • 4. Data: 2011-07-23 22:25:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Remek wrote:

> [...]
    >
    > Toś się wysilił. Sprawdzałeś ten link? A w meritum masz coś do
    > powiedzenia? Śmiem wątpić. Twój typ tak ma. Zamiast rzeczowej pomocy

    A Ty sprawdzałeś?

    --
    Włodek

    P.S.
    1 link z google prowadzi do pdf jednodtronicowego
    2 link z google prowadzi do pdf 11 stronicowego

    :p

  • 5. Data: 2011-07-24 01:03:34
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" napisał:

    > A Ty sprawdzałeś?

    Postaraj się zrozumieć o co pytam. Mam kilka pdf z tym scalakim. Kawałek z
    jednego jest pod podanym przeze mnie linkiem. Tyle, że niczego z nich nie
    wynoszę bo nie znam ichnich oznaczeń. Mam kilka pdf podobnych sterowników i w
    każdym z nich używa się innych symbolicznych oznaczeń pinów. I dlatego nie wiem
    do czego podzczególne wyprowadzenia służą. I dlatego pytam o opis pinologii, a
    Ty odsyłasz mnie do pdf-ów. Wiesz już o co chodzi? A drugie pytanie?

    Remek

  • 6. Data: 2011-07-24 01:46:31
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Remek" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pinów. I dlatego nie wiem do czego podzczególne wyprowadzenia służą. I
    > dlatego pytam o opis pinologii, a Ty odsyłasz mnie do pdf-ów. Wiesz już

    No przecież dał ci linka do pdf-a. Na 4 i 5 stronie masz wszystkie sygnały
    opisane.
    W czym ty widzisz problem?

  • 7. Data: 2011-07-24 07:19:39
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Remek napisał:
> [...]
    > przebiegów sterujących układami przetwornicy inwertera. Załączam link
    > do obrazka z tym układem i proszę o objaśnienie pinów, oraz porady

    Witam,
    sprawdź czy schemat z pdf-a ze strony 6 zgadza się z twoim.
    Podejrzewam że jest identyczny układ.

    Zanim stwierdzisz że na schemacie brakuje wartości elementów
    wczytaj się w pdf-a podanego w linku.

    W/g mnie powinieneś sprawdzić po koleji:
    - tranzystory mostka H po przez ich wylutowanie i sprawdzenie
    każdego oddzielnie,
    - uzwojeń trafa czy nie ma przypadkiem przerwy
    (uzwojenie wtórne może mieć ok 100R)
    - R9 oraz C12
    - R1, R2, C13, C14 oraz R8.

    Sygnały SI, LV, LI podpięte są do pinów 1, 3, 2 co na
    schemacie nie jest tak oczywiste.

    Następnie dopiero podawać zasilanie do układu.

    11 DBRT Burst-Mode (Digital) Brightness Control Input. The voltage range
    of 0V to 1.2V at DBRT
    linearly sets the burst-mode duty cycle from minimum 10% to 100%. If
    burst dimming is not

    used tie DBRT to VCC.

    12 ABRT Analog Brightness Control Input. The voltage range of 0V to 1.2V
    at ABRT sets 3:1 dimming

    range for the lamp current. If analog dimming is not used, tie ABRT to
    VCC.

    13 ENSYNC Enable and Sync Composite Input. Pull ENSYNC high to turn on
    the MP1038, pull ENSYNC

    low to turn it off. To synchronize the burst repetition rate to an
    external clock, apply the

    synchronizing clock signal with low-going pulse width of 1-10us to this
    pin. Once the

    MP1038 has aligned the burst oscillator to the sync signal, each burst
    will start at the lowgoing

    edge of the sync pulse.a

    14 LOK Lamp OK Flag Output (open drain). Connect this pin to a pull-up
    resistor to logic high. This

    pin will not be activated during normal operation (including burst mode)
    nor when the

    MP1038 is disabled. This pin

    --

    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2011-07-24 13:38:22
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał:

    > No przecież dał ci linka do pdf-a. Na 4 i 5 stronie masz wszystkie sygnały
    > opisane.
    > W czym ty widzisz problem?

    O.K. Już się dokopałem. Chciałem ściągnąć wszystko z tej srony i napotkałem
    żądanie zalogowania się. W związku z takim dictum opuściłwm stronę. Już mam co
    trzeba. Co dalej? Opisałem objawy. Czego się czepiać? W monitorach LCD nie
    jestem mocny. Pomóżcie jakimiś wskazówkami.

    Remek

    PS Dziękuję Włodzimierzowi za link i odszczekuję co wcześniej napisałem.

  • 9. Data: 2011-07-24 14:33:25
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "j.r." napisał:

    > sprawdź czy schemat z pdf-a ze strony 6 zgadza się z twoim.
    > Podejrzewam że jest identyczny układ.

    Który schemat masz na myśli? Monitora, czy aplikację scalaka? Bo schematu
    monitora nie mam.

    > W/g mnie powinieneś sprawdzić po koleji:
    > - tranzystory mostka H po przez ich wylutowanie i sprawdzenie
    > każdego oddzielnie,

    Nie wiem o jaki mostek i tranzystory chodzi. Może wyjaśnienie zależy od
    schematu, który omawiasz. Póki co mam tylko to:

    http://remek62.republika.pl/Tymcz/MP%201038%20block.
    jpg

    Rzuć okiem czy o to chodzi.

    Remek

  • 10. Data: 2011-07-24 19:46:11
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Remek napisał:

    > Który schemat masz na myśli? Monitora, czy aplikację scalaka? Bo
    > schematu monitora nie mam.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H
    porównaj schemat z 6 strony pdf-a do MP1038 z schematem
    mostka H tylko w zamian silnika wsadź uzwojenie pierwotne
    transformatora :)

    > Nie wiem o jaki mostek i tranzystory chodzi. Może wyjaśnienie zależy
    > od schematu, który omawiasz. Póki co mam tylko to:

> [...]
    Link do pdf-a od Włodka kojarzysz?
    http://www.monolithicpower.com/Page/DownLoad.aspx?Li
    stID=1f659040-0784-4150-b74d-46437ed8d0b8&&ItemID=5

    Powoli dochodzę do wniosku że Ty kolego naprawdę nie starasz
    się naprawić ten monitor tylko trochę pobawić się w trola !!!
    --
    pzdr, j.r.