  • 1. Data: 2011-07-23 21:15:08
    Temat: trwalosc swietlowek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    spiesze doniesc ze przepalila mi sie swietlowka kompaktowa.

    superfirmy Solum, zamontowana z premedytacja w lazience.
    Wytrzymala 16 miesiecy.

    Hm, z jednej strony to nie malo, z drugiej .. ma deklarowane 10kh. Ciekawe
    - lazienka jej zaszkodzila czy nie.
    Pieniadze oddali bez problemu, nawet nie musialem argumentowac.
    A swoja droga to luka w ustawie - deklaruja 10 lat trwalosci, a juz po
    dwoch moga sie wypiac :-)

    no i mialem dylemat - kupic kolejnego Soluma czy przetestowac cos innego
    :-)

    A propos - cena sie nic nie zmienila. Choc w sumie ...13.99 - moze akurat
    tyle ze nie musza zmieniac - o najnizsza cene nie walcza.

    J.

  • 2. Data: 2011-07-23 22:26:31
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: "Waldeusz" <W...@t...nie.cpa>

    J.F. wrote:
    > spiesze doniesc ze przepalila mi sie swietlowka kompaktowa.

    > Pieniadze oddali bez problemu, nawet nie musialem argumentowac.

    To masz szczescie ze paragon tyle wytrzymal :D
    bo czesc jest drukowana "znikopisem" termicznym ;)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-07-23 22:59:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-23 23:15, J.F. pisze:

> [...]
    > Pieniadze oddali bez problemu, nawet nie musialem argumentowac.
    > A swoja droga to luka w ustawie - deklaruja 10 lat trwalosci, a juz po

    Pewnie deklarują 10 lat jeśli używasz dwie godziny dziennie :)

    MD

  • 4. Data: 2011-07-23 23:05:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 184sg8je6a2c9.1maloz43hu8l0$....@4...net

    > spiesze doniesc ze przepalila mi sie swietlowka kompaktowa.

    A mnie jedna żarówka (z pięciu takich samych) halogenowa -- i to
    przed paru laty! Po ile więc świecą te pozostałe cztery? Od ponad
    10 lat po około 365 godzin rocznie... Trzy są w łazence a dwie są
    w WC -- nie dość, że identyczne, to być może są zasilane takimi
    samymi zasilaczami, a są to żarówki takie, które nie lubią ani
    zbyt wysokiego, ani zbyt niskiego napięcia. (czyli w łazience
    3 są obsługiwane zasilaczem a w WC tylko 2)

    Przed laty (prawie na pewno w 2007?) kupiłem kilkadziesiąt tanich
    świetlówek, które świecą dość często/długo. Do dzisiaj tylko kilka
    z nich straciłem, z tego jedną w wyniku urazu mechanicznego. :)

    [czy to nie ty mi odradzałeś te świetlówki? -- po około 3 złote za sztukę?]

    > superfirmy Solum, zamontowana z premedytacja w lazience. Wytrzymala 16 miesiecy.

    > Hm, z jednej strony to nie malo, z drugiej .. ma deklarowane 10kh.

    Na świetlówkę kompaktową to dużo? :)
    To tyle, co nic, bo chyba w łazience nie siedzisz godzinami.

> [...]
    > Pieniadze oddali bez problemu, nawet nie musialem argumentowac.
    > A swoja droga to luka w ustawie - deklaruja 10 lat trwalosci, a juz po

    Przeczytaj info na butach -- czasami wprost jest tam napisane, że
    ustawa ustawą, ale wcale nie musi tak być, że buty muszą wytrzymać
    aż ;) dwa lata. Aby było jasne -- szkoda czasu na kupowanie butów,
    które rozpadają się wcześniej niż po dwóch latach (sezonach) używania. :)

    Ja buty Reeboka piorę w pralce razem ze spodniami -- a mimo tego kilka
    sezonów każde wytrzymują. Letnie boją się silnych mrozów -- pęka skóra.

    > no i mialem dylemat - kupic kolejnego Soluma czy przetestowac cos innego
    > :-)

    Na LEDki nie łaska? :)

    Ja chcę powiesić lustro w łazience na ścianie, do którego chcę
    przykleić paski z setkami LEDek na samym obrzeżu lustra -- tak
    aby te LEDki świeciły prosto w ścianę (wykafelkowaną) za tym
    lustrem. Zamierzam też przepalające się halogeny wymieniać
    sukcesywnie na LEDKi.

    lustro ściana

    | |
    | | |
    |J-| |
    | | |
    | | |
    | | |
    | | |
    |J-| |
    | | |
    | |

    .------------------------------.
    | |
    | |
    | |
    | lustro |
    | |
    | |
    | |
    | |
    '------------------------------'

    .------------------------------.
    | **************************** |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | **************************** |
    '------------------------------'

    | |
    |* | |
    |*-| |
    |* | |
    |* | |
    |* | |
    |* | |
    |*-| |
    |* | |
    | |

    Światło odbijałoby się od wykafelkowanej ściany i oświecało łazienkę.
    LEDki mógłbym tak przykleić, aby jak najmniej ich światła pozostawało
    za lustrem. Moc? Jak największa -- raczej można to w razie czego ściemniać. :)
    IMO 50 watów to jeszcze nie za dużo. :) (to imo ekwiwalent od 300 watów
    do 500 watów halogenów)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-07-24 06:46:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2011 23:15:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > spiesze doniesc ze przepalila mi sie swietlowka kompaktowa.
    Z kilku jakich używałem ostatnio (Osram, Philips) żadna nie wytrzymała 2
    lat a są w oprawach tak zrobionych by się elektronika nie przegrzewała.
    Jestem rozczarowany. Kupuję w Castoramie, nie wyrzucam paragonów i
    reklamuję.
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2011-07-24 07:52:37
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > wytrzymała 2 lat a są w oprawach tak zrobionych by się elektronika
    > nie przegrzewała. Jestem rozczarowany. Kupuję w Castoramie, nie
    Witam,
    a ja jestem mile zaskoczony świetlówkami zakupionym
    w NOMI "światło plus" EU-12W w wersji z dużym i małym gwintem.
    Z kupionych 5 sztuk ponad 2 lata temu 4 świecą w kinkietach
    zamontowane elektroniką do dołu całe wieczory a często
    i pół nocy. Startują szybko(nie widać opóźnienia przy załączaniu)
    prawie pełną mocą światła mając przy tym przyjemny żółtawy
    kolor światła.

    Piąta używana jest rzadziej w lampce biurkowej elektroniką
    do góry ale także działa wiec co do żywotności nie mogę
    narzekać :)

    http://obrazki.elektroda.pl/4613759500_1311493446.jp
    http://obrazki.elektroda.pl/4918621600_1311493447.jp
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2011-07-24 10:43:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "j.r." j0gj08$4o1$...@i...gazeta.pl

    > i pół nocy. Startują szybko(nie widać opóźnienia przy załączaniu)

    Mnie śmieszą świętówki startujące z opóźnieniem.
    Widuję je raczej bardzo rzadko.

> [...]

    > Piąta używana jest rzadziej w lampce biurkowej elektroniką
    > do góry ale także działa wiec co do żywotności nie mogę

    Jaka jest różnica w układzie elektronika_w_górze i elektronika_w_dole?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-07-24 10:48:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldeusz" j0fhqo$q5m$...@n...onet.pl

    > To masz szczescie ze paragon tyle wytrzymal :D
    > bo czesc jest drukowana "znikopisem" termicznym ;)

    Ja mam czytelne paragony drukowane 10 lat temu. :)
    (ale mam i takie, które staję sie nieczytelne po miesiącu -- tyle, że tych mam bardzo
    mało)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-07-24 11:20:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2011 12:43:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Jaka jest różnica w układzie elektronika_w_górze i elektronika_w_dole?

    Temperatura
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2011-07-24 11:39:18
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Piąta używana jest rzadziej w lampce biurkowej elektroniką
    > do góry ale także działa wiec co do żywotności nie mogę
    > narzekać :)

    U mnie od wielu lat działają elektroniką do góry świetlówki Osram ale są
    tak stare, że elektronika ma objętość lekko ze 4 razy większą niż w
    nowych i chyba dzięki temu nagrzewa się znacznie słabiej.