  • 1. Data: 2011-07-22 23:18:34
    Temat: prośba o identyfikację / skierowanie do opisu
    Od: <a...@g...pl>

    Mam 3,5 kanałowy odbiornik RC 35MHz z dalekiego wschodu i chciałbym
    dowiedzieć się co-nieco o dwóch elementach tzn o - prawdopodobnie -
    piezożyroskopie albo akcelerometrze
    http://imageshack.us/photo/my-images/204/dscn6779dzi
    wnychipjpnma.jpg/
    to duże metalowe na 1szym planie
    oraz
    http://imageshack.us/photo/my-images/21/dscn6814dziw
    nychiptxnax.jpg/
    na drugim planie TXM AX-1 a dalej ZYCSBB lub ZY0588...
    w każdym razie jakoś w okolicy odbiornika

    google zwraca mi setki stron chyba handlowych z chińskimi krzakami albo
    wyniki dla nie-scalaków, alb nic

    jest w stanie ktoś to rozpoznać i skierować do pdfa albo zrozumiałego opisu?

  • 2. Data: 2011-07-23 02:19:31
    Temat: Re: prośba o identyfikację / skierowanie do opisu
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 23 Jul 2011 01:18:34 +0200 <a...@g...pl> napisał:

    >piezożyroskopie albo akcelerometrze
    >http://imageshack.us/photo/my-images/204/dscn6779dz
    iwnychipjpnma.jpg/
    >to duże metalowe na 1szym planie

    Ile to ma nóżek? Może po prostu taki dziwny kwarc? Ten odbiornik ma
    syntezę?

    >oraz
    >http://imageshack.us/photo/my-images/21/dscn6814dzi
    wnychiptxnax.jpg/
    >na drugim planie TXM AX-1 a dalej ZYCSBB lub ZY0588...

    No to odczytaj dobrze. Spodziewaj się że możesz po prostu nie znaleźć.
    Z takimi elementami gdzie układ robi jakaś nieznana chińska firma i
    sprzedaje innym chińczykom do zamontowania w swoim sprzęcie bardzo
    często jest tak że dokumentacji po angielsku po prostu nie ma, lub nie
    jest dostępna, co na jedno wychodzi.
    Jak odczytasz oznaczenie to spróbuj poszukać na http://chipinfo.ru/ -
    tu często mają dokumentacje do różnych scalaków których próżno szukać
    w elenocie czy innych serwisach z dokumentacjami albo googlach.

  • 3. Data: 2011-07-23 08:38:32
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

    Pierwszy to element firmy Murata co widac po oznaczeniu. Zwa to
    Piezoelectric Vibrating Gyroscopes (GYROSTAR) jest bardzo popularne we
    wszelkiego rodzaju modelach.
    Niestety dostepnosc samego elementu w detalu trudna i droga,

  • 4. Data: 2011-07-23 08:45:18
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Gomez wrote:

> [...]
    > wszelkiego rodzaju modelach.
    > Niestety dostepnosc samego elementu w detalu trudna i droga,

    Ostatnio (znaczy jakieś 3 lata temu) kupowałem po ok. 40EUR za sztukę w
    detalu. A już parę sztuk (znaczy 10) redukowało cenę do 19EUR.

    Waldek

  • 5. Data: 2011-07-23 09:32:11
    Od: "Gomez" <a...@h...pl>

    (GYROSTAR) jest bardzo popularne we

    > Ostatnio (znaczy jakieś 3 lata temu) kupowałem po ok. 40EUR za sztukę w
    > detalu. A już parę sztuk (znaczy 10) redukowało cenę do 19EUR.

    Wlasnie, a cala kompletna elektronika do smiglowca np. kosztuje 30$ wiec
    kompletnie sie nie oplaca samego elementu kupowac.