  • 41. Data: 2011-10-16 16:52:23
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 12:26:30 +0200, janusz_kk1 napisał(a):
> [...]
    pla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    > Taa pewnie :) 436zł

    no wiesz, malo to to nie jest, ale w porownaniu do ceny domu, garazu, nawet
    samej bramy do garazu czy kompletu opon, albo drabiny potrzebnej do
    zmieniania zarowek ....

    > A widzisz go gdzieś tam? ona ma ip65, cała obudowa jest radiatorem.

    Ale w srodku moze cos rozprowadzac ciepelko na caly radiator.

    J.

  • 42. Data: 2011-10-16 16:59:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2011 19:25:44 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "J.F." 13tjbx1bb3blj$....@4...net
    pla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    > Powiedzmy. ;) Bo jednak żarówka kosztuje tysiąc razy mniej. :)

    Nie jest to kwota niewyobrazalna, ani "pierwsza ponizej 1000$"

    > Jeśli żarówka biorąc 50 watów daje ileś lumenów, a LEDka daje 5 razy
    > więcej lumenów, oznacza to, że LEDka grzeje się słabiej niż żarówka.

    Zdecydowanie

    > Jeśli z żarówki 90% zamiana się w ciepło już w obudowie, z LEDki zamieni
    > się tam tylko 18%... Tak więc żarówka nagrzewać będzie mocą 45 watów,
    > podczas gdy LEDka jedynie mocą 9 watów. :)

    Nie nie - zarowka moca powiedzmy 250W, a ta 50W ... minus swiatlo, ale to
    nadal ze 40W w cieple.

    > Halogeny w takich oprawach potrafią brać 100 watów (i więcej) bez
    > potrzeby wzywania straży pożarnej. Zatem LEDka nawet o mocy 500 Watów
    > nie zmusi do włączania wentylatora. :)
    > Wzrost ilości światła nie tylko nie zwiększy temperatury oprawy, ale odwrotnie --
    zmniejszy ją. :)

    Tylko ze halogenik lubi taka temperature, i jesli tylko ma ceramiczne
    gniazdo i nie lutowane na cyne, to mu 300C nie straszne.

    Tymczasem z fotki wyglada jakby te 50W trzeba bylo odprowadzic z 1cm^2.
    A LED nie halogen - sprawnosc spada z kazdym stopniem, plastikowa zalewa
    mieknie i zolknie - 50C lepiej nie przekraczac.

    A film z procesorem AMD bez wentylatora pamietasz ?

    J.

  • 43. Data: 2011-10-16 19:19:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-10-2011 o 18:52:23 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nawet
    > samej bramy do garazu czy kompletu opon, albo drabiny potrzebnej do
    To nadal za dużo, budowa domu to sztuka kompromisu.
    Ta lampa nim nie jest, halogen o podobnym natężeniu światła ma 150W i
    kosztuje 20zł, policz sobie ile za 400zł może on świecić za darmo.

    > Ale w srodku moze cos rozprowadzac ciepelko na caly radiator.
    No to jest chyba oczywiste :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 44. Data: 2011-10-16 19:42:18
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > "AlexY" xXkmq.5391$_...@n...ams2

    > Wątpię. Ponadto -- masz gwarancję sklepu a ja w tym sklepie
    > kupowałem i uważam ten sklep za godny zaufania. :) Te 9 watów
    > na tak dużą obudowę (dużą powierzchnię chłodzenia) to tyle,
    > co nic.

    Nie odnoszę się do tego konkretnego produktu ale do 9W grzejącego złącze
    PN diody.

    > Zwykle przyjmuje się, że LEDka daje 10 razy więcej światła
    > niż żarówka, zatem i owa ilość (9 watów ciepła) może okazać
    > się mocą przesadzoną. W istocie może to być mniej niż 9 watów,
    > może nie 2 razy mniej, bo żarówki dużej mocy są wydajniejsze
    > niż małej mocy, ale jednak mniej niż 9 watów, nie więcej. :)

    Nie zgaduj, sięgnij do datasheetów danych produktów.

    [...]
    > Halogen (niemal bez względu na moc) ma prawie tyle, ile
    > ma ,,wolfram topniejący''. :) Ale to temperatura samego
    > żarnika, nie obudowy. :) Obudowa jest znacznie chłodniejsza.

    Tak samo i dioda, istotna jest temperatura złącza i to ona jest podana
    na wykresach (junction temperature), obudowa oczywiście jest zimniejsza.

    > Moc grzewcza ;) 9 watów to mało, a obwodowa ciągnąca to ciepło
    > (i odpromeniowująca je -- na dodatek jest czarna, aby lepiej
    > promieniować) ma bardzo dużą powierzchnię.

    Też myślałem że czarne lepiej oddaje ciepło, niestety tak nie jest.

    [...]
    > W co ma uwierzyć? W to, że zasada zachowania energii nie jest tu
    > złamana? :)

    Nie da się jej złamać ale to nie ma nic do rzeczy, z tego co piszesz
    można wręcz bezkarnie podkręcać moc LEDów

    > Dobrze czujesz się? Nic Ci nie dolega? :)

    Spoko, dzięki że pytasz, troszkę zatoki dokuczają ale to wina klimy w
    pracy, nic nie poradzę na nią, a jak u Ciebie?

    > Im więcej na światło -- tym mniej na ciepło.

    Czyli LED 50W w którego pchamy 50W mocy grzeje się mniej niż ten sam LED
    napędzany 10W ? Opatentowałeś już tę teorię? Niezła kasa do zarobienia
    będzie :)

    [...]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 45. Data: 2011-10-16 22:00:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." e...@4...net

    > no wiesz, malo to to nie jest, ale w porownaniu do ceny domu, garazu, nawet
    > samej bramy do garazu czy kompletu opon, albo drabiny potrzebnej do
    > zmieniania zarowek ....

    Drabiny są (popisując się znajomością nowego języka polskiego) zajebiście drogie...

    http://www.instant.com.pl/?gclid=CPSp786Z7qsCFUKEDgo
    dp1u4JA

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2011-10-16 22:02:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "janusz_kk1" op.v3glbagf1cvm6g@lap

    : Ta lampa nim nie jest, halogen o podobnym natężeniu
    : światła ma 150W i kosztuje 20zł, policz sobie ile
    : za 400zł może on świecić za darmo.

    Wymień taki halogen 12 metrów nad ziemią. :)
    A starczy on na jakieś 100 dni. :) Może nawet na mniej.
    Pamiętam ,,ołtarz papieski'' -- co miesiąc jedna, i to znacznie słabsza.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2011-10-16 22:05:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." wtsxj7idbrd3$.1nu7x0hzi4oiv$....@4...net

    > Tymczasem z fotki wyglada jakby te 50W trzeba bylo odprowadzic z 1cm^2.

    Znaczna część tych 50 W wyjdzie na zewnątrz w postaci światła.
    Znacznie większa niż w wypadku halogenu -- od 5 do 10 razy więcej
    wyjdzie na zewnątrz niż w wypadku halogenu, który niemal wszystko
    zamieni natychmiast na ciepełko i na dodatek nie zechce pozwolić
    na solidne chłodzenie siebie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2011-10-16 22:11:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AlexY" fsGmq.631$g...@n...ams2

    > Dobrze czujesz się? Nic Ci nie dolega? :)

    : Spoko, dzięki że pytasz, troszkę zatoki dokuczają ale to wina klimy w
    : pracy, nic nie poradzę na nią, a jak u Ciebie?

    Moje zatoki nie boją się klimy. Nos mam zatkany, ale to
    alergia -- pomaga Avamys. Klima nie dała dziś ani kropli
    wody -- jest zbyt sucho.

    W łazience mam (nie licząc kąpieli) 20%...

    > Czyli LED 50W w którego pchamy 50W mocy grzeje się mniej niż ten sam LED napędzany
    10W ? Opatentowałeś już tę teorię? Niezła kasa
    > do zarobienia będzie :)

    Czyli LED więcej zamienia na wypromieniowywane światło niż halogen.

    PLONKwarning...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2011-10-17 08:43:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > "AlexY" fsGmq.631$g...@n...ams2
    [..]

    > Czyli LED więcej zamienia na wypromieniowywane światło niż halogen.

    Co nie zmienia faktu że jest pierońsko wrażliwy na te ciepło które sam
    sobie przetwarza z prądu. Wszystkie rozwiązania z LED mocy powyżej 1W
    jakie spotkałem zawierają spory radiator lub chłodzenie aktywne a i tak
    każdy producent deklaruje maksymalnie 50 tyś h pracy maksymalnie.

    > PLONKwarning...

    Nie krępuj się, płakał nie będę.

  • 50. Data: 2011-10-17 11:12:34
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 napisał(a) :
    >>> https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-cie
    pla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    > Taa pewnie :) 436zł

    Może nie? Zaraz przerobię ją na czołówkę ;-) Mocna, 3W, czołówka to
    koszt rzędu 350zł. Nie mówię tu o wyrobach z chińskiego garażu,
    tylko z fabryki. Właściwie też chińskiej ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]