  • 61. Data: 2011-10-17 20:06:06
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-10-2011 o 00:02:48 Eneuel Leszek Ciszewski

    > "janusz_kk1" op.v3glbagf1cvm6g@lap
    >
    > : Ta lampa nim nie jest, halogen o podobnym natężeniu
    > : światła ma 150W i kosztuje 20zł, policz sobie ile
    > : za 400zł może on świecić za darmo.
    >
    > Wymień taki halogen 12 metrów nad ziemią. :)
    Ale w domu prywatnie nikt nie montuje lamp na takiej wysokości,
    a JF wspominał o domu.
    Firma to co innego, inne wymagania ale też inne koszty.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 62. Data: 2011-10-17 22:18:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
    [..]
    > A ja mam masę LEDek bezradiatorowych, w tym takie, które ciągną
    > nie 1 wat, ale kilka watów. :) 50 watów to dużo, gdy je przerobimy

    Z tych mocniejszych mam jedną, setkę, posadziłem ją na solidnym
    radiatorze od procesora a i tak boje się ją odpalić, za dużo kosztowała
    żeby ją spalić. O diodach 1W i 3W Cree słyszałem że bez dodatkowego
    chłodzenia Zmienia im się kolor luminoforu i słabnie, a one już są
    fabrycznie na blaszkach.

    > na ciepło, ale 9 watów ciepła to już znacznie mniej. Metale są nie
    > tylko przewodnikami elektryczności, ale także ciepła -- zatem można
    > bez trudu wyprowadzić ciepło daleko od LEDki.

    Można można, ba , nawet trzeba i to wałkuję cały czas.

    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 63. Data: 2011-10-17 23:07:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "janusz_kk1" op.v3ih4he31cvm6g@lap

    > Wymień taki halogen 12 metrów nad ziemią. :)

    : Ale w domu prywatnie nikt nie montuje
    : lamp na takiej wysokości, a JF wspominał o domu.
    : Firma to co innego, inne wymagania ale też inne koszty.

    -=-

    Inne koszty, gdy płacisz cudzymi pieniędzmi? ;)
    Do domu nikt nie montuje tak jasnej lampy -- to chyba jasne. ;)
    Do domu może zamontować ekwiwalent 80 watów za 106 złotych. :)

    https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-10w-cie
    pla,p9221.html?start=newsletter&promocode=newsletter

    Pokazałem, bo zobaczyłem i pamiętałem, że ktoś pytał.
    Dziś kosztuje tyle, bo jest świeżynką. Za jakiś czas
    będzie tańsze. Czy ja mu każę to kupować? Dla mnie to
    cena zaporowa -- świetlówki kupiłem w Auchan po około
    3 złote (chyba mniej niż 3) za sztukę i (poza kilkoma)
    do dziś świecą... A jakaś osrana ;) miga... Sromota!!!
    Jakiś hajend Philipsa w bańkowatym kształcie za horrendalne
    pieniądze miał ponoć startować NATYCHMIAST, bez żadnych
    widocznych opóźnień -- startuje... ;) Po sekundzie jest
    już ciemny niemal zupełnie i zanim jest jasny naprawdę,
    mija pół godziny...

    Te świetlówki z Auchan dobrze sprawują się, ale są ciemne.
    Uwierzyłem przelicznikowi pięć do jednego. :)

    Tanie LEDki (nołnejmy) świecą czasami miesiącami bez wyłączania...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2011-10-17 23:07:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AlexY" kR1nq.196$N...@n...ams2

> [...]
    chłodzenia Zmienia im się kolor luminoforu i
    > słabnie, a one już są fabrycznie na blaszkach.

    Pewnie byle jakie OSRAMY czy Philipsy -- z Niemiec, czy z Holandii...
    Kup porządne, z Chin lub z Indii. :)
    Za jakiś czas -- z Brazylii lub z Afryki...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 65. Data: 2011-10-19 09:12:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "J.F" j7he4s$so6$...@n...onet.pl

    >A ja mam LEDki i wiem o tym, że ich chłodzenie
    >nie jest aż takim strasznie dużym problemem. :)

    Bo masz takie 5mm 20mA, 60mW. A tu jest tysiac razy wiecej.

    >Ktoś (może nawet Ty) pytał o LEDki świecące tysiącem lumenów.
    >Rzuciła się mi w moje oczy świecąca kilkoma tysiącami lumenów -- więc
    >pokazałem.

    Jak najbardziej ja pytalem, i dziekuje za wskazanie - w LED olbrzymi
    postep, trzeba co roku sprawdzac jakie sa nowe osiagniecia :-)

    >OK -- zapłać i zleć wysłanie do mnie.

    No dobra - Edison sie takimi modulami chwalil od dawna, ale kupic tego
    jakos nie bardzo mozna bylo, a wtedy patrze na przechwalki ze spokojem
    i dystansem - dopiero jak jest w sklepie i mozna kupic, to jest :-)

    Na razie podtrzymuje swoje zdanie - wiecej tam sie produkuje ciepla
    niz swiatla. Widac jakos sobie poradzili z odprowadzaniem - te moduly
    nie sa takie male, 3x3cm, aczkolwiek same LED nieco mniejsze.
    Stosowny radiator ... tajwanski wyrob, mysle ze testowali w +35C
    otoczenia :-)
    Co najwyzej gdzies tam malym druczkiem dopisane "zywotnosc 50kh pod
    warunkiem utrzymania temperatury ponizej 20C".

    Podejrzewam tez ze troche naciagneli parametry, moze nawet nie calkiem
    swiadomie - karty katalogowej producenta nie ma,
    po drodze trzech posrednikow, zawsze mozna zrzucic na klopoty z
    tlumaczeniem :-)

    J.

  • 66. Data: 2011-10-19 12:30:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" j7m49d$sc2$...@n...onet.pl

    > Bo masz takie 5mm 20mA, 60mW. A tu jest tysiac razy wiecej.

    Pewnie masz rację, choć nie wiem, dlaczego ją masz. ;)
    Istotnie -- nie mam pełnych 3 watów, ale znacznie bliżej
    mi do 3 watów niż do 60 (czy 600, czy 3x600) miliwatów.

    > po drodze trzech posrednikow

    Wyrażam zgodę na to, abyś zapytał u źródła. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 67. Data: 2011-10-20 10:02:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F" j7m49d$sc2$...@n...onet.pl

    >Pewnie masz rację, choć nie wiem, dlaczego ją masz. ;)
    >Istotnie -- nie mam pełnych 3 watów, ale znacznie bliżej
    >mi do 3 watów niż do 60 (czy 600, czy 3x600) miliwatów.

    Ale w jednej diodce czy w kilku ?
    Cree miala kiedys tak ze ich 3W diody przy 1W mialy znaczaco wieksza
    sprawnosc - temperaturka od tych 3W juz im szkodzila.

    >Wyrażam zgodę na to, abyś zapytał u źródła. ;)

    Nie umiem po chinsku :-)

    No i mozemy nie znalezc zrozumienia. "A po co pan pyta, pan powie co
    ma byc napisane i my tak napiszemy" :-)

    J.

  • 68. Data: 2011-10-20 14:22:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" j7ork7$q44$...@n...onet.pl...

    > Nie umiem po chinsku :-)

    > No i mozemy nie znalezc zrozumienia. "A po co pan pyta, pan powie co ma byc
    napisane i my tak napiszemy" :-)

    A już zamierzałem Ci pomóc... Widzisz sam, że Chińczycy znają polski...

    (Chał macz watów iść na hot?)

    -=-

    Nie przejmuj się -- mnie też nie stać na takie drogie zabawki.
    Ja kupuję świetlówki po ćwierć tysiąca groszy za jedną -- ale
    ja do tego (że nie mam nadmiaru szmalu) przyznaję się otwarcie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'