  • 1. Data: 2012-02-28 22:57:15
    Temat: terapia zajęciowa, czyli jak odreagować kretynizm...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Od razu kolegów serdecznie przepraszam, ponieważ dalszych kilka słów , które
    tutaj zamieszczę, będzie niestety służyć mojej osobistej terapii, w celu
    odreagowania spotkania z kretynem. Kto chce i ciekaw - niech czyta dalej,
    będzie jednak uprzedzam wulgarnie i złośliwie.
    Kilka razy widziałem tutaj gorzkie żale nad Jaśnie Panami Administratorami
    Elektrody (no, to już wiecie o czym) - i przeważnie
    miałem wrażenie, że to może nieadekwatne jakieś, tudzież niepotrzebnie
    osobiste wywody są.
    Ale - po osobistym wkurwieniu - muszę przyznać, że jest w tym temacie widać
    coś "na rzeczy", więc niniejszym chciałbym kolegom już
    ten wątek obrabiającym przyznać - faktycznie, niektórzy administratorzy tego
    przyjemnego (bez nich) portalu sprawiają wrażenie nudzących się debili.

    Mam szczerą nadzieję, że osobnik o którym napiszę przeczyta moje skromne
    kilka słów pod swoim adresem. Nie liczę przy tym specjalnie na jakąś
    refleksję, bo równie dobrze można by oczekiwać od krowy że zaśpiewa arię.
    Mimo mojej głębokiej wiary w duchy, ufo i cuda, jakoś nie wierzę w ludzką
    skonność do refleksji nad własną ciasnotą duchową.

    Tak więc, ponieważ mam pewien problem, którego mimo paru prób nie udało mi
    się zadowalająco rozwiązać, umieściłem sobie dziś na elektrodzie taki oto
    post :

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=106
    09693#10609693

    Pewnie dla co poniektórych brzmi znajomo, bo i tutaj dręczyłem tym banalnym
    problemem.
    Muszę przy okazji wyrazić - po raz kolejny zresztą - wdzięczność dla kolegi
    Romana, który mocno był mi pomógł.
    Próbowałem problem rozwiązać przetwornicą z LM3478, i dzięki pomocy
    (nieocenionej) wyżej wymienionego, nawet przestała mi się ta
    przetwornica grzać juz przy 0.5 A... Ale, ponieważ tak naprawdę wymogi ( w
    sensie stabilności napięcia wyjściowego chociażby) są niewielkie, to mam
    wrażenie, że to armata na muchy jest. I jakoś mi chodzi po głowie jakaś mega
    prosta wersja "buck"...

    No, ale mniejsza o detale, bo nie w tym rzecz.

    No więc, zapodaję sobie posta. Który nagle znika sobie w koszu. Ku mojemu
    zdumieniu, tym większemu, że bez jakiegokolwiek komentarza, czy też
    wyjasnienia...

    Hmmm - myślę sobie - widać komuś się nie podobało. Ciekawe co i dlaczego ?
    Zatem, z uporem maniaka zapodaję jeszcze raz, dodając parę życzliwych, acz
    uprzejmych słów do Tajemniczego Administratora.

    Tym razem - post znika, ja dostaję bana na pisanie, oraz pojawia się - jak
    widzicie piękny zestaw naruszeń regulaminu (ciekawe, dlaczego dopiero za
    drugim razem ?)

    No, to jedziemy ;
    Szanowny Pan Administrator vel Prokurator zarzuca, że ;

    ******
    3.1.16. (14) Publikowanie wpisów zawierających pytanie/zgłoszenie problemu,
    na które udzielono już poprawnej odpowiedzi. Przed publikacją wpisu
    Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia za pomocą wyszukiwarki Forum, czy
    dany problem był już poruszany.
    np.:
    http://www.google.pl/search?q=Regulator+obrot%C3%B3w
    +silnika+24VDC+elektroda.pl&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&r
    ls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
    ******
    No cóż, można by wysnuć wniosek, że albo jestem leniwcem, któremu się nie
    chce poszukać, albo też prymitywem, który "nie rozumi".
    Może jednakowoż (taki pomysł szalony) to co udało mi się znaleźć, nie jest -
    ach nie jest - tym, o co by mi chodziło ?

    No dobra, ale - OK. Niech mu będzie. Kit już z tym, że w końcu elektroda
    podobno ma służyć wymianie myśli tudzież pomysłów.
    Że jest tam srylion postów poruszających zbliżony temat ( i dobrze, bo
    czasem to wnosi coś, a nawet jak nie - to co - rozwijać wątki
    do 100 stron wpisów, jak to bywa czasem ? ).
    DOOOOOBRA. Niech będzie. Moja wina.

    No, to co tam mamy dalej ?

    ******
    3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem,
    bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie
    merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum...
    ******

    Jakby to skomentować... Może pytaniem - o co temu biednemu kretynowi
    chodziło ?
    Jakiej to ważkiej informacji zabrakło ? Kolor okablowania ? A możeeeee...
    marka silnika ?
    W jaki dzień tygodnia będzie pracować ? Ile na tym zarobię ???
    Hmmm...

    Ale- DOOOOOBRA !!!
    Ok, MOŻE nie napisałem czegoś ważnego bardzo. Może nie domyślam się czego.
    Mógłby pan mnie oświecić małego żuczka...
    Ale - jak nie - to nie.

    To wszystko razem, to jeszcze nie daje mi pewności, że mam do czynienia z
    kretynem. W końcu - jakaś tam racja może być.
    Może ? No pewnie, że może.
    Ale to co dalej - daje mi już pewność, że baranek boży (celowo z małej
    litery) ;

    ******
    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady
    pisowni języka polskiego, niedbałych ...
    ******

    Przy czym - uwaga ! - chodzi o słowo "ZASUWAŁ" .
    Nie wiem, czy panu chodzi o to, że może uważa Jaśnie Pan Administrator, że
    to się pisze przez "Ó" ?
    A może o to, że sformułowanie "zasuwał za szybko" jest takie jakieś...tfu -
    "atechniczne" ?

    Powinno być pewnie "krzywa obrotów silnika w funkcji napięcia zasilania
    wzrasta". Albo coś w tym rodzaju.
    Jakim trzeba być matołem, żeby uważać, że takie (potoczne rzeczywiście)
    sformułowanie "zaniża poziom (językowy)" ?

    Wielce szanowny Panie Administratorze - mnie uczyli, że poszanowanie języka
    ojczystego to podstawa, pewien minimalny poziom, jaki
    powinien posiadać człowiek cywilizowany. Kaleczenie języka, niechlujstwo w
    formie i treści, często spotykane nawet na "szczytach społecznych",
    to przejaw nizin intelektualnych. Ciamkanie, mlaskanie, pisanie
    nieortograficzne to żenada i wstyd. Pominąwszy literówki, bo to przecież
    oczywiste... (a może dla niego nie ?).

    To przepiękne, że adminstratorzy elektrody z zaangażowaniem godnym
    profesorów filologii polskiej ścigają za brak każdego przecinka (czasem
    na poziomie paranoi, bo elektroda to chyba nie portal literatów i
    językoznawców).
    Ale - drogi kolego administratorze - trzeba być ostatnim matołem, żeby
    sformułowanie "zasuwał za szybko" uznać za niepoprawną polszczyznę.
    Nie wiem, co by tu obraźliwego napisać, żeby dotarło do ciebie, jak
    tragicznie się kompromitujesz takimi "uwagami w obronie języka"...

    Wypisując takie "argumenty" określasz się jako prymityw, który -
    prawdopodobnie dla poprawy samopoczucia tudzież podniesienia samooceny -
    utrudnia ludziom zycie. Tak właśnie, ponieważ dla mnie - forum elektrody to
    od lat nieoceniona pomoc WSPÓŁUŻYTKOWNIKÓW tego forum. Których - czasem
    bardziej a czasem mniej - rzeczowe uwagi, komentarze, podpowiedzi itp.
    nie raz i nie dwa ratowały mi dupę albo oszczędzały czas.

    Nie twoja, biedny idioto. Ty niestety przeszkadzasz, utrudniasz, i męczysz.

    Osobnicy twojego pokroju to właśnie ci urzędnicy, którzy przychodzą do firmy
    i pytają, czy marynarka pani sekretarki ma atest. Bo to przecież "służbowe
    ubranie".
    Albo, dlaczego płyn do mycia podłogi w schowku pod schodami jest źle
    oznakowany (pewnie ktoś wypije). Albo czy od biurka do szafki jest 70 cm. I
    DLACZEGO NIE ??

    To właśnie tacy ludzie, którzy nie wnoszą do społecznego życia niczego
    wartościowego, mają dziwaczną przyjemność w utrudnianiu życia innym.
    Zapewne Pan Administrator ma poczucie dobrze spełnionego obowiązku. Wykazał
    się i pokazał. To, że pokazał, że jest matołem, to już wyraźnie nie jest
    specjalnie istotne.

    Kilka razy zdarzyło mi się trafić na podobny kretynizm na elektrodzie.
    Pozwalam sobie teraz na ten przydługi i emocjonalny elaborat teraz, bo - po
    pierwsze i najważniejsze -
    uważam, że głupotę należy tępić. Po drugie - ulżyło mi :)

  • 2. Data: 2012-02-28 23:33:23
    Od: " nenik" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ja bym dal pwm sterowany z kontrolera. Do kontrolera enkoder niekoniecznie
    przemyslowy, taki najprostszy jaki jest w drukarkach atramentowych, czyli
    fotodioda z paskowana okragla tarcza. Chyba ze nie ma jeszcze silnika, wtedy
    proponuje kupno silnika z wbudowanym enkoderem.

  • 3. Data: 2012-02-28 23:52:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Tuesday, February 28, 2012, 11:57:15 PM, you wrote:

    [... żale i płacze na moderatora Elektrody ...]

    1. Od strony merytorycznej moderator mial 100% racji:

    - sprawa regulacji obrotów silników DC była maglowana na Elektrodzie
    pierdylion razy,

    - od strony ubóstwa podawanych informacji równiez moderator mial 100%
    racji - nie podałeś, czy to był silnik szeregowy czy bocznikowy czy z
    magnesami trwałymi;
    obroty silnika szeregowego są silnie zależne od
    obciążenia i napięcia; obroty bocznikowego są w pewnych granicach mało
    zależne od napięcia; obroty silnika z magnesami trwałymi są (do
    pewnych granic) proporcjonalne do napięcia;
    nie sposób określić, jak silnik będzie "zasuwał" nie wiedząc jaki to
    silnik.

    2. Jedyna Twoja racja dotyczy "zasuwał" - tu w sposób oczywisty dał
    plamę moderator. Choć może się bronić, że chodziło mu o niedbałość a
    nie ortografię...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2012-02-29 00:23:44
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. Od strony merytorycznej moderator mial 100% racji:
    >
    > - sprawa regulacji obrotów silników DC była maglowana na Elektrodzie

    I co z tego? IDIOTYCZNY punkt regulaminu!! Skoro pisano już o sterowaniu
    silniczkami, to KONIEC, tym się już dalej nie zajmujemy. Skoro pisano już
    wcześniej o naprawie jakiegoś modelu telewizora, to KONIEC, temat zamknięty.
    Idąc tym tokiem rozumowania, można w zasadzie Elektrodę już zamknąć.

> [...]
    > pewnych granic) proporcjonalne do napięcia;
    > nie sposób określić, jak silnik będzie "zasuwał" nie wiedząc jaki to

    A jeżeli pytacz nie ma odpowiedniej wiedzy techniczne, nie zna się na
    szczegółach technicznych, nie wie co to silnik szeregowy, bocznikowy czy
    odrzutowy to co?! Jeżeli takowej wiedzy nie posiada, to po to właśnie jest
    forum, aby w drodze dyskusji czegoś się dowiedzieć od innych lepiej znających
    daną tematykę. To kolejny IDIOTYCZNY punkt regulaminu. Reasumując, można zadać
    pytanie, dla kogo do Pani Nędzy jest to forum?!

    > 2. Jedyna Twoja racja dotyczy "zasuwał" - tu w sposób oczywisty dał
    > plamę moderator. Choć może się bronić, że chodziło mu o niedbałość a
    > nie ortografię...

    Plamę dał na całej linii. Dokładnie z takich samych powodów, które opisuje
    Sundayman, przestałem korzystać z Elektrody. W ogóle, po jasnego diabła
    moderator na takiej grupie? Jak widać pl.misc.elektronika daje sobie świetnie
    radę bez moderacji. "Zgrzyty" należą tutaj do rzadkości.

    MH

  • 5. Data: 2012-02-29 00:28:28
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > 2. Jedyna Twoja racja dotyczy "zasuwał" - tu w sposób oczywisty dał
    > plamę moderator. Choć może się bronić, że chodziło mu o niedbałość a
    > nie ortografię...

    Ależ masz rację mistrzu drogi.
    I co więcej - ja bym się nawet do tego nie przypierdalał. Przynajmniej od razu.

    Gdyby - napisał mi te uwagi w poście. Bym się jak pragnę seksu grzecznie
    odezwał, tudzież poprawił, albo wyjaśnił o co mi chodzi. Ale - gościu (nie,
    przepraszam - Gościu) - najpierw bez słowa komentarza ot tak - sobie wywala coś
    do kosza.
    Bo mu się tak spodobało.
    To jeszcze ok - ale żeby chociaż w tym koszu były te uwagi. Jak pragnę seksu (co
    juz wspomniałem) - nie było.

    Więc napisałem za drugim razem coś o "wstawaniu lewą nogą". Może złośliwie, ale
    bez żadnego chamstwa.
    Naprawdę nie wiedziałem o co chodzi. No może ja taki niedomyślny jestem ?

    No to Gościu (przez wielkie G) się OBRAZIŁ. No bo jak to inaczej zrozumieć ?
    I pokazał mi KTO TU RZĄDZI. Ojej. No to teraz będę musiał pisać z innego konta,
    które mam na elektrodzie.
    Ale mi pokazał. Ale ja zobaczyłem. No kuśwa.
    I co teraz ? Mogę sobie za 3 minuty założyć 100 kont w rodzaju
    "czemu_XXX_jest_ćwokiem" - gdzie XXX będzie jego nickiem.
    I co ? Będziemy się tak ganiali dla zabawy ? I co - dalej będzie mi udowadniał,
    że ON RZĄDZI ?
    Przecież to żałosne jest.

    No, oczywiście nie będę się w to bawił - bo ja nie mam czasu na takie
    kretyństwa. Gościu pewnie ma. Pewnie przesrywa czas swojego pracodawcy aktywnie
    się udzielając w Administrowaniu - bo gdyby tak jak ja czy paru innych np.
    próbował prowadzić własny interes, to 1) nie miałby czasu na duperele 2)
    wiedziałby co jest społeczną robotą, a co robieniem z siebie debila.

    I tyle w zasadzie. A najbardziej mnie w tym wszystkim wk... , że potem się
    denerwuję, i niepotrzebnie zaśmiecam
    tą prześliczną, wolną od matołów "z władzą" - grupę.

    Za co jeszcze raz przepraszam. Serio serio.

  • 6. Data: 2012-02-29 00:34:49
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

> [...]
    > odreagowania spotkania z kretynem. Kto chce i ciekaw - niech czyta dalej,
    > będzie jednak uprzedzam wulgarnie i złośliwie.

    Przeczytałem, było nad wyraz powściągliwie i kulturalnie. Ja bym mu chyba w
    lampę zamalował, cóż, ręce same lecą, czasem uda się je powstrzymać, zanim
    dolecieć zdążą.

    > Kilka razy widziałem tutaj gorzkie żale nad Jaśnie Panami Administratorami
    > Elektrody (no, to już wiecie o czym) - i przeważnie

    Nienawidzilem i nienawidzę WŁADZY od zawsze...

    > miałem wrażenie, że to może nieadekwatne jakieś, tudzież niepotrzebnie
    > osobiste wywody są.

    Zanim tu wlazłem, kilka dni czytałem, co było. No i trafiałem na żale,
    czytałem, zerkałem też pod linki na elektrodzie, hmm... niejednemu baba
    musiała nie dać...

> [...]
    > ten wątek obrabiającym przyznać - faktycznie, niektórzy administratorzy
    > tego przyjemnego (bez nich) portalu sprawiają wrażenie nudzących się

    Dajcie mi władzę, a was wysadzę :P

    > Mam szczerą nadzieję, że osobnik o którym napiszę przeczyta moje skromne
    > kilka słów pod swoim adresem. Nie liczę przy tym specjalnie na jakąś

    Zerknąłem pod link. Odniosłem wrażenie, ze to ktoś tracacy kontakt z
    rzeczywistością. Co powoduje te "urywki", nie wiem, każdy może zaprawiać co
    chce, nie mnie to oceniać.

    > refleksję, bo równie dobrze można by oczekiwać od krowy że zaśpiewa arię.

    Krowa prędzej...

    > Mimo mojej głębokiej wiary w duchy, ufo i cuda, jakoś nie wierzę w ludzką
    > skonność do refleksji nad własną ciasnotą duchową.

    Pana-I-Władcę postponujesz :P :)

> [...]
    > się zadowalająco rozwiązać, umieściłem sobie dziś na elektrodzie taki oto

    Tak mi się luźniutko skojarzyło, że przecież w magnetofonach jest układ,
    który przy zmiennym napięciu wejściowym i mocno zmiennym obciążeniu,
    utrzymuje obroty silnika w rozsądnych granicach, choćby po to, by nagle
    Pavarotti nie zaśpiewał basem, a Ładysz tenorem bohaterskim..., a nawet
    scalaka mieć nie musi, 2-3 tranzystory + zener zaatwiają sprawę. Może tędy
    pójść? To takie luźne skojarzenie, "nie ośmielę się" nawet nazwać tego
    podpowiedzią.

    > Pewnie dla co poniektórych brzmi znajomo, bo i tutaj dręczyłem tym
    > banalnym problemem.
    > Muszę przy okazji wyrazić - po raz kolejny zresztą - wdzięczność dla
    > kolegi Romana, który mocno był mi pomógł.

    Nic dziwnego, w końcu Roman ma mnóstwo doświadczenia praktycznego z solidną
    podbudowa teorii. (pozwolę sobie na tej ocenie poprzestać)

> [...]
    > sensie stabilności napięcia wyjściowego chociażby) są niewielkie, to mam
    > wrażenie, że to armata na muchy jest. I jakoś mi chodzi po głowie jakaś

    Czasem warto zrobić solidniejsze działo, bo z lekkiego 5 razy pykniesz i
    będzie do wyrzucenia, a armata chyba jednak trochę dłużej pożyje?

    > Może jednakowoż (taki pomysł szalony) to co udało mi się znaleźć, nie
    > jest - ach nie jest - tym, o co by mi chodziło ?

    Nie tłumacz, ze nie jesteś wielbłądem... Znasz stary dowcip, jak zajączek
    spierdziela ze Związku Radzieciego? :)

    > 3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających
    > problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej
    > zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum...

    No k..wa, przyganiał kocioł garnkowi... Za tak skonstruowane zdanie
    polonistka by mnie z hukiem, z oceną niedostateczną w ławce posadziła...
    Tylko w dupę kopać i patrzeć, czy równo połamana... ech, qrva...

    > W jaki dzień tygodnia będzie pracować ? Ile na tym zarobię ???
    > Hmmm...

    Tego, że zdanie zawiera babola gramatycznego jak stąd do wieczności, już
    pewnie nie zauważył.

> [...]
    >
    > Przy czym - uwaga ! - chodzi o słowo "ZASUWAŁ" .
    > Nie wiem, czy panu chodzi o to, że może uważa Jaśnie Pan Administrator, że

    Czego się dziwisz, jak bazuje na błędnie skonstruowanym zdaniu... nie liczbę
    informacji, tylko ilość informacji - to jest niepoliczalne, więc ilość, od
    "ile?. Liczba to konkret, 32.5, 4, 3+1/3, pi... Nie ...informacji
    umożliwiajacej zajęcie... (pewnie też mówi "po najmniejszej linii oporu")
    tylko ...informacji umożliwiających zajęcie...

    > A może o to, że sformułowanie "zasuwał za szybko" jest takie
    > jakieś...tfu - "atechniczne" ?

    Jest po prostu pospolite, kolokwialne.

    > Jakim trzeba być matołem, żeby uważać, że takie (potoczne rzeczywiście)
    > sformułowanie "zaniża poziom (językowy)" ?

    Po prostu złej tanecznicy... znasz pewnie to powiedzenie? Podobnie tam...

> [...]
    > profesorów filologii polskiej ścigają za brak każdego przecinka (czasem
    > na poziomie paranoi, bo elektroda to chyba nie portal literatów i

    Może podpieprzyć na pl.hum.polszczyzna, że elektroda, to forum o czystości
    polszczyzny? Ciekawe, co powiedzą - ja spodziewam się treści, jakie
    ewentualnie usłyszę.

> [...]
    > Nie wiem, co by tu obraźliwego napisać, żeby dotarło do ciebie, jak
    > tragicznie się kompromitujesz takimi "uwagami w obronie języka"...

    Zostaw go, baba mu nie dała, a ty go jeszcze pognębiasz... :P

> [...]
    > bardziej a czasem mniej - rzeczowe uwagi, komentarze, podpowiedzi itp.
    > nie raz i nie dwa ratowały mi dupę albo oszczędzały czas.

    Prymityw w dwójnasób, bo nie zauważa ewidentnych błędów gramatycznych. Dla
    mnie to niedopuszczalne, że ktoś nie stosujący zasad (a takim przypadkiem
    jest dla mnie opieranie się o niegramatyczny regulamin) domaga się ich
    poszanowania od innych.

    > Nie twoja, biedny idioto. Ty niestety przeszkadzasz, utrudniasz, i
    > męczysz.

    Ulubione zajęcie osób mających coś na sumieniu, choć nie twierdzę, ze
    wszystkie takie osoby tak postępują.
    Oglądałem niedawno chyba na TVN program, będący odpowiednikiem Polsatowskich
    "Dlaczego ja?" i "Trudne sprawy", uciekł mi tytuł...
    Był tam wlaśnie przypadek, że gościu z zeszycikiem, czy jakoś tak, łaził tu
    i ówdzie i wyłapywał nawet najdrobniejsze błędy, czy to w sklepie pyłek na
    szybie, czy to w knajpie zupy nie dolano, spory kawałek mi umknął, ale
    meritum nie. Nawet w sklepie żony doprowadził do tego, ze straciła
    praktycznie wszystkich klientów, knajpę zamknął sanepid, itd. Doszło do
    tego, że rozwój wydarzeń mały włos nie doprowadził do wielkiej tragedii,
    dopiero to go obudziło. Typowy moderator Elektrody (choć nie piję do
    wszystkich, wierzę, ze są modzi normalni)

> [...]
    > Albo, dlaczego płyn do mycia podłogi w schowku pod schodami jest źle
    > oznakowany (pewnie ktoś wypije). Albo czy od biurka do szafki jest 70 cm.

    Tak właśnie działal ten facet z tego pseudoreportażu. Był ochroniarzem i
    pewne nawyki mu zostały, choć nie powinny.

    > To właśnie tacy ludzie, którzy nie wnoszą do społecznego życia niczego
    > wartościowego, mają dziwaczną przyjemność w utrudnianiu życia innym.

    Nie inaczej, jakbym nadal oglądał ten program...

    > Zapewne Pan Administrator ma poczucie dobrze spełnionego obowiązku.
    > Wykazał się i pokazał. To, że pokazał, że jest matołem, to już wyraźnie
    > nie jest specjalnie istotne.

    Naplujesz w oczy, to stwierdzi opady deszczu.

> [...]
    > po pierwsze i najważniejsze -
    > uważam, że głupotę należy tępić. Po drugie - ulżyło mi :)

    Ja tu widzę tez drugie dno - łyżka dziegciu psuje beczkę miodu... Załóżmy,
    że modów jest stu. Mendami jest dziesięciu. Co z pozostaymi
    dziewięćdziesięcioma? Tak! Oberwie im się za mendy. Nawet dobremu i
    porządnemu. Już teraz Elektroda jest synonimem czegoś wrednego, co zasługuje
    na potępienie... Taki odruch warunkowy: za dziecięcych lat, w dość
    wieśniacki sposób bawiłem się magnetofonem przenośnym - na kasecie miałem
    nagraną piosenkę Boney M Hooray Hooray its a holi-holiday, w tamtych czasach
    chyba była nawet przebojem. Po tej piosence nagrywałem... puszczanie bąków.
    Potrafiłem też przypiąć woltomierz do głośnika i mierzyć głośność... Ale do
    rzeczy. Zaszedłem z tym magnetofonem na plac zabaw, siedziały dwie panie,
    które wysłuchały piosenki, no i... wiadomo czego. Chyba już za drugim razem,
    na sam dźwięk końcowych taktów piosenki, uśmiechnęły się znacząco -
    spodziewały się, czego zaraz posłuchają :P. Tak się zaczyna dziać na samo
    hasło "(nowe) forum".

    Moderacja jest potrzebna. Ale nawet mafia wie, ze jak za bardzo przyciśnie,
    to może się to dla niej bardzo przykro skończyć.
    Uff... mnie też zeszło emocji :))

  • 7. Data: 2012-02-29 00:41:14
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    a tak w ogóle, to - Jeżu Kolczasty - czy ja mam coś pokopane z kodowaniem ???
    Bo jakieś dziwne znaczki widzę w swoim tekście ?

  • 8. Data: 2012-02-29 00:43:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MH,

    Wednesday, February 29, 2012, 1:23:44 AM, you wrote:

> [...]
    > wcześniej o naprawie jakiegoś modelu telewizora, to KONIEC, temat zamknięty.

    Oczywiście, że tak - ilez razy można maglować to samo?

    > Idąc tym tokiem rozumowania, można w zasadzie Elektrodę już zamknąć.

    Gdyby nie ten punkt regulaminu, to Elektroda nadal byłaby zasypywana
    pytaniami o rezystory do diod LED - jak parę lat temu.

    [...]

    > A jeżeli pytacz nie ma odpowiedniej wiedzy techniczne, nie zna się na
    > szczegółach technicznych,

    To niech się za to nie zabiera. Sorry - no bonus, nie każdy musi być
    elektronikiem. Elektronik MUSI znać podstawy.

    > nie wie co to silnik szeregowy, bocznikowy czy odrzutowy to co?!
    > Jeżeli takowej wiedzy nie posiada, to po to właśnie jest forum,

    Nie na tym poziomie. Maszyny elektryczne to bodaj pierwsza klasa
    technikum.

    > aby w drodze dyskusji czegoś się dowiedzieć od innych lepiej znających

    Na drodze dyskusji zdobywać wiedzę? Wiedza to fakty a nie przedmiot
    dyskusji. Źródłem wiedzy może być podręcznik, encyklopedia, nota
    katalogowa a nie forum dyskusyjne. Dyskutować można o ROZWIĄZANIACH a
    nie o DANYCH wejściowych.

    > daną tematykę. To kolejny IDIOTYCZNY punkt regulaminu. Reasumując, można zadać
    > pytanie, dla kogo do Pani Nędzy jest to forum?!

    Dla ludzi, którzy wiedzą, czego szukają. Dla tych, którzy dziela się
    wiedzą z innymi. Sorry - nasz bohater przez 9 lat został doceniony
    tylko raz. Za rozwiązanie problemu bez związku z elektroniką.

    > Plamę dał na całej linii. Dokładnie z takich samych powodów, które opisuje
    > Sundayman, przestałem korzystać z Elektrody. W ogóle, po jasnego diabła
    > moderator na takiej grupie?

    Jakiej grupie? Elektroda to forum a nie grupa. Prywatne forum. nie
    podoba się - wypad. Mi się nie podobało moderowanie na Elektrodzie i
    skończyłem z nim.

    > Jak widać pl.misc.elektronika daje sobie świetnie
    > radę bez moderacji. "Zgrzyty" należą tutaj do rzadkości.

    Ale co Ty z czym porównujesz? Tu moderowanie odbywa się na innej
    zasadzie - lamerów sie PLONKuje i ma się ich z głowy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-02-29 00:54:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Wednesday, February 29, 2012, 1:28:28 AM, you wrote:

    > Ależ masz rację mistrzu drogi.

    Dziękuję.

    [... żali i płaczy ciąg dalszy ...]

    > Więc napisałem za drugim razem coś o "wstawaniu lewą nogą". Może złośliwie, ale
    > bez żadnego chamstwa.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=106
    10302&highlight=#10610302

    Czyli olewasz sobie regulamin i powtarzasz temat zamiast rozmówić się
    z moderatorem? Do tego pozwalasz sobie na złosliwości? I dziwisz się,
    że dostajesz bloka?

> [...]
    > I pokazał mi KTO TU RZĄDZI. Ojej. No to teraz będę musiał pisać z innego konta,

    No to na nie też dostaniesz bloka. A jak będziesz szedł w recydywę, to
    cała okolica "podziekuje" Ci za bloka na wszystkie IP, na których się
    logowałeś kiedykolwiek i na całą klasę IP, na której logujesz się
    teraz. Uprzedzając: logowanie się poprzez proxy, TORy i inne
    anonimizery jest na Elektrodzie mocno utrudnione.

    > Ale mi pokazał. Ale ja zobaczyłem. No kuśwa.
    > I co teraz ? Mogę sobie za 3 minuty założyć 100 kont w rodzaju
    > "czemu_XXX_jest_ćwokiem" - gdzie XXX będzie jego nickiem.

    I zarobisz bana takiego, że dostawcę będziesz musiał zmienić.

    Ty tu jesteś żałosny - dałeś dupy i masz pretensje: http://rtfm.killfile.pl/#lajza

> [...]
    > próbował prowadzić własny interes, to 1) nie miałby czasu na duperele 2)
    > wiedziałby co jest społeczną robotą, a co robieniem z siebie debila.

    A gówno Cie obchodza sprawy prywatne moderatorów. Czy kogokolwiek.

    [...]

    Ścinam się z moderatorami Elektrody często. I to czasem bardzo ostro.
    Ale nie publicznie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-02-29 00:56:09
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Gdyby nie ten punkt regulaminu, to Elektroda nadal byłaby zasypywana
    > pytaniami o rezystory do diod LED - jak parę lat temu.

    No i nadal się zdarzają takie pytania. I co z tego - czy to kogoś boli ? Uwiera
    ?
    Zabiera bezcenną przestrzeń dyskową ?

    > To niech się za to nie zabiera. Sorry - no bonus, nie każdy musi być
    > elektronikiem. Elektronik MUSI znać podstawy.

    Jakoś całkiem niedawno kolega Roman coś tutaj pytał o mikrokontrolery.
    Wszyscy się rzucili na wyścigi z pomocą. I dobrze, bo widać doceniają kolegę.
    Ale - jakby się tak mocno uprzeć, to np. dla mnie tam pytałeś o podstawy
    właśnie...
    I co - zamiast podpowiedzieć, to odesłać do biblioteki ? Jesteś pewien ?
    To co dla Ciebie jest podstawą - dla kogoś innego nie - i odwrotnie.
    Elektronika to szeroka dziedzina - i nie można i nie trzeba znać się na
    wszystkim.
    A czasem trzeba wejść na grunt mniej znany - choćby przelotnie.

    I tutaj pomoc kogoś, dla kogo to są "podstawy" jest nieoceniona.
    Nikt nikogo nie zmusza do pomocy innym, jak mu się nie chce. ( o czym dalej)

    > Dla ludzi, którzy wiedzą, czego szukają. Dla tych, którzy dziela się
    > wiedzą z innymi. Sorry - nasz bohater przez 9 lat został doceniony
    > tylko raz. Za rozwiązanie problemu bez związku z elektroniką.

    No właśnie - to jest to "dalej" ; bo to jest niekoniecznie słuszna uwaga.
    Ja nie mam specjalnej potrzeby udzielania się - i nieco pewnie egoistycznie -
    korzystam raczej
    jako "biorca" (choć parę razy jednak i tam i tu się wypowiedziałem nie tylko we
    własnej sprawie).
    I co - czy to oznacza, że moje (czy kogoś innego - takiego jak ja) - pytanie
    zasługuje na
    wylądowanie w koszu bez SŁOWA KOMENTARZA - bo to jest podstawowy problem ?

    > Jakiej grupie? Elektroda to forum a nie grupa. Prywatne forum. nie
    > podoba się - wypad. Mi się nie podobało moderowanie na Elektrodzie i
    > skończyłem z nim.

    No nie do końca. Mnie się podobało - i to mnie zrobiono "wypad" dość
    niezasłużenie.
    A to nie jest to samo, nie sądzisz ?