  • 1. Data: 2012-02-28 17:31:46
    Temat: grzałka do trawiarki PCB home made
    Od: "K.K." <e...@u...poczta.fm>

    Witam!
    Mam problem z wyborem odpowiedniej grzałki do trawiarki płytek. Problem
    wynika stąd, że pojemnik trawiarki jest za wąski (tj. ok. 13mm), żeby
    wykorzystać zwykłą, szklaną grzałkę akwariową. Oczywiście, są plastikowe
    grzałki z termostatem o grubości 9 mm, ale znowu są krótkie i musiałbym
    zawsze zalewać "akwarium" do pełna. Macie może jakiś pomysł co jeszcze można
    by wykorzystać oprócz typowej grzałki akwariowej?

    --
    pozdr.
    K.K.

  • 2. Data: 2012-02-28 18:04:56
    Temat: Re: grzałka do trawiarki PCB home made
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-28 18:31, K.K. pisze:
> [...]
    > wynika stąd, że pojemnik trawiarki jest za wąski (tj. ok. 13mm), żeby
    > wykorzystać zwykłą, szklaną grzałkę akwariową.
    A jakby tak przykleić (przynajmniej z jednej strony, plus jakiś
    styropian czy coś, dla izolacji termicznej) do pojemnika trawiarki
    "ogrzewanie lusterka" w wersji uniwersalnej, np jak tu:
    http://allegro.pl/mata-grzewcza-podgrzewacz-do-luste
    rek-gb-10s-i2161016244.html
    http://allegro.pl/mata-grzewcza-podgrzewacz-do-luste
    rek-gf-15s-i2166780024.html

    10-15W przy 12V to niewiele, ale możesz dać ich kilka (jak się
    zmieszczą), możesz lepiej zaizolować od strony powietrznej, i przy
    założeniu że "chłodzisz" wodą trawiącą (tzn nie przegrzejesz maty ponad
    te 60'C) to możesz zasilić wyższym napięciem i zwiększyć moc znacznie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-02-28 21:15:16
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > zawsze zalewać "akwarium" do pełna. Macie może jakiś pomysł co jeszcze
    > można by wykorzystać oprócz typowej grzałki akwariowej?

    Ja mam typową grzałkę akwariową 50W o fi 11.4 mm, kupiona w sklepie
    akwariowym za rogiem.
    K.