  • 91. Data: 2011-02-05 20:17:39
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Sebastian Nibisz napisal:
    > Rozumiem, że postulujesz aby niektóre rzeczy były dostępne tylko dla
    > wybranych.

    Daruj sobie tę tanią erystykę, bo nic takiego nie powiedziałem.
    Co najwyżej to twój osąd. Glutaminian jest obecnie masowo nadużywany
    przez przemysł spożywczy a twój dla tej substancji entuzjazm odbieram
    jako mocno naiwny.

    Wiesz, jaka jest różnica pomiędzy dodawaniem wodorostów do potraw
    a faszerowaniem się jedzeniem z fabrycznie dodanym glutaminianem?

    Taka jak między wegetarianizmem a sprzedażą mięsa na kartki.

    Tylko w jednym przypadku wybór należy do ciebie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 92. Data: 2011-02-05 20:29:33
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Ehm, w kwestii formalnej: jest znany od 1908 roku. Wcześniej nie był
    > znany.
    >
    > To, że od dawna stosowano kombu w kuchni azjatyckiej nie zmienia faktu, że
    > sam glutaminian sodu znany nie był.

    Nie ma znaczenia pod jaką postacią go spożywano. Jego źródłem była roślina a
    jej właściwości były znane od dawna.

    > Szydzić? Nie! Piętnować nadużywanie? Tak! Te 400 tysięcy ton glutaminianu
    > sodu rocznie nie jest obojętne dla zdrowia. Takiej ilości przez hodowlę
    > wodorostów nie uzyskałbyś. Niewielka wydajność pozyskiwania wodorostów
    > była naturalną barierą blokującą nadużywanie. Ładowanie E621 do
    > wszystkiego
    > co jest jadalne to typowa produkcja masowa w stylu 'Skrzydełko czy nóżka'.

    Gdyby glutaminian sodu produkowano tylko z wodorostów, to pewnie mało osób
    miałoby go okazję spróbować.
    Rozumiem, że postulujesz aby niektóre rzeczy były dostępne tylko dla
    wybranych.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 93. Data: 2011-02-05 20:50:05
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 5, 6:58 am, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Widać wiedzą doskonale jaką mają klientele, hint posiadanie pieniędzy nie
    > powoduje ze człowiek ze zwykłego chama zmienia sie z anioła. Myślisz że
    > noworuscy jak za dotknięciem czarodziejskiej różyczki stają sie
    > wykształconymi elitami. To dalej sowieckie chamy tylko z roleksami na rękach
    > i w garniturach od armatniego. To tylko politura nic więcej.

    W odroznieniu, polskiego chama nie stac na roleksa za to moze sobie
    poszczekac na ruskich i dowartosciowac sie.

  • 94. Data: 2011-02-05 21:02:39
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > skoro tobie sie dragany podobają :)...

    Tobie się nie muszą podobać, tylko nie wmawiaj innym, że to nie jest sztuka:
    http://i.pinger.pl/pgr462/90beae36001fb64149f87d91
    http://i.pinger.pl/pgr234/88091a8d00073a1c49f87da6
    http://i.pinger.pl/pgr227/337fbc800015551049f87d7a

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 95. Data: 2011-02-05 21:13:53
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Jacek_P wrote:
> [...]
    > Co najwyżej to twój osąd. Glutaminian jest obecnie masowo nadużywany
    > przez przemysł spożywczy a twój dla tej substancji entuzjazm odbieram

    Wszystko w dużych ilościach szkodzi. Nie krytykuj czegoś tylko dlatego, że
    występuje w dużych ilościach.

    > Wiesz, jaka jest różnica pomiędzy dodawaniem wodorostów do potraw
    > a faszerowaniem się jedzeniem z fabrycznie dodanym glutaminianem?

    Taka sama jak pomiędzy zażywaniem naturalnych i syntetycznych antybiotyków?

    > Taka jak między wegetarianizmem a sprzedażą mięsa na kartki.
    >
    > Tylko w jednym przypadku wybór należy do ciebie.

    Opowiadasz. Ktoś Cię zmusza do jedzenia glutaminianu sodu?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 96. Data: 2011-02-05 22:04:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > Tobie się nie muszą podobać, tylko nie wmawiaj innym, że to nie jest
> [...]

    piękne... ;-)

  • 97. Data: 2011-02-05 22:13:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

> [...]
    > antybiotyków?

    > Opowiadasz. Ktoś Cię zmusza do jedzenia glutaminianu sodu?

    drogi kolego, GS nikt normalny raczej nie dodaje do jedzenia, to jest dość
    prostacki sposób wzmocnienia smaku. W dobrej kuchni ta substancja raczej nie
    znajduje zastosowania.

    Wiesz dlaczego techniki szlachetne w fotografii były zwane technikami
    szlachetnymi? bo były trudne do wykonania oraz miały zwykle walor
    indywidualności. Niby guma czy niby solaryzacja zrobiona w PS nie jest już
    techniką szlachetną tylko w 99% kiczem. Podobnie HDR w 99% jest stosowany
    bez umiaru i bez sensu bo dostaje sie efekciarskie zdjęcie podobające sie
    prolom.

  • 98. Data: 2011-02-05 22:23:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > drogi kolego, GS nikt normalny raczej nie dodaje do jedzenia, to jest dość
    > prostacki sposób wzmocnienia smaku. W dobrej kuchni ta substancja raczej
    > nie znajduje zastosowania.

    Drogi kolego, otóż dyskusja na temat glutaminianu sodu zaczęła się właśnie
    od tego, że podaje się go w dobrej kuchni. To jest fakt i nie ma co z nim
    polemizować.

> [...]
    > bez umiaru i bez sensu bo dostaje sie efekciarskie zdjęcie podobające sie

    Znam temat od strony muzycznej. CD jest do bani, czarna płyta jest ok ;)

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 99. Data: 2011-02-05 22:31:05
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-05 23:23:09 +0100, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Znam temat od strony muzycznej. CD jest do bani, czarna płyta jest ok ;)

    Beznadziejne porównanie.

    CD jest do bani. Koncert jest ok.

    Jeżeli nadal nie łapiesz to:
    Ok jest to co trudne do uzyskania i nosi walory indywidualności. Oba
    warunki muszą być spełnione, żeby było ok.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2011-02-05 22:33:56
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-05 22:02:39 +0100, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Tobie się nie muszą podobać, tylko nie wmawiaj innym, że to nie jest sztuka:

    A te cuda z linków to niby co?