-
41. Data: 2012-11-23 09:57:47
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Jakub,
Friday, November 23, 2012, 8:51:55 AM, you wrote:
>> A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów?
> No jak to: słońce,
W nocy?
> wiatr,
Tez nocami słabo wieje... Poza tym - te biedne owady i ptaszki. No i
coś efektywność kuleje, bo ponoć na budowę idzie tyle stali, ze gdyby
spalić węgiel użyty do jej wytworzenia, to energii byłoby więcej...
> fale,
Gdzie te elektrownie?
> atom...
Ekofaszyści nie pozwalają :(
> węgiel :)
Ano właśnie - i całą ekologię szlag trafił.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
42. Data: 2012-11-23 10:01:31
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Ergie,
Friday, November 23, 2012, 9:11:01 AM, you wrote:
>> Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
>> tankować z gniazdka?
> Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i
> wygodniejszy w użytkowaniu:
> - wyższa sprawność
> - praktycznie max momentu od niskich obrotów
> - możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
> - wieczność i niezniszczalność samego silnika
> - brak wielu układów np. skrzynia biegów
> - brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający
> jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)
Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Bo na razie nie ma
mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
jakiegokolwiek nośnika energii elektrycznej. I nie zanosi się na to,
żeby w najblizszym czasie tama mozliwość powstała.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
43. Data: 2012-11-23 10:30:35
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: Albercik <n...@g...pl>
W dniu 23.11.2012 10:01, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Ergie,
>
> Friday, November 23, 2012, 9:11:01 AM, you wrote:
>
>>> Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
>>> tankować z gniazdka?
>> Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i
>> wygodniejszy w użytkowaniu:
>> - wyższa sprawność
>> - praktycznie max momentu od niskich obrotów
>> - możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
>> - wieczność i niezniszczalność samego silnika
>> - brak wielu układów np. skrzynia biegów
>> - brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający
>> jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)
>
> Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Bo na razie nie ma
> mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
> jakiegokolwiek nośnika energii elektrycznej. I nie zanosi się na to,
> żeby w najblizszym czasie tama mozliwość powstała.
>
Ale odpowiedź już padła w samym pytaniu
tankować na bieżąco z pokładowego generatora dowolnego rodzaju, w
najprostszym wypadku spalinowego, ale pracującego w najbardziej
optymalnym zakresie.
Akumulatory nie muszą być takie pokaźne jak w typowym elektryku,
dodatkowo łatwo odzyskać energię z hamowania. Rozwiązany również problem
ogrzewania w zimie, bo generatorek ciepła trochę odda.
Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może
ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod
względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego
silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś
dłuższym teście w cyklu różnym?
-
44. Data: 2012-11-23 10:50:43
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
wiadomości news:k8nbh1$2dkb$1@news2.ipartners.pl...
> No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe -
> vialtoll tylko
> na długie odcinki zamknięte, albo zawodne - plombowane liczniki, haha)
> niż akcyza na paliwo płynne. Można by jeszcze dorzucić np. obowiazkowe
> GPS-y itp.
Kłopotliwe dla kogo? Co najwyżej dla użytkownika samochodu, ale ściągających
haracz to nie będzie za bardzo interesowało.
Nie wiem dlaczego bawi Cię plombowanie licznika? W mieszkaniu też masz tak
zabezpieczony licznik i w zdecydowanej większości przypadków w zupełności to
wystarcza.
"Za chwilę" każdy nowy samochód będzie wyposażany w czarną skrzynkę, gps w
niej zamknąć to żaden problem.
Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania
pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące
dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się
nie zorientują co się dzieje...
Pozdrawiam
X
-
45. Data: 2012-11-23 11:37:28
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: marsel <marcin@pl>
Ja to widzę tak:
qń na czterech podkowach, po czym się okaże, że podkowy od 1 listopada
do 30 marca będą obowiązkowo zimowe.
-
46. Data: 2012-11-23 13:02:12
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-22, Arbiter <n...@h...com> wrote:
>
> Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
> news:5f0657cb-f119-49ac-80a2-
>
>> Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
>> moze nawet turbina gazowa?
>
> silnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie
> napedzal auta od segmentu A do D. Moc bedzie konfigurowalna programowo.
> Silnik bedzie wazyl 20km bo metale kolorowe sa drogie. Duze obroty, male
> momenty to kormby nie beda musialy byc duze.
>
A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku...
--
Artur
ZZR 1200
-
47. Data: 2012-11-23 13:54:36
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: WS <L...@c...pl>
On 23 Lis, 10:01, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
wrote:
> Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie ma
> mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
> jakiegokolwiek no nika energii elektrycznej. I nie zanosi si na to,
> eby w najblizszym czasie tama mozliwo powsta a.
Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow
wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np.
straci nadprzewodnictwo ;)
WS
-
48. Data: 2012-11-23 14:04:57
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1...@p...pl.in
valid...
>>> Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
>>> tankować z gniazdka?
>> Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i
>> wygodniejszy w użytkowaniu:
>> - wyższa sprawność
>> - praktycznie max momentu od niskich obrotów
>> - możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
>> - wieczność i niezniszczalność samego silnika
>> - brak wielu układów np. skrzynia biegów
>> - brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak
>> działający
>> jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)
> Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"?
Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym
generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z gniazdka
będzie tankować tylko małą część pozwalającą na przejechanie np. 50 km, a
później do rana może się ładować.
Pozdrawiam
Ergie
-
49. Data: 2012-11-23 14:49:22
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello WS,
Friday, November 23, 2012, 1:54:36 PM, you wrote:
>> Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie ma
>> mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
>> jakiegokolwiek no nika energii elektrycznej. I nie zanosi si na to,
>> eby w najblizszym czasie tama mozliwo powsta a.
> Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow
> wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np.
> straci nadprzewodnictwo ;)
Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas
tankowania, to max. 15minut. I są akumulatory, które da się w takim
czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej
dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę.
Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze bardziej
przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
50. Data: 2012-11-23 14:53:51
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello AZ,
Friday, November 23, 2012, 1:02:12 PM, you wrote:
>>> Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
>>> moze nawet turbina gazowa?
>> silnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie
>> napedzal auta od segmentu A do D. Moc bedzie konfigurowalna programowo.
>> Silnik bedzie wazyl 20km bo metale kolorowe sa drogie. Duze obroty, male
>> momenty to kormby nie beda musialy byc duze.
> A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku...
Ale to nie jest wcale takie głupie w przypadku hybrydy. Ja sobie
potrafię wyobrazić doładowany silnik o pojemności 500ccm,
wysokoobrotowy, z wykorzystaniem ceramiki, pracujący na obrotach
zmieniających się w niewielkim zakresie, połączony bezposrednio z
generatorem i napędzający posrednio silniki elektryczne. Do tego
"KERS" mieszczący jakieś 5kWh - do jazdy po mieście i/lub
przyspieszania oraz magazynowania energii z hamowania.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)