  • 71. Data: 2012-11-26 01:05:23
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 23 Nov 2012 18:23:51 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies,
    > czy doprowadzenie do stacji 5MW ?

    a z czego zrobisz te 5MW?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2012-11-26 09:38:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że
    > silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma
    > zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę?

    No to obrazkowo: Ruszasz ze świateł naciskasz gaz, przyspieszasz do 60,,
    zwalniasz do 30 itd. codzienna jazda w korku - bez ciągłego wachlowania
    drążkiem zmiany biegów. Czyli wszystkie zalety automatu, a jednocześnie brak
    jego wad - nie ma starty czasu, aż komputer pomyśli co chciałeś zrobić,
    żadnych kick downów itd. To samo z hamowaniem silnikiem - płynnie aż do
    końca - bez konieczności redukcji.

    > Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani
    > ziębi, ani grzeje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2012-11-26 22:07:51
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Marcin N pisze:

    > Mów dalej. Skąd te informacje?

    Chciałem odświerzyć informacje i wydzą różne daty, 2005-2015.
    Przykładowo: (art z lutego 2012)
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2005/publikacja-w
    -nature-osiagnelismy-peak-oil-nadchodza-stale-wahani
    a-cen

    Prognozowanie PO sprowadza się do "będzie kiedy będzie, ale na pewno
    będzie". Jest kilka zmiennych, główna niewiadoma to ile zostąlo ropy w
    największych złożach.

    bajcik

  • 74. Data: 2012-11-26 23:46:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Thu, 22 Nov 2012 06:37:57 -0800 (PST), g...@g...com
    napisał(a):

    > Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni
    tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

    > Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy
    troche inne:
    > - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
    > - pracuje we waskim zakresie obrotow
    >
    > Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze
    nawet turbina gazowa?

    Przy ustalonych warunkach pracy i stosunkowo niewielkiej potrzebnej mocy,
    mógłby to być niewielki jedno-dwu cylindrowy doładowany diesel.
    Pracuje przy stałym obciążeniu i jednej prędkości obrotowej, nie będzie
    więc problemów z wyważeniem, czy konfiguracją tak żeby w tych jedynych
    warunkach uzyskał maksymalną sprawność.

    Do tego cztery elektryczne silniko-hamulce po jednym w każdym kole.

  • 75. Data: 2012-11-29 17:25:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > W nocy?

    > Tez nocami słabo wieje...

    Zawsze gdzieś tam świeci i wieje, "tylko" przesłać trzeba ;)