  • 51. Data: 2012-11-23 15:08:58
    Temat: Re: silnik przyszlosci
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-23 14:04, Ergie pisze:

    > Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym
    > generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z
    > gniazdka będzie tankować tylko małą część pozwalającą na przejechanie
    > np. 50 km, a później do rana może się ładować.

    Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani
    wygodniejsze dla użytkownika?

    --
    MN

  • 52. Data: 2012-11-23 15:15:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    >Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas
    >tankowania, to max. 15minut.

    Powiedzmy - jeszcze akceptowalny.
    Szczegolnie jak obok jest "darmowa" kawa, toaleta, sklepik.

    Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl

    Ilosc "dystrubutorow", wielkosc stacji - tez warto przemyslec.

    >I są akumulatory, które da się w takim
    >czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej
    >dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę.
    >Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze
    >bardziej
    >przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem.

    No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.

    J.

  • 53. Data: 2012-11-23 15:42:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, November 23, 2012, 3:15:20 PM, you wrote:

    [...]

    > No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.

    Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" -
    przymusowy postój całą noc...

    Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł. No i teraz energia -
    zakładając czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc
    dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że
    dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany
    pakietów. 80 pakietów na dobę :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2012-11-23 16:34:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani
    > wygodniejsze dla użytkownika?

    No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest
    wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-)
    Do tego bezproblemowy napęd na tył bez wału w środku no i przede wszystkim
    prostsza konstrukcja samego samochodu np. brak skrzyni biegów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2012-11-23 18:23:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,
    [...]

    >Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" -
    >przymusowy postój całą noc...

    No nie, bo przeciez wsadzajac nowy zostawiasz stary.
    I wkrotce bedzie jeden stary naladowany.

    Oczywiscie wolalbym po Sylwestrze z Zakopanego nie wracac :-)

    Ale przeciez mozna ladowac swoj samochod u gazdziny na podworku.

    >Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł.

    Ludzie gaz w butlach kupuja i sobie chwala.
    Zawsze mozna kilka mniejszych baterii dac.

> [...]
    >dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że
    >dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany

    Nie musi byc zerowy, 11 stanowisk, 10 laduje, 11-te zmieniasz, a potem
    czeka az ktores skonczy ladowac.

    >80 pakietów na dobę :(

    RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol,
    owies, czy doprowadzenie do stacji 5MW ?

    Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na
    codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe
    masz.

    J.

  • 56. Data: 2012-11-23 18:44:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, November 23, 2012, 6:23:51 PM, you wrote:

    [...]

    > Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na
    > codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe
    > masz.

    Ale jaka to przyszłość? To już jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 57. Data: 2012-11-24 00:51:22
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Maciek pisze:

    > Pantografem? :)

    Ktoś już eksperymentuje z ciężarowkami z pantografem. Taki trolejbus,
    ale zamiast ludzi wozi ładunek.
    Niestety linka znaleść nie mogę :(

    bajcik

  • 58. Data: 2012-11-24 01:03:29
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Jakub Witkowski pisze:

    > Zdaje się że koniec ropy właśnie odsunięto o następne kilkadziesiąt lat.
    > Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków.

    Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a
    chętnych przybywa (Chiny, Indie...)

    bajcik

  • 59. Data: 2012-11-24 01:04:26
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    J.F pisze:

    > No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.

    Jeszcze jest pomysł na tankowanie elektrolitu.

    bajcik

  • 60. Data: 2012-11-24 01:13:13
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Albercik pisze:
    > Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może
    > ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod
    > względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego
    > silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś
    > dłuższym teście w cyklu różnym?

    wg wikipedii:
    0-100km/h : 9s
    vmax : 160km/h

    Spalanie, o ile się w ogóle nie ładuje z sieci to coś koło 7.5l/100km

    bajcik