-
51. Data: 2012-11-23 15:08:58
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-11-23 14:04, Ergie pisze:
> Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym
> generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z
> gniazdka będzie tankować tylko małą część pozwalającą na przejechanie
> np. 50 km, a później do rana może się ładować.
Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani
wygodniejsze dla użytkownika?
--
MN
-
52. Data: 2012-11-23 15:15:20
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
>> Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow
>> wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np.
>> straci nadprzewodnictwo ;)
>Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas
>tankowania, to max. 15minut.
Powiedzmy - jeszcze akceptowalny.
Szczegolnie jak obok jest "darmowa" kawa, toaleta, sklepik.
Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl
...
Ilosc "dystrubutorow", wielkosc stacji - tez warto przemyslec.
>I są akumulatory, które da się w takim
>czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej
>dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę.
>Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze
>bardziej
>przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem.
No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.
J.
-
53. Data: 2012-11-23 15:42:32
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Friday, November 23, 2012, 3:15:20 PM, you wrote:
[...]
>>I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choć
>>żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej dla tych 150kWh
>>przez litość nie wspomnę. Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o
>>mocy 600kW a jeszcze bardziej przewody, którymi trzebaby to łączyć z
>>samochodem.
> No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.
Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" -
przymusowy postój całą noc...
Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł. No i teraz energia -
zakładając czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc
dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że
dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany
pakietów. 80 pakietów na dobę :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
54. Data: 2012-11-23 16:34:19
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k8o01g$bbb$...@n...task.gda.pl...
> Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani
> wygodniejsze dla użytkownika?
No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest
wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-)
Do tego bezproblemowy napęd na tył bez wału w środku no i przede wszystkim
prostsza konstrukcja samego samochodu np. brak skrzyni biegów.
Pozdrawiam
Ergie
-
55. Data: 2012-11-23 18:23:51
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello J.F,
[...]
>>>I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choć
>>>żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej dla tych 150kWh
>>>przez litość nie wspomnę. Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o
>>>mocy 600kW a jeszcze bardziej przewody, którymi trzebaby to łączyć
>>>z
>>>samochodem.
>> No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.
>Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" -
>przymusowy postój całą noc...
No nie, bo przeciez wsadzajac nowy zostawiasz stary.
I wkrotce bedzie jeden stary naladowany.
Oczywiscie wolalbym po Sylwestrze z Zakopanego nie wracac :-)
Ale przeciez mozna ladowac swoj samochod u gazdziny na podworku.
>Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł.
Ludzie gaz w butlach kupuja i sobie chwala.
Zawsze mozna kilka mniejszych baterii dac.
>No i teraz energia -
>zakładając czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc
>dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że
>dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany
>pakietów.
Nie musi byc zerowy, 11 stanowisk, 10 laduje, 11-te zmieniasz, a potem
czeka az ktores skonczy ladowac.
>80 pakietów na dobę :(
RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol,
owies, czy doprowadzenie do stacji 5MW ?
Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na
codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe
masz.
J.
-
56. Data: 2012-11-23 18:44:39
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F,
Friday, November 23, 2012, 6:23:51 PM, you wrote:
[...]
> Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na
> codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe
> masz.
Ale jaka to przyszłość? To już jest.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
57. Data: 2012-11-24 00:51:22
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: b...@k...math.uni.lodz.pl
Maciek pisze:
> Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>
>>Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym
>> czasie taką ilość energii z sieci energetycznej i przepompować ja do
>> nośnika energii?
>
> Pantografem? :)
Ktoś już eksperymentuje z ciężarowkami z pantografem. Taki trolejbus,
ale zamiast ludzi wozi ładunek.
Niestety linka znaleść nie mogę :(
bajcik
-
58. Data: 2012-11-24 01:03:29
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: b...@k...math.uni.lodz.pl
Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2012-11-22 16:53, g...@g...com pisze:
>>> A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
>>> Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu.
>>
>> W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial.
>
> Zdaje się że koniec ropy właśnie odsunięto o następne kilkadziesiąt lat.
> Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków.
Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a
chętnych przybywa (Chiny, Indie...)
bajcik
-
59. Data: 2012-11-24 01:04:26
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: b...@k...math.uni.lodz.pl
J.F pisze:
>>I są akumulatory, które da się w takim
>>czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej
>>dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę.
>>Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze
>>bardziej
>>przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem.
>
> No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.
Jeszcze jest pomysł na tankowanie elektrolitu.
bajcik
-
60. Data: 2012-11-24 01:13:13
Temat: Re: silnik przyszlosci
Od: b...@k...math.uni.lodz.pl
Albercik pisze:
> Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może
> ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod
> względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego
> silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś
> dłuższym teście w cyklu różnym?
wg wikipedii:
0-100km/h : 9s
vmax : 160km/h
Spalanie, o ile się w ogóle nie ładuje z sieci to coś koło 7.5l/100km
bajcik