  • 1. Data: 2012-11-22 08:26:22
    Temat: Okragle swiatla LED do jazdy dziennej - prosze o polecenie
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Witam,

    w aucie (Corolla E12) chce zamontowac swiatla LED do jazdy dziennej.
    Jako ze auto nie ma fabrycznie przednich przeciwmgielnych a plaskich
    swiatel nie ma za bardzo jak zalozyc - powstal pomysl aby wymienic
    kratki w przednim zderzaku na takie od swiatel przeciwmgielnych oraz w
    nie wlozyc okragle LED DRL. Kratki juz sa, swiatla dopiero trzeba
    zakupic - no i tu powstal problem: zaden z markowych producentow
    (Philips, Hella) nie robi okraglych. Trzeba niestety zakupic jakiegos
    "chinczyka". Sporo tego na Allegro, wiec wolalbym posluchac opinii
    kogos, kto juz ma i uzywa. Co mnie interesuje: jakosc wykonania,
    automatyczny wlacznik z detekcja napiecia (tak jak w Philisach
    Daylight), cena jest mniej istotna - wole zaplacic wiecej za lepsza rzecz.

  • 2. Data: 2012-11-22 09:18:51
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-22 08:26, omega_fan pisze:
> [...]
    > automatyczny wlacznik z detekcja napiecia (tak jak w Philisach
    > Daylight), cena jest mniej istotna - wole zaplacic wiecej za lepsza rzecz.

    Prosta sprawa jeśli chodzi o jakość wykonania - obudowa (tył) ma być z
    aluminium/metalu i ma mieć postać radiatora, a zalecony sposób montażu
    ma zapewniać przepływ powietrza tamtędy. Jeśli jest inaczej - to jest to
    chiński szajs, który zacznie migać/zdechnie bardzo szybko. 4-5 ledów >1W
    upakowane na tej powierzchni wydziela sporo ciepła (jak na ledy), i
    zdecydowanie za dużo, by bez zastosowania solidnego chłodzenia dało się
    im utrzymać temperaturę pracy nie-niszczącą.

    Druga sprawa - bierz takie, które mają zapisane coś w stylu "zasilanie
    9-28V" albo "uniwersalne, działają 12v i 24v" - znaczy że mają
    przetwornicę i stabilizowany prąd niezależnie od zasilania, a nie tylko
    4ledy w szereg i opornik, i każda niestabilność zasilania morduje ledy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-11-22 09:53:04
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > zdecydowanie za dużo, by bez zastosowania solidnego chłodzenia dało się
    > im utrzymać temperaturę pracy nie-niszczącą.

    Hmm. Nie wiem jak to jest zrobione, ale moje lampy Philips Daylight 4
    (para po 4xLED) sa calkowicie zimne.

    OK, dobra rada.

  • 4. Data: 2012-11-22 10:34:46
    Od: p...@g...com

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 08:26:23 UTC+1 użytkownik omega_fan napisał:
> [...]
    >
    > automatyczny wlacznik z detekcja napiecia (tak jak w Philisach
    >
    > Daylight), cena jest mniej istotna - wole zaplacic wiecej za lepsza rzecz.

    A nie dało się tych pierwotnych zaślepek dziur na halogeny dociąć do kształtu
    podłużnych lamp dziennych?
    Też mam philipsa i tak właśnie zrobiłem - w zaślepkach wyciąłem poziome prostokąty na
    wymiar lamp, a lampy przykręciłem na kątownikach ukrytych od wewnątrz pod odpowiednim
    kątem. Wygląda estetycznie i działa jak na markowy produkt przystało. Chińczyków bym
    nie montował...

    Pozdr.,
    pablo

  • 5. Data: 2012-11-26 23:13:02
    Od: w...@h...com

    Ja mam NSSC 510 HP i są rewelacyjne. http://www.nssc.pl/drl-lights.php. Hella robi
    okrągłe bo widziałem je w hurtowni, ale to jest szajs. Mają tylko 3 diody, obudowa
    siermiężna, brak dodatkowych elementów do montażu i nie pamiętam ale chyba nie mają
    modułu do wyłączania od pozycyjnych. W NSSC masz 4 diody, sama lampa wygląda
    eleganco, ma dodatkowe odprowadzanie ciepła, regulator ciśnienia, control box z
    regulatorem napięcia w zestawie, 2 rodzaje kołnierzyków (mniejsze i większe).