  • 1. Data: 2012-11-22 09:00:12
    Temat: Gdzie się chowają używane samochody kupione w polskich salonach?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Kurczę, wyparowały.

    Szukam samochodu używanego po pierwszym właścicielu, kupionego w polskim
    salonie w cenie do 40 tys zł - i nie ma!

    W Polsce północnej najwyżej pojedyncze sztuki. Czy warunek: automat - aż
    tak zawęża grupę sprzedających?

    Czy może takie sztuki rozchodzą się wśród znajomych jak świeże bułeczki?
    Wyjaśnicie mi ten fenomen?

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-11-22 09:03:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Nov 2012 09:00:12 +0100, Marcin N

    > Szukam samochodu używanego po pierwszym właścicielu,
    > kupionego w polskim salonie w cenie do 40 tys zł
    > - i nie ma!

    Ja mam!

    > Czy warunek: automat

    A! No to nie mam! ;)

    > - aż tak zawęża grupę sprzedających?

    Owszem. Niestety AT jest u nas wyklęty.
    Ale to się zaczyna powoli zmieniać.
    Też szukam nowego auta, tylko z AT.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2012-11-22 09:24:12
    Od: Bogus <a...@b...pl>

    > Czy warunek: automat - aż tak zawęża grupę sprzedających?

    wśród licznego grona znajomych nie znam osoby która kupiła używany a co
    dopiero NOWY z automatem

  • 4. Data: 2012-11-22 09:30:47
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > Kurczę, wyparowały.
    > Szukam samochodu używanego po pierwszym właścicielu, kupionego w polskim
    > salonie w cenie do 40 tys zł - i nie ma!

    To nie problem.

    > W Polsce północnej najwyżej pojedyncze sztuki. Czy warunek: automat - aż
    > tak zawęża grupę sprzedających?

    W PL z automatu bardzo mało ludzi korzysta a jeśli już to jest to klasa
    Premium a tego za 40 tyś nie znajdziesz.

    > Czy może takie sztuki rozchodzą się wśród znajomych jak świeże bułeczki?
    > Wyjaśnicie mi ten fenomen?

    To tak jak w USA byś miał znaleźć coś z manuałem :)

  • 5. Data: 2012-11-22 10:01:11
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2012-11-22 09:30, Chris pisze:

    > W PL z automatu bardzo mało ludzi korzysta a jeśli już to jest to klasa
    > Premium a tego za 40 tyś nie znajdziesz.

    A z czego wynika taka niechec do automatow?
    Ja jakies 2 lata temu kupilem automat i jakos specjalnie nie narzekam.
    Do miasta idealny, na trase tez ok - inna sprawa, ze nie mam wyscigowki
    tylko normalne rodzinne kombi.
    Nie wierze, ze 95% kierowcow (pewnie tyle jest manuali) to kierowcy,
    ktorzy musza miec calkowita kontrole nad przeniesieniem napedu,
    permanentnie redukuja biegi wychodzac z winkla i jazda na polsprzegle to
    ich ulubione zajecie :)
    A cena samochodow z automatem nie rozni sie AZ tak bardzo od wersji
    manualnych. Juz pomijam fakt, ze latwiej zepsuc manualna skrzynie niz
    automat - chyba, ze sie ktos bardzo postara....

    --
    jarek

  • 6. Data: 2012-11-22 10:07:07
    Od: p...@g...com

    W dniu czwartek, 22 listopada 2012 09:00:07 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    >
    > tak zawęża grupę sprzedających?
    >

    > Czy może takie sztuki rozchodzą się wśród znajomych jak świeże bułeczki?

    No nie jest łatwo.
    Ostatecznie 2 lata temu kupiłem samochód od pierwszego właściciela, w super stanie
    technicznym, z roczną gwarancją i potwierdzeniem bezwypadkowości na piśmie - u
    dealera... niestety nieco drożej, niż najdroższy podobny na allegro. Ale było warto,
    bo przez 2 lata i 45kkm jest bezawaryjny (sonda lambda wymieniona w ramach
    gwarancji).

    Pozdr.,
    pablo

  • 7. Data: 2012-11-22 10:20:26
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Jarek Pudelko nabazgrał(a):

    > A z czego wynika taka niechec do automatow?

    Są droższe w zakupie niż manual.

    > Ja jakies 2 lata temu kupilem automat i jakos specjalnie nie narzekam. Do
    > miasta idealny, na trase tez ok - inna sprawa, ze nie mam wyscigowki tylko
    > normalne rodzinne kombi.

    Ja się przyznam że nigdy nie jechałem automatem co nie znaczy że następny
    samocchód ma być z manualem, coraz bardziej podoba mi się opcja automatu :)

> [...]
    > ktorzy musza miec calkowita kontrole nad przeniesieniem napedu,
    > permanentnie redukuja biegi wychodzac z winkla i jazda na polsprzegle to

    Brat szukał ostanio auta i miała być to benzyna + manual choć to czego szuka
    występuje w fajnych dieslach + automaty :)

    > A cena samochodow z automatem nie rozni sie AZ tak bardzo od wersji
    > manualnych. Juz pomijam fakt, ze latwiej zepsuc manualna skrzynie niz
    > automat - chyba, ze sie ktos bardzo postara....

    Tak jak patrzyłem to dopłata do automatu było ok 8-10 tyś więc jest drożej,
    co do kosztów naprawy to automat też jest droższy, u znajomego w S80
    wymianan automatu bo nie dało się naprawić coś koło 16 tyś.

  • 8. Data: 2012-11-22 10:21:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Nov 2012 10:24:02 +0100, Bydlę

    > daczę

    Raczej moskłicza.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2012-11-22 10:24:02
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-22 09:01:11 +0000, Jarek Pudelko
    <j...@b...ceti.pl> said:

    > A z czego wynika taka niechec do automatow?

    Bo demoludy nie produkowały w zasadzie takich cudaków, a jeżdżące po
    kraju były: a/stare, b/zużyte, c/technologicznie w powijakach. A naród
    jest głupi - tzn. pamiętliwy (nie "wie", ale "paminto, bo stryjo
    mówili, a stryjo był mądry, bo miał daczę").

    > Ja jakies 2 lata temu kupilem automat

    Ale nie coś z zeszłęgo wieku? Czyli coś zupełenie innego, niż naród
    pamięta, że pali toto dużo, po zepsuciu się nie ma jak naprawić, a
    jeśli jest gdzie, to bardzo drogo. To coś jak z twierdzeniami, że
    francuzy rozpadają się na wertepach, a japońce się nie psują. Legendy
    opowiadane przez tych, którzy nie mają: ani francuzów, ani japońców,
    ani automatów...
    ;)

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2012-11-22 10:25:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-11-2012 o 10:01:11 Jarek Pudelko
    <j...@b...ceti.pl> napisał(a):

    > A z czego wynika taka niechec do automatow?

    W przypadku samochodów używanych niechęć do automatów jest uzasadniona -
    nie wiadomo, czy zaraz po kupnie automat się nie rozleci - dużo łatwiej i
    taniej jest kupić używaną zwykłą skrzynię niż automata.
    W przypadku nowych - sam tego nie rozumiem. Od dwóch lat jeżdżę automatem
    (kupionym w polskim salonie) i nie mogę się nadziwić innym kupującym nowe
    auta ze zwykłą skrzynią. Żadnych zalet w porównaniu do automata, spalanie
    w przapadku automata takie samo lub mniejsze (prowadzę od nowości
    statystyki na "autocentrum" i średnia z przejechanych 77kkm to 7,6 przy
    2.0hdi, 163KM i 1,7t w C4GP). Wielokrotnie jechałem w trasy z bliźniaczym
    autem z "manualem" i miałem prawie zawsze mniejsze spalanie. W przypadku
    starszych automatów - spalanie jest trochę większe. Wygoda i komfort jazdy
    czy to w trasie czy w mieście nie do porównania.

    TG