  • 11. Data: 2011-09-07 18:01:13
    Temat: Re: przegrzanie dławika zasilacza ATX
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    > No to ten rdzeń nie był lakierowany ani oznaczany. Uzwojenia były nawiniete
    > bezpośrednio na nim.

    Nie używałbym takiego rdzenia bez owinięcia. Jakakolwiek krawędź może
    uszkadzać emalię na drucie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-09-07 18:16:17
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Nawet w tym katalogu, na stronie 41, znajdziesz wykres starzenia się
    > rdzeni z materiału -26. To jest o tyle ważne, że w wyniku starzenia
    > rosną straty i rdzenie grzeją się coraz bardziej - starzenie postepuje
    > wykładniczo :(

    No pięknie w takim razie projektanci urządzeń jakie mam okazję teraz
    rozkręcać też nie maja o tym pojęcia, dławiki gorące z przewagą strat w
    rdzeniu bo sobie z ciekawości przypiąłem termoparkę aby zobaczyć co się
    szybciej grzeje. Potem będzie znów znana już mi akcja serwisowa z wymianą
    dławików. Ale nie moja broszka nie będę ulepszał wszystkiego ;-)

    > Osobiście, z dwojga złego, wolę już Sendust - pomimo niższej indukcji
    > nasycenia.

    Teraz być może będę miał kilka padniętych urządzeń do serwisu
    najprawdopodobniej z takimi kłopotliwymi dławikami. Muszę sobie przypomnieć
    na kartce wzory i spróbuję przeprojektować dławiki na inny rdzeń albo
    sprawdzę jak piszesz na -52 albo na sendust, policzę zobaczę co potrzebne i
    co moge kupić...
    Kurcze organ nie używany (ze dwa lata nie liczyłem ani jednej indukcyjności)
    ulega zanikowi muszę poczytać o optymalizacji strat. Jak wzrośnie F to
    zmaleje dB. W ograniczonym zakresie powinienem więc zwiększyć F
    pozostawiając L dławika identyczną. Ale chyba lepiej nie będę kręcił bo
    jeszcze popsuję stabilność a kto to wie jak oni to projektowali. Pomierzę
    prądy zaprojektuję inny dławik z tym samym L i zobaczę.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 13. Data: 2011-09-07 19:08:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ukaniu,

> [...]
    > na kartce wzory i spróbuję przeprojektować dławiki na inny rdzeń albo
    > sprawdzę jak piszesz na -52 albo na sendust, policzę zobaczę co potrzebne i

    Wymiana na -52 to jest wymiana 1:1 - rdzeń tej samej wielkości i ta
    sama ilośc zwojów. Sendust/KoolMu/SuperMSS niestety trzeba albo
    większe, albo użyć mniejszej przenikalności i wiekszej ilości zwojów.
    Jesli obecny dławik jest nawinięty ciasno, to jest kłopot.

> [...]
    > jeszcze popsuję stabilność a kto to wie jak oni to projektowali. Pomierzę
    > prądy zaprojektuję inny dławik z tym samym L i zobaczę.

    Na rdzeniach iron-powder -26 nie ma co kombinować ze zwiększaniem
    częstotliwości. Przy -52 można trochę podkręcić, bo one wytrzymają
    większą częstotliwość. Sendust to zupełnie inna liga - znacznie wyższe
    częstotliwości wytrzymują.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-09-08 06:26:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Sep 2011 18:50:03 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Ukaniu,
    >
    > Źródło? Praktyka - w końcu to moja praca.

    A mozna prosic wiecej szczegolow ?
    Co sie dzieje i w jakiej temperaturze ?

    Rdzen proszkowy ? Toz on chyba w procesie produkcji przechodzi kilka
    ogrzewan, od stopienia poczynajac :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-09-08 07:35:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, September 8, 2011, 8:26:07 AM, you wrote:

    > A mozna prosic wiecej szczegolow ?

    A poczytaj dalej w tym samym wątku.

    > Co sie dzieje i w jakiej temperaturze ?

    Rozpada się żywica wiążąca proszek. W temperaturze ponad 200stopni.

    > Rdzen proszkowy ? Toz on chyba w procesie produkcji przechodzi kilka
    > ogrzewan, od stopienia poczynajac :-)

    Żywica?

    --
    Best regards,