  • 31. Data: 2010-09-21 13:17:18
    Temat: Re: prosze o wyjasnienie skad roznice w zdjeciach
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    ?

  • 32. Data: 2010-09-21 13:41:12
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 21.09.2010 15:17, Mateusz Ludwin wrote:

    > ?

    1/32000 to raczej jakiś sprzęt laboratoryjny :)

    Ja bym spróbował z czasami 1/90 do 1/500 z lampą błyskową. Jeśli są
    jakieś problemy z migawką to może przy lampie będzie więcej widać. Aha,
    pytanie do autora wątku, czy nie ma czasem włączonego autoiso.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 33. Data: 2010-09-21 13:45:27
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 15:41:12 +0200, b...@n...pl wrote:
    > Aha, pytanie do autora wątku, czy nie ma czasem włączonego autoiso.

    Nawet jesli, to ma tez problem gdzie indziej.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2010-09-21 13:47:30
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 14:29:56 +0200, Pan Peresada wrote:

    > Nie wiem, jak to sprawdzic. W menu nie ma takiej opcji, a
    > jakiegos kodu serwisowego do tego nie znam.

    Oj nie mam pojecia, bardziej chodzilo mi o oszacowanie, czy migawka nie
    jest moze blisko znamionowego zywota.

  • 35. Data: 2010-09-21 14:18:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Przysłona otwarta z z 11 na 3,5, czas powinien być zmniejszony 9.9
    > raza, było 1/320 i 1/3200, zgadza się.
    >
    > A naświetlone znacznie mocniej.

    A może zmieniło się oświetlenie po wykonaniu pomiaru ekspozycji? Nie
    wiem, co to za aparat, ja w swoim odblokowuję AF Lock od AE lock i jak
    złapie ostrość, to nadal może zmienić się ekspozycja, gdyby warunki
    oświetleniowe nagle drastycznie się zmieniły.
    Na zdjęciu widać, że jest dużo małych chmur. Słońce nawet częściowo
    wychodząc zza chmury, lub chowając się, mogłoby znacznie bardziej
    zmienić warunki oświetleniowe niż ten 1 EV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 36. Data: 2010-09-21 14:28:35
    Od: JD <j...@g...com>

    On 21 Wrz, 15:17, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > ?
    Podkreślenie uciekło. Powinno być jak wyżej.

    --
    JD

  • 37. Data: 2010-09-21 14:58:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w
    > Zastanawiałbym się też nad przysłoną - może listki przcierają i
    > przysłona nie otwiera się/zamyka do końca? W takiej sytuacji
    > rzeczywista liczba przysłony moze się różnić od zadanej - a
    > procesor aparatu wyznacza czas ekspozycji przed przymknięciem
    > przysłony w oparciu o wartość zadaną.

    A moze nawet ten obiektyw z tym aparatem w ogole nie zamyka
    przyslony.
    Strzal dobry - tylko niestety zdjecia sa odwrotne - to z krotkim
    czasem jest jasne.

    Ale przyjrzec sie warto - moze faktycznie sie zacina.

    J.

  • 38. Data: 2010-09-21 15:58:29
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 10-09-21 14:12, Michal Tyrala wrote:

    > Swietnie, wiec tak jak ja rozrozniasz pomiar od ekspozycji. Zwroc uwage,
    > ze ekspozycja obu zdjec jest taka sama...

    Według exifa. A na oko - jest różnica, dobrze rozumiem? No to albo exif
    kłamie, albo aparat jest najmądrzejszy na świecie i po naświetleniu
    (którego parametry są w exifie) postanowił pomóc fotografowi i podkręcił
    fotkę. Taka subtelna AI albo Niewidzialna Ręka... ;)
    Ja po naświetleniu jednej rolki slajdów wiem, że w życiu nie będę używał
    pomiaru matrycowego, bo to, co wyprawia, powoduje ból głowy nawet u
    kogoś, kto lubi godzinami prostować zdjęcia przed monitorem. Na głupich
    połoninach zdjęcia robione w odstępie sekund naświetlane były od sasa do
    lasa - jedno było OK, następne - do kosza.
    Tyle, że ja oglądałem slajdy, nie exify...

  • 39. Data: 2010-09-21 17:36:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 17:58:29 +0200, Jester wrote:

    > Według exifa. A na oko - jest różnica, dobrze rozumiem? No to albo exif
    > kłamie, albo aparat jest najmądrzejszy na świecie i po naświetleniu

    Skoncz te filozofie, nie wpadlo Ci do glowki ze przyslona/migawka moze
    byc uszkodzona? Krotkie czasy są za dlugie -> lekko spozniony start
    drugiej kurtyny np.

    > Tyle, że ja oglądałem slajdy, nie exify...

    Bo slajdy, jak maja walnieta migawke, to się magicznie naswietlaja
    poprawnie. Malo w zyciu widziales, albo nie umiesz wyciagnac wnioskow z
    tego co widziales.

    PS. Nie licz juz na odpowiedz z mojej strony.

  • 40. Data: 2010-09-21 17:51:53
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 14:29:56 +0200, Pan Peresada wrote:
    > Oj duzo. Zdjecia z niebem praktycznie co drugie ma przepalone chmury.
    > Podobnie inne jasne partie obrazu przepalaja sie niemilosiernie przy krotszych
    > czasach naswietlania.

    Masz dostep do ,,szklanego'' tv? Jesli tak, pofotografuj, w kadrze
    poziomym, jakies jednolite tlo na nim na czasach od 1/250 do
    najkrotszego, w odstepie 1EV. Jasny pasek powiniem byc co krok 2x
    wezszy, u Ciebie podejrzewam bedzie rozjazd gdzies od 1/1000...

    Jesli to nie przyslona, to objaw smierdzi opoznionym startem drugiej
    kurtyny: skoro przy 1/3200 masz przeswietlenie o ok 1EV to mniej wiecej
    o tyle (1/3000) ona się spoznia. Przy czasach dluzszych, to jest psinco
    i tego nie widac, przy krotkich zwielokrotnia ekspozycje i jest problem.

    pozdrawiam,