  • 1. Data: 2010-09-20 21:18:10
    Temat: prosze o wyjasnienie skad roznice w zdjeciach
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Oto dwa zdjecia (pelny wymiar, po <> 2MB kazdy z exifem)

    http://zapodaj.net/294ec65d237e.jpg.html
    http://zapodaj.net/8fd7177dcdaa.jpg.html

    Zdjecia zrobione w odstepie paru sekund, zmieniona tylko o dosc duza wartosc
    przeslona,
    a efekt ? Czemu przepalilo chmury skoro migawka sie wyrobila?

    Moze ktos bardziej kumaty mi to wyjasni.

  • 2. Data: 2010-09-20 21:30:56
    Temat: Re: prosze o wyjasnienie skad roznice w zdjeciach
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pan Peresada:

> [...]
    przeslona,
    > a efekt ? Czemu przepalilo chmury skoro migawka sie wyrobila?

    Przecież czas się nie zmienił...

  • 3. Data: 2010-09-20 21:38:20
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2010 23:30:56 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Rzecze Pan Peresada:

    > Przecież czas się nie zmienił...

    To ciekawe, bo jeden jest 1/3200 a drugi 1/320 :)

    Ale i tak mi wychodzi pół działki przysłony różnicy co pewnie daje taki a
    nie inny efekt :)

  • 4. Data: 2010-09-20 22:12:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Andrzej Libiszewski:

    > To ciekawe, bo jeden jest 1/3200 a drugi 1/320 :)

    Ooo, faktycznie.

    No ale tak jak piszesz, EV się nie zgadza.

  • 5. Data: 2010-09-21 07:12:04
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał(a):

    >Ale i tak mi wychodzi pół działki przysłony różnicy co pewnie daje taki a
    >nie inny efekt :)

    Ale Ev nie bylo zmieniane przeciez. Gdzie to wyczytales w exifie?

  • 6. Data: 2010-09-21 07:19:46
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Pan Peresada" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Ale Ev nie bylo zmieniane przeciez. Gdzie to wyczytales w exifie?

    Znaczy nierówny był shift...

  • 7. Data: 2010-09-21 07:23:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pan Peresada:

    > Ale Ev nie bylo zmieniane przeciez. Gdzie to wyczytales w exifie?

    Niech zgadnę - podzielił czas przez kwadrat F? :>

  • 8. Data: 2010-09-21 07:57:50
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    >Rzecze Pan Peresada:

    >Niech zgadnę - podzielił czas przez kwadrat F? :>

    Mozesz podkrecic jasnosc wypowiedzi? Nie jestem biegly w tych sprawach, ale
    dziwi mnie efekt. Robie zdjecie, przyslona 11, czas 1/320s , potem kolejne zdjecie,
    przyslona manualnie zmieniona na 3.5 (i tylko przyslona zmieniona), czas 1/3200 (
    wyliczony automatycznie z preselekcji przyslony) i dostaje przepalone niebo.
    To chyba nie za dobrze jest? Blad aparatu?

  • 9. Data: 2010-09-21 07:59:23
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

> [...]

    wyliczony automatycznie z preselekcji przyslony) i dostaje przepalone niebo.
    To chyba zle jest? Blad aparatu?

  • 10. Data: 2010-09-21 08:14:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Pan Peresada <p...@p...pl> writes:

    > Oto dwa zdjecia (pelny wymiar, po <> 2MB kazdy z exifem)
    >
    > http://zapodaj.net/294ec65d237e.jpg.html
    > http://zapodaj.net/8fd7177dcdaa.jpg.html

    Przysłona otwarta z z 11 na 3,5, czas powinien być zmniejszony 9.9
    raza, było 1/320 i 1/3200, zgadza się.

    A naświetlone znacznie mocniej.

    Gdyby to był Zenit, to bym powiedział, że zepsuta migawka i przy
    nastawionym krótkim czasie faktycznie naświetla dłużej...

    MJ