  • 1. Data: 2010-09-20 17:54:54
    Temat: rybie oko Samyang/Falcon - moje wrażenia
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    Witam,

    odebrałem dzisiaj nowego Falcona 8mm. Przyznam się szczerze, że jestem
    zaskoczony, że nigdzie nie spotkałem opisanego faktu, że w Nikonie D90
    do tego Falcona (lub Samyanga, bo to to samo z inną nalepką) będę musiał
    odkopać w piwnicy .... światłomierz.

    Bo ten obiektyw nie pozwala mierzyć D90-tce światła (albo to D90 nie
    chce współpracować).

    Przyznam się szczerze troszkę byłem zawiedziony.

    Wojtek

    --
    ****** www.noclegiwswinoujsciu.pl ******
    noclegi w Świnoujściu, kwatery, pensjonaty, apartamenty, hotele

  • 2. Data: 2010-09-20 18:30:01
    Temat: Re: rybie oko Samyang/Falcon - moje wrażenia
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Bo ten obiektyw nie pozwala mierzyć D90-tce światła (albo to D90 nie
    > chce współpracować).

    D90 nie mierzy swiatła z obiektywami z mechanicznym przenoszeniem przesłony.
    Najtańszy Nikon cyfrowy który będzie to umiał to D7000 (z czego się
    osobiście niezwyke cieszę
    bo mi tego bardzo brakowało w D80).

  • 3. Data: 2010-09-20 18:59:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze m0w:

    > D90 nie mierzy swiatła z obiektywami z mechanicznym przenoszeniem przesłony.

    Mierzy, tylko muszą być styki.

  • 4. Data: 2010-09-20 19:08:24
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Mierzy, tylko muszą być styki.
    > --

    No ale takie obiektywy dopiero zaczynają powstawać (manualne ze stykami)
    Stare tego nie mają.

  • 5. Data: 2010-09-20 19:37:33
    Od: JD <j...@g...com>

    On 20 Wrz, 19:54, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:
> [...]
    > chce współpracować).
    >
    > Przyznam się szczerze troszkę byłem zawiedziony.

    Może wprost nie jest to nigdzie napisane.
    Bo kto by się chwalił, że jego sprzętu nie można użyć
    z całkiem pokaźną liczba lustrzanek.

    Z pierwszej strony testu na optyczne.pl:
    "...tym bardziej, że mamy do czynienia z całkowicie manualnym
    obiektywem, więc trudno mówić o aktualizacji jakiejkolwiek elektroniki
    czy też oprogramowania, bo czegoś takiego po prostu nie ma."
    Z czym mierzy D90 to chyba jednak doczytałeś przed zakupem.

    Marketoidzi wygrali :(

    Gdybyś w swoim wątku o utopieniu aparatu napisał,
    że chcesz rozbudować system o takie szkła,
    to może niektórzy nie tak gorliwie odciągali by Cię od Pentaxa.

    JD

  • 6. Data: 2010-09-20 19:50:16
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-20 20:59:50 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Mierzy, tylko muszą być styki.

    Myślę, że styki to mało.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-09-20 20:00:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

    > Myślę, że styki to mało.

    Styki wystarczają, chodzi o to, żeby obiektyw raportował jakie ma maksymalne
    F. Przecież nowe wersje Samyanga już to mają.

  • 8. Data: 2010-09-20 20:02:20
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-20 22:00:27 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Styki wystarczają, chodzi o to, żeby obiektyw raportował jakie ma maksymalne
    > F. Przecież nowe wersje Samyanga już to mają.

    Ale chyba coś za tymi stykami jest?
    Wiem czepiam się.

  • 9. Data: 2010-09-20 20:12:26
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-09-20 21:37, JD pisze:

    > Gdybyś w swoim wątku o utopieniu aparatu napisał,
    > że chcesz rozbudować system o takie szkła,
    > to może niektórzy nie tak gorliwie odciągali by Cię od Pentaxa.

    Wtedy jeszcze nie wiedziałem :) to nacisk chwili - komercyjny - po
    prostu nagle zbyt dużo ludzi w firmie zaczęło nas pytać o panoramy
    sferyczne - zatem pomyślałem, że trzeba się z tym zderzyć.

    Co do braku automatyki to jakoś myślałem o braku autofocusa (zatem
    luzik), ale jakoś nie wpadłem, że aparat, który ma manualnie przymkniętą
    przysłonę nie potrafi zmierzyć światła przez obiektyw :/ troszkę Nikon
    faktycznie dał ciała (tj. moim zdaniem).

    Wojtek

  • 10. Data: 2010-09-20 20:31:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JA:

    > Ale chyba coś za tymi stykami jest?
    > Wiem czepiam się.

    Mogą być styki i pinhole i też zadziała.