  • 41. Data: 2010-09-21 18:01:53
    Temat: Re: prosze o wyjasnienie skad roznice w zdjeciach
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze JD:

    > Podkreślenie uciekło. Powinno być jak wyżej.

    W sumie nawet nie dlatego bez sensu, ale ze skoku co 10x nic nie będzie
    widać.

    Lepiej 1/320, 1/640, 1/1280 itd...

  • 42. Data: 2010-09-21 19:01:11
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    PhotoME wskazuje na obydwu zdjęciach takie same punkty AF, nawet chmury są
    praktycznie w tym samym miejscu, analizując całość zdjęć nie widać, żeby
    miejsca te drastycznie różniły się między sobą, dlatego nie podejrzewam,
    żeby to był wpływ warunków atmosferycznych

  • 43. Data: 2010-09-21 21:34:08
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 10-09-21 19:36, Michal Tyrala wrote:

    > Skoncz te filozofie, nie wpadlo Ci do glowki ze przyslona/migawka moze
    > byc uszkodzona? Krotkie czasy są za dlugie -> lekko spozniony start
    > drugiej kurtyny np.

    Przyszło mi do główki, tatusiu. Czyli jednak wkład aparatu a nie błąd w
    exifie. Czyli miałem rację :)
    I weź wykasuj słowo PROSZĘ z tematu posta, bo wprowadzasz ludzi w błąd...

    > Malo w zyciu widziales, albo nie umiesz wyciagnac wnioskow z
    > tego co widziales.

    Skoro wiesz, że to walnięta migawka, dużo w życiu widziałeś i umiesz
    wyciągać wnioski - to po cholerę w ogóle zaczynasz ten wątek? Powinieneś
    sobie śpiewająco poradzić sam...

    > PS. Nie licz juz na odpowiedz z mojej strony.

    Co za ulga... Co prawda to nie ja mam problem i PROSZĘ o wyjaśnienie -
    ale i tak ulga...

  • 44. Data: 2010-09-21 21:37:38
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 10-09-21 19:36, Michal Tyrala wrote:

    > PS. Nie licz juz na odpowiedz z mojej strony.

    A ja cię o coś pytałem?

  • 45. Data: 2010-09-22 05:36:42
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "b...@n...pl" <b...@n...pl> napisał(a):

    >. Aha,
    >pytanie do autora wątku, czy nie ma czasem włączonego autoiso.

    Nie uzywam autoiso, zreszta w exifie widac, ze ylo 100.
    Niestety nie udalo mi sie wczoraj zroic nowych zdjec, za ponoz wrocilem
    juz z pracy.Postaram sie dzis, chociaz pogoda dalej jest szaro-ura

  • 46. Data: 2010-09-22 07:14:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jester" <j...@t...net.pl> napisał

    > Według exifa. A na oko - jest różnica, dobrze rozumiem? No to albo exif
    > kłamie, albo aparat jest najmądrzejszy na świecie i po naświetleniu
    > (którego parametry są w exifie) postanowił pomóc fotografowi i podkręcił
    > fotkę. Taka subtelna AI albo Niewidzialna Ręka... ;)
    >[...]

    Obstawiam, że rzeczywista ekspozycja rózni sie od podawanej w EXIF-ie ze
    wzgledu na nieprawidłowe działanie migawki, przysłony, lub układu jej
    przymykania (dźwignia w bagnecie korpusu). Jeśli problem występuje z kilkoma
    obiektywami - szukałbym przyczyny w korpusie. Nie pamiętam, czy sprawdzałeś
    styki elektryczne? Jesli którys z nich źle kontaktuje (np. wskutek
    zabrudzenia) przekazywanie informacji między korpusem a obiektywem może być
    zakłócone - to tez może powodować błędna ekspozycję.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 47. Data: 2010-09-22 13:21:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > A może zmieniło się oświetlenie po wykonaniu pomiaru ekspozycji?

    Nie bardzo.

    Owszem - mogl byc pomiar punktowy, moglo na jednym trafic w jasna
    chmure, na innym w ciemna, dobrano parametry do punktu i wyszlo co
    wyszlo.
    Tylko ze wtedy powinno sie to zaraportowac w exifie, ze czas nie
    pasuje do przyslony.

    Tymczasem pasuje bardzo dobrze. Przy tych parametrach zdjecia
    powinny wyjsc takie same, bo nie wierze w nagla zmiane oswietlenia.

    Chyba ze elektronika gdzies tam stwierdzila przepal, rozszerzyla
    zakres przetwornika, ale zapomniala zapisac w exifie ze to juz nie
    jest ISO100.

    J.

  • 48. Data: 2010-09-22 13:27:53
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    >Chyba ze elektronika gdzies tam stwierdzila przepal, rozszerzyla
    >zakres przetwornika, ale zapomniala zapisac w exifie ze to juz nie

    ISO bylo na sztywno, wiec nie powinna nic przestawic. Firmware w aparacie
    nie powinien chba byc tak niedorobiony, zeby robic tez bledy juz w podstawach
    (tutaj:
    przy zapisie do exifa). Pomiar na obydwu zdjeciach matrycowy, procentowa ilosc chmur
    w kadrze jest bardzo podobna, wiec przy matrycowym pomiarze i zakladajac identyczne
    parametry
    ekspozycji (oprocz przeslony) zdjecia zbyt mocno roznia sie miedzy soba. Chyba macie
    racje, ze
    wyglada to na wine sprzetu. Czekam na lepsze warunki, zeby powtorzyc ujecia
    zasugerowane w tym
    watku.

  • 49. Data: 2010-09-22 14:37:02
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Korzystajac z naglego rozpogodzenia zrobilem z kilkadziesiat zdjec i
    niestety efekt jest ciagle ten sam, tzn. im krotszy czas naswietlania, tym
    przepalenia wieksze.
    Przy tym nie ma znaczenia wartosc ISO i rodzaj pomiaru swiatla (sprawdzalem na
    matrycowym
    i centralnie wazonym). Oto przyklad potwierdzajacy, ze tamte zdjecia nie byly
    przypadkiem...

    http://zapodaj.net/20bd36b1a71b.jpg.html
    http://zapodaj.net/3aa652e8f90d.jpg.html

    Ale teraz chyba lepszy przyklad o ktory mnie proszono... dwie fotki z trybu
    manualnego:
    jedna na 1/3200 druga na 1/6400 przy tej samej przeslonie i ISO. A efekt?

    http://zapodaj.net/1b4aa70c6967.jpg.html
    http://zapodaj.net/fb7c64cd761e.jpg.html

    Co Wy na to?

  • 50. Data: 2010-09-22 15:02:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 16:37:02 +0200, Pan Peresada napisał(a):

    > http://zapodaj.net/1b4aa70c6967.jpg.html
    > http://zapodaj.net/fb7c64cd761e.jpg.html
    >

    > Co Wy na to?

    Teoria o uszkodzonej migawce chyba zyskała mocny argument za.