  • 1. Data: 2010-09-20 19:37:26
    Temat: Spacerzoom do pentaksa
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Przejrzałem archiwum i ograniczam pytania do jednego:
    Co lepsze (w sensie jakości obrazu) - tamron 18-200 czy sigma 18-200?
    http://allegro.pl/tamron-18-200-f-3-5-6-3-di-ii-xr-d
    o-pentaxa-wa-ld-i1222057386.html
    http://allegro.pl/sigma-18-200-dc-pentax-filtr-uv-st
    atyw-tanio-i1225032104.html
    O tamronie nienajlepiej wypoowiedzieli się optyczni,
    http://www.optyczne.pl/65.11-Test_obiektywu-Tamron_A
    F_18-200_mm_f_3.5-6.3_XR_Di-II_LD_Aspherical_%28IF%2
    9_Podsumowanie.html
    testu sigmy tam nie znalazłem. Zatem - czy jest jeszcze gorzej jak w
    wypadku tamrona, czy też może to to samo szkło z innym napisem? A może jest
    wyraźnie lepiej?
    Ewentualnie - czy istnieje coś lepszego, w tym zakresie oczywiście i za
    podobne pieniądze?
    Budżet - do 1000 zł.

    --
    Yogi(n)
    http://www.cartoonstock.com/directory/l/lemming.asp

  • 2. Data: 2010-09-20 22:03:05
    Temat: Re: Spacerzoom do pentaksa
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2010-09-20 21:37, Yogi(n) pisze:
    > Przejrzałem archiwum i ograniczam pytania do jednego:
    > Co lepsze (w sensie jakości obrazu) - tamron 18-200 czy sigma 18-200?
> [...]

    Pomyśl o Tamronie 18-250. Wiem, że budżet nie ten, ale...

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 3. Data: 2010-09-21 10:38:21
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Przejrzałem archiwum i ograniczam pytania do jednego:
    > Co lepsze (w sensie jakości obrazu) - tamron 18-200 czy sigma 18-200?

    IMVHO - Sigma.

    > O tamronie nienajlepiej wypoowiedzieli się optyczni,

    Optyczni... hm.. ;) Choc trzeba przyznac, ze tym razem byli nawet
    obiektywni.

    > Zatem - czy jest jeszcze gorzej jak w wypadku tamrona,
    > czy też może to to samo szkło z innym napisem?

    Zdecydowanie to NIE sa te same konstrukcje.

    Przerabialem niedawno temat i praktycznie w kazdym
    porownaniu Tamron wypadal gorzej (zeby nie powiedziec - zle).

    Nie wiem czy trafiles tu: http://www.tinyurl.pl?g8dpUho3
    Tekst sobie mozesz podarowac, ale sample warto poogladac.

    No i koniecznie:
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/175/cat/31
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/170/cat/23
    (kliknac w wykres "blur indeks" i pobawic sie suwaczkami)

    > Ewentualnie - czy istnieje coś lepszego, w tym zakresie
    > oczywiście i za podobne pieniądze? Budżet - do 1000 zł.

    Jak juz mowilem - przerabialem niedawno temat.
    Skonczylo sie na Sigmie 18-125 DC za 600,- brutto (nowa).
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/174/cat/31
    Uznalem, ze mi to 125mm bedzie musialo wystarczyc ;)

    Z innych opcji - pelnoklatkowa Sigma 24-135 2.8-4.5 na przyklad,
    ale to z drugiej reki tylko i to raczej nie czesto spotykana. No i zakres
    moze Ci nieszczegolnie odpowiadac...

    Albo wspomniany (i calkiem udany) Tamron 18-250
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/1009/cat/23
    (taaak, wiem, przekracza budzet :))

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    No i wreszcie mozemy zbierac drobniaki na systemowy 18-135 ;)
    Ciekawym jak wypadnie w testach.

  • 4. Data: 2010-09-21 20:35:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    Dzięki za pomoc, na samplach rzeczywiście widac różnicę na korzyść sigmy
    (zwłaszcza na początku i na końcu zakresu). Co do 18-250 to jest jeden
    używany na allegro za 1000, ale bez sampli i bez wysyłki za pobraniem,
    zatem - odpada ;-)
    Obiektyw miał być prezentem imieninowym dla małżonki (imieniny za sześć
    tygodni), ale pewnie kupię jej coś innego i poczekam na pentaksa 18-135
    (kiedy ma sie pojawić i w jakiej cenie? Na gwiazdkę będzie?

  • 5. Data: 2010-09-21 22:36:00
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Dzięki za pomoc, na samplach rzeczywiście widac różnicę na
    > korzyść sigmy (zwłaszcza na początku i na końcu zakresu).

    Powiem tak - swoja 18-125 kupilem, zeby przywiezc fajne pocztowki z
    wakacji.
    Jej jakosc spokojnie w tym celu mi wystarczyla. Howg! ;)

    > Obiektyw miał być prezentem imieninowym dla małżonki (imieniny
    > za sześć tygodni), ale pewnie kupię jej coś innego (...)

    DA 35/2.4? :D

    > (...) i poczekam na pentaksa 18-135
    > (kiedy ma sie pojawić i w jakiej cenie? Na gwiazdkę będzie?

    Dobra wiadomosc: ma byc w listopadzie
    Zla wiadomosc: ma kosztowac 600... funtów

    Nie wiem czy nasz krajowy dystrybutor da rade wyrobic sie
    przed swietami i nie podejrzewam, zeby cena byla nizsza niz 3.000,-
    Niby jest SDM i WR, ale przy tej cenie lepiej zeby optycznie byl na
    prawde dobry...

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 6. Data: 2010-09-21 22:56:54
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Zla wiadomosc: ma kosztowac 600... funtów

    No tak, zatem przyjrzę się dokładniej tej sigmie ;-)

  • 7. Data: 2010-09-22 16:19:09
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > na samplach rzeczywiście widac różnicę na korzyść sigmy

    Ja lubię ten obiektyw, bo jest uniwersalny.
    Tylko ciemne to cholerstwo, do fotografowania kolarzy czy piosenkarki na
    scenie (kiedy już nie jest jasno) nadaje się tak sobie.
    Sigma 18-200 zastępuje mi kita i działa od niego znacznie lepiej na moim
    egzemplarzu aparatu.
    P.