  • 21. Data: 2010-09-21 10:53:54
    Temat: Re: prosze o wyjasnienie skad roznice w zdjeciach
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jester wrote:

    > Pomiar matrycowy potrafi dać dziwaczne wyniki - dlatego na przykład nie
    > jest zalecany przy fotografowaniu na slajdach. Jest nieobliczalny -
    > jeden jasny punkcik gdzieś w rogu kadru potrafi zmienić ekspozycję
    > zdjęcia o parę EV, ten sam punkcik w PRAWIE tym samym kadrze (w ciut
    > innym miejscu) mierzony pomiarem centralnym w ogóle na ekspozycję nie
    > wpłynie - bo jest zwyczajnie za mały.

    No i co z tego, skoro w exifie mamy podane wartości F i t???

    Na co niby jeszcze miałby wpływać POMIAR ŚWIATŁA który dobiera czas?

  • 22. Data: 2010-09-21 11:35:06
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał(a):

    >Bardzo dziwny przypadek. A rawy masz?

    Nie mam niestety, zdjecia moge powtorzyc, ale potrzebuje podobnego nieba
    (teraz mam szara aure za oknem).

    Postaram sie wrzucic jakis inny motyw, bo takie historie ze zdjeciami
    mam ostatnio bardzo czesto.

    ps
    aha, o ile pamietam zmiana pomiaru swiatla z matrycowego na np. centralnie wazony
    niewiele zmienia

  • 23. Data: 2010-09-21 11:46:33
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 13:35:06 +0200, Pan Peresada wrote:
    > Postaram sie wrzucic jakis inny motyw, bo takie historie ze zdjeciami
    > mam ostatnio bardzo czesto.

    Z jednym i tym samym szklem, czy obiektyw nie ma znaczenia?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2010-09-21 11:55:49
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    >Z jednym i tym samym szklem, czy obiektyw nie ma znaczenia?

    Sprawdzalem na innym i bylo to samo.

  • 25. Data: 2010-09-21 12:06:09
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 13:55:49 +0200, Pan Peresada wrote:

    > Sprawdzalem na innym i bylo to samo.

    Wiec raczej nie przyslona... Migawka ile klapniec ma na karku?

    No i pytanie jak bardzo (nie)powtarzalny jest ten problem?

  • 26. Data: 2010-09-21 12:12:23
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 11:52:49 +0200, Jester wrote:
> [...]
    > jest zalecany przy fotografowaniu na slajdach. Jest nieobliczalny -
    > jeden jasny punkcik gdzieś w rogu kadru potrafi zmienić ekspozycję

    Swietnie, wiec tak jak ja rozrozniasz pomiar od ekspozycji. Zwroc uwage,
    ze ekspozycja obu zdjec jest taka sama...

  • 27. Data: 2010-09-21 12:29:56
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    >Wiec raczej nie przyslona... Migawka ile klapniec ma na karku?

    Nie wiem, jak to sprawdzic. W menu nie ma takiej opcji, a
    jakiegos kodu serwisowego do tego nie znam.

    >No i pytanie jak bardzo (nie)powtarzalny jest ten problem?

    Oj duzo. Zdjecia z niebem praktycznie co drugie ma przepalone chmury.
    Podobnie inne jasne partie obrazu przepalaja sie niemilosiernie przy krotszych
    czasach naswietlania.

  • 28. Data: 2010-09-21 12:34:46
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Pan Peresada wrote:

    > Oj duzo. Zdjecia z niebem praktycznie co drugie ma przepalone chmury.
    > Podobnie inne jasne partie obrazu przepalaja sie niemilosiernie przy krotszych
    > czasach naswietlania.

    No to może zrób inny test, włącz manual i zrób zdjęcia z czasem 1/320, 1/3200,
    1/32000 nie zmieniając F. Jeżeli migawka jest skopana, to zauważymy problem na
    histogramie.

  • 29. Data: 2010-09-21 12:38:15
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

> [...]

    >1/32000 nie zmieniając F. Jeżeli migawka jest skopana, to zauważymy problem na

    OK, wieczorem podrzuce linki do zdjec.

  • 30. Data: 2010-09-21 13:11:42
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > zrób zdjęcia z czasem 1/320, 1/3200, 1/32000

    ?

    --
    JD