  • 31. Data: 2023-10-03 16:29:54
    Temat: Re: pracy szukam
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Oct 2023 16:00:08 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Ostatnio znajomek nawiedził mnie z przetwornicą 14A z 24 na 12V od
    > Iveco. Ładna aluminiowa obudowa z radiatorem i śliczne gniazda do wtyków
    > Oryginał kosztuje 1500zł. Użyłem chińskiej przetwornicy z Allegro za 25
    > zł i skasowałem 300zł za godzinkę wydłubywania starej i podłączenia
    > nowej. Paskudne, bo zalane na "amen" jakąś zalewą silikonową.

    W zaleznosci od miejsca umieszczenia i klimatu - zalanie moze byc
    bardzo dobre ... a chinska jak rozumiem niezalana ...

    J.

  • 32. Data: 2023-10-03 16:34:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2023 o 16:29, J.F pisze:
    [...]
    > W zaleznosci od miejsca umieszczenia i klimatu - zalanie moze byc
    > bardzo dobre ... a chinska jak rozumiem niezalana ...

    To siedzi w kabinie kierowcy pod sufitem w tym modelu Iveco. Jak ktoś ma
    ochotę to może zalać, żaden problem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2023-10-03 18:05:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > [...]
    >>
    > To siedzi w kabinie kierowcy pod sufitem w tym modelu Iveco. Jak ktoś ma
    > ochotę to może zalać, żaden problem.

    Ło, podrożała :D

    https://www.iveco.sklep.pl/produkt/504219479-przetwo
    rnica-napiecia-24-12-iveco/

    Allegro, 770zł ale chyba leżak magazynowy:
    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-iveco-stralis
    -oe-5801356447-14404656393

    ...a w środku dwa mosfety+drobnica podobnie jak u chińczyka.
    https://allegro.pl/oferta/483-przetwornica-step-down
    -cc-cv-6v-40v-20a-12754485294

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 34. Data: 2023-10-03 19:21:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Oct 2023 21:59:48 +0100, PiteR wrote:
    > ręka mi wysiada :(
    > W Polsce mogę nie pracować co najmniej 5 lat.
    > Być może oszczędnie żyjąc do 7 lat. Ale człowiek w 4 ścianach dziczeje.

    Inflacja ...

    > Wymyśliłem sobie w PL posadę operatora szlabanu.
    > Guzik zielony, guzik czerwony. Najlepiej od 10oo do 18oo.
    > Operator obrotowego mostu na przykład :)

    Przekop Mierzeji.

    J.

  • 35. Data: 2023-10-03 19:59:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Oct 2023 14:21:24 +0200, Lisciasty wrote:

> [...]
    > kasując 500 za robotę to chętni się znajdą. Natomiast zgoda co do
    > chińskiej taniochy po 2-3 tysiące, tego się pewnie nie będzie opłacało

    Jak będą popularne, to może ktos zacznie naprawiac seryjnie.

    > A tych lepszych falowników jest bardzo dużo, gwarancję mają na 5-10 lat,
    > czasami na 12.

    no i nie ma naprawiania :-(

    J.

  • 36. Data: 2023-10-03 20:56:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2023 o 19:59, J.F pisze:

    > no i nie ma naprawiania :-(

    No, tak samo jak z TV. Pamiętam ten czas, kiedy z wystawek wozili a w
    Polsce jeszcze w sklepach nie było tyle. Zajebiste doświadczenie w
    naprawach. Naprawiało się tego setki i biznes się kręcił.
    Dorwałem się wtedy do źródła i przez noc trzeba było naprawić 20-30szt z
    przestrojeniem, żeby na sobotę rano stały gotowe do kupienia. Handel
    pilotami uniwersalnymi kwitł, sklepy z elektroniką opływały złotem i
    kolejki były. Piękne czasy :) To raptem 20 lat temu było :)

    Zniknęły w końcu kineskopy, magnetowidy a nawet DVD, zaczęli robić TV co
    żyją tyle, że wypierdala się nawet sprawny bo technologicznie jest stary
    i naprawy umarły. Cywilizacja panie :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 37. Data: 2023-10-03 21:25:39
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 03.10.2023 o 15:47, heby pisze:

    > To nie jest jechanie po godzinach, tylko przemieszczanie godzin pracy.

    cyt
    "Zazwyczaj praca w R&D to jakiś rodzaj orki, pracy po godzinach i/lub w
    dziwnych godzinach"

    to by bylo na tyle, pieprzysz trzy po trzy - szkoda na ciebie czasu

  • 38. Data: 2023-10-03 22:41:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/10/2023 21:25, Ghost wrote:
    > cyt
    > "Zazwyczaj praca w R&D to jakiś rodzaj orki, pracy po godzinach i/lub w
    > dziwnych godzinach"

    Czego nie rozumiesz w stwierdzeniu "pracy po godzinach"? Nie domyśliłeś
    się że chodzi o normalne godziny pracy typu 8-16?

    > to by bylo na tyle, pieprzysz trzy po trzy - szkoda na ciebie czasu

    On 03/10/2023 15:23, Ghost wrote:
    > Reszta to farting around

    Myślisz, że na Ciebie nie szkoda, skoro pieprzysz trzy po trzy?

  • 39. Data: 2023-10-03 23:11:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2023 o 22:41, heby pisze:

    > Czego nie rozumiesz w stwierdzeniu "pracy po godzinach"? Nie domyśliłeś
    > się że chodzi o normalne godziny pracy typu 8-16?

    Matko. kurwa. Boska! Od paździora do marca zawsze po ciemku z pracy-do
    pracy. Pół roku ciemności. Chybabym...się pochlastał :D

    Tak. Jeden taki rok miałem, że wdepnąłem w ten czas
    pracy/ubezwłasnowolnienia w jakimś Januszeksie. Nigdy wincyj :) Nie
    powiem, zdarza mi się adminować nocą nawet ale to zupełnie inna rozrywka
    bo mam swoją decyzję, piwo pod ręką i wybieram sobie godziny dowolnie a
    nie z przymusu. Mam nawet czas do rana, nim biurwy dojdą na kierat :D
    Super i polecam :)

    O! chyba sobie coś grzebnę właśnie, bo mi się przypomniało. Rano będę
    miał profity i ukłony dziękczynne :)...które odczytam jak się
    obudzę/średnio 9:00 :) To bardzo dobra godzina na obudzanie. Zawsze
    jasno już jest, obojętnie od pory roku.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2023-10-04 00:18:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No, tak samo jak z TV. Pamiętam ten czas, kiedy z wystawek wozili a w
    > Polsce jeszcze w sklepach nie było tyle. Zajebiste doświadczenie w
    > naprawach.

    Muszę dodać, że trzeba było zmienić podejście w naprawach i ogarniać
    sprzęt bez schematu, którego nie było (czasem zamawiałem jak już była
    możliwość). Najgorsze były Philipsy z uwagi na niekonwencjonalne
    rozwiązania a najłatwiejsze Samsungi... może dlatego że wcześniej były
    obecne w kraju jako Goldstar/LG za sprawą pewnej spółki :) Grundigi, czy
    Loewe czy inne Mediony/egzotyczne marki musiały z racji stanu, mieć
    podobną budowę w sensie, wcz, pcz, vertical, horizontal WN i inne
    moduły. Wystarczyło ogarnąć sens a później postawić na "nogi". W sumie
    banalne :) Mając w "jednym" palcu rozwiązania, gdzie po ciężkich,
    wcześniejszych RYCIACH w krajowym i ruskim sprzęcie na rynku człowiek
    zdobywał doświadczenie, to dalsza praca była wręcz groteską, bo
    "zachodnie" sprzęty były mniej toporne. OK, Sony miało swoje
    udziwnienia, szczególnie w układach mikroprocesorowych ale też się dało
    to ogarniać.

    Fajne doświadczenie zawodowe.

    Nocusz, skończyło się i wiedza przepadła wraz z historią...ale pozwoliła
    wkroczyć dobrym krokiem do IT i dalszych rozwiązań technologicznych. Mam
    przynajmniej inne spojrzenie niż gimbowskie i łatwiej mi rozkminiać w
    sensie, że czasem obserwuję jak gimby nawet po polibudzie zawijają się
    do pracy :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>