  • 41. Data: 2023-10-04 02:44:21
    Temat: Re: pracy szukam
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-02, LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Adminuj. Ja tak robię. Idę sobie na działkę, odpalam laptopa/smartfona z

    A czym adminujesz? Jakby to dziwnie nie zabrzmiało, sam rozważam właśnie
    taką opcje.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2023-10-04 05:21:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-03, Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Tak, może nie warto generalizować i pisać co jest normną. Też pracowałem w
    > korpo i mam odczucia jak Lisciasty.

    To może i ja się dorzucę, jako pracujący w korpo, R&D od ponad 20 lat, w
    tym kilka lat w jednej z największych firm elektroniki użytkowej i
    medycznej. W skrócie: zależy od korpo :) Z własnego doświadczenia:

    Opierdalacze są zawsze, bo inercja kadrowa podąża zwykle po schemacie
    rocznego systemu oceny pracownika, a dodatkowo bywają mechnizmy
    "naprawcze". Oznacza to tyle, że o ile ktos nie odp...li jakiejś
    grubszej maniany to wylatuje np. po 2ch latach. No chyba, że był tak
    nędzny, że nie przedłuzono mu okresu próbnego.

    Kierownicy bywają różni. Takich-sobie (eufemistycznie mówiąc) trochę
    spotkałem. Zwykle mają coś co widzą w nich głownie ich przełozeni.

    Podstawowym problemem korpo jest brak elastyczności na pewnym poziomie
    działania, tony biurokracji, i to, ze poszczególne jednostki są często
    jak de facto izolowane przedsiębiorstwa - bywa, że mają w dupie co robia
    inni.

    W R&D, nie musi być zapierdolu, ale może być i bardzo ostry.
    Przykładowo, jak się połozy produkcja i na R&D wisi znalezienie
    rozwiązania, to wszyscy chodzą na rzęsach 24/7. I trudno się dziwić
    jesli straty wynikające z tego leżenia idą w 5- 6- cyfr USD na dobę.

    Tak samo, jak mamy próby na lini produkcyjnej przed wdrożeniem produktu,
    to robi się to kiedy linia stoi (np. część jest konserwowana), a nie
    kiedy R&D to pasuje. Może to być o dość egzotycznych porach i dość z
    nienacka.

    Opracowanie i wdrożenie produktu jest rzeczą ścisle planowaną i musi się
    dokonac w określonym czasie, R&D nie jest zaś typem roboty gdzie
    wszystko można zawsze przewidzieć, więc bywa i tu dość stresująco.
    Zwykle nie idzie to jednak w jakieś ekstrema (np. regularna praca po
    godzinach).

    Outsourcing jest normą. Nie oznacza to, że firma nie ma swoich
    produktów. Outsourcing może być na poziomie modłułow/komponentów. Czesto
    taniej wychodzi w ten sposób niż specjalizować się w wytwarzaniu każdej
    cześci.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2023-10-04 08:57:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.10.2023 15:47, heby wrote:
    > W korpo

    Jak Wy definiujecie "korpo"? Więcej niż dajmy 250 pracowników? Czy ten
    sam warunek ale musi do tego być zagraniczna?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2023-10-04 10:36:17
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Jak Wy definiujecie "korpo"? Więcej niż dajmy 250 pracowników? Czy ten
    > sam warunek ale musi do tego być zagraniczna?

    Raczej jako kolokwialne okreslenie duzej firmy.
    Na pewno nie zalicza sie do tego mala firma rodzinna.

  • 45. Data: 2023-10-04 10:40:21
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 03.10.2023 o 22:41, heby pisze:

    > Czego nie rozumiesz w stwierdzeniu "pracy po godzinach"? Nie domyśliłeś
    > się że chodzi o normalne godziny pracy typu 8-16?

    "praca PO godzinach" to nadgodziny, fakt, ze pozniej postanowiles wic
    sie niczym prezes, ze nie miales na mysli tego co miales na mysli, oraz,
    ze kontynuujesz w tym kierunku nie dodaje ci social points.

    Btw czy to nie ty twierdziles, ze koszt zycia w uk jest prawie jak w polsce?

    panu juz dziekujemy

  • 46. Data: 2023-10-04 10:43:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Jak Wy definiujecie "korpo"? Więcej niż dajmy 250 pracowników? Czy ten
    > sam warunek ale musi do tego być zagraniczna?

    Dla mnie klasyczne korpo jest wtedy jeśli posiada jednostkę
    organizacyjną zajmującą się tzw. kulturą korpo. Oznacza to, że
    organizacja jest na tyle duża, że tej kultury nie da przekazać na drodze
    indywidualnych interakcji ptacowników, a przekazać nalezy ze względu na
    dywersyfikacje wynikającą z dużej liczby pracowników z różnych
    środowisk. Zwykle grubo powyżej 1000 zatrudnionych. Prócz tego
    oczywiście unifikacja i zdefiniowanie pierdyliona procedur w okół
    których wszystko się kręci.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2023-10-04 10:43:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/10/2023 10:40, Ghost wrote:
    > "praca PO godzinach" to nadgodziny

    Nie.

    > Btw czy to nie ty twierdziles, ze koszt zycia w uk jest prawie jak w
    > polsce?

    Nie.

    > panu juz dziekujemy

    Ale to mój internet, panie Prezesie.

  • 48. Data: 2023-10-04 11:49:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A czym adminujesz? Jakby to dziwnie nie zabrzmiało, sam rozważam właśnie
    > taką opcje.

    Przyjęło się, że lubię Windows...więc jest sporo firm z jakimś Windows
    serwer w domenie, często lokalnej z SQl z kompami na prawach
    użytkownika, które obsługują programy tylko pod Windows, czyli wszelakie
    Symfonie, Subiekty, Nexo, Optima, WFmagi, Płatniki... itp. Sporo biur
    rachunkowych, gdzie co chwile są aktualizacje, trzeba dbać o kopie,
    zarządzać pocztą, nadawać prawa, konfigurować nowe połączenia,
    bezpieczeństwo przede wszystkim. User/pracownik zasadniczo nie ma
    żadnych praw, jedynie tyle, żeby obsłużył swoje konto co jest chyba
    oczywiste. Średnio 10-50 kompów jest w takich firmach i jest nawet w
    czym wybierać. Podstawą jest tutaj jednak wiedza w sensie, że admin
    powinien mieć zawsze gotowe rozwiązanie i szybką reakcję...a to się
    łączy z doświadczeniem. Od 20 lat się w to bawię, więc coś już wiem :D

    Czasem trzeba podjechać i zdjąć dymiącego kompa, kupić inny...więc
    trzeba mieć jakieś zaplecze w sensie kooperacji z polizingowcami czy
    sklepami (hurtownie), żeby "Januszek" przyjął koszty a te nie mogą być z
    kosmosu. Ostatnio ulubiłem sobie NUC - Intel bo małe, ciche i nie zjada
    prądu. Pierwsze postawiłem już ok. 10 lat temu i żadnej awarii do
    dzisiaj na 50 szt.

    Kasa? Zależy od tego jak się umówisz ale kokosów z jednej firmy nie
    wyciągniesz więc najlepiej mieć ich kilka. Zdarza się nawet, że
    miesiącami nie muszę grzebać, jedynie sprawdzać stan systemu a kasa leci
    w formie "abonamentu". Jak sobie potrafisz zautomatyzować procesy i
    powiadomienia to samo się to kręci.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 49. Data: 2023-10-04 12:06:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.10.2023 o 19:21, J.F pisze:

    > Przekop Mierzeji.

    Ale musisz mieć wujka w rządzie :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 50. Data: 2023-10-04 12:26:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Oct 2023 12:06:49 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > Ale musisz mieć wujka w rządzie :D

    IMO - jak ktos ma wujka, to tam jest Kapitanem,
    a Kapitan nie bedzie guzikow wciskał :-)

    Ale moze i nizsze stanowiska tylko dla rodziny :-)

    J.