    From: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: (foto) sezon ślubnyrozpoczęty ;)
    Date: Tue, 12 May 2009 11:20:17 +0200
    <gu18ds$5vc$1@inews.gazeta.pl> <gu2ab5$n22$1@news.wp.pl>
    <gu2bea$6ai$1@inews.gazeta.pl> <gu35j4$654$1@news.wp.pl>
    <gu3eup$npd$1@inews.gazeta.pl> <gu4kov$5rq$1@news.wp.pl>
    <gu6mvs$d5p$1@inews.gazeta.pl> <gu6t7u$gdr$1@news.wp.pl>
    <gu7rqg$3jt$1@inews.gazeta.pl> <gu8dlh$dmm$1@news.wp.pl>
    <gu8qbi$k1a$1@inews.gazeta.pl> <gu9uo4$goj$1@news.wp.pl>
    <b32058bb6rjo$.xy7n19yn138y.dlg@40tude.net>
    <q...@4...com>
    <1gmudqx39zijr$.1dafg4xa8a7z6$.dlg@40tude.net> <gube0u$ch2$1@news.wp.pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > No i co? To już nie mamy mózgu, żeby po dwudziestu latach choć nie
    > kreować ale choć kopiować to co dobre?

    > Bo tam też są dziady i to nie są dobre wzorce.

    Jak się wraca z południa Europy do Warszawy, to zawsze jest jeden efekt,
    cholera jak tu czysto. Z północy, jak tu brudno! Ale to już kwestia
    mentalności.
    Miasta są zaśmiecone wszędzie. Śmietnik wizualny, śmietnik
    oświetleniowy. Zdjęcia nocne to koszmar w tej chwili, latarnie różnych
    rodzajów, światło żarowe, sodowe, jarzeniowe. Każde innej barwy. Reklamy
    wciskane wszędzie, kibole z farbami w sprayu. Do tego dochodzą szybkie
    zmiany w tryndach w architekturze, co chwila nowy trynd, co jeden to
    gorszy. Na szczęście przeminęła moda na budynki w kształcie bunkrów
    (wide BUW). Wynika to też z zadufania architektów, ja jestem najlepszy i
    te śmieszne pałace z XVII w. to mogą się schować przy moim dziele. Jeśli
    kiedyś jakiś nurt architektoniczny trwał 50 lat, to była szansa, że cała
    ulica będzie przebudowana w jednym stylu. W tej chwili zmiany co 3 lata
    nie dają szansy na coś takiego.
    Dodatkowo urządzenia techniczne, lampy, kable, przewody trakcyjne tworzą
    pajęczynę, którą ciężko ominąć w zdjęciach. Cały czas w kadr wchodzi
    mała architektura, potrzebna, ale często zbyt krzykliwa lub toporna.
    Pewnie wiele osób się tu trudziło z ujęciem jakiegoś budynku lub drzewa,
    tak, żeby nie było widać tego śmietnika, pudła na piasek lub skrzynki
    energetycznej.

    wer