  • 1. Data: 2009-03-08 15:04:57
    Temat: domowe studio - prosze o wskazowki
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    witam
    chcialbym cos "pobawic sie" amatorsko oswietleniem studyjnym.
    niestety poki co mam blade pojecie o tym wszystkim, dlatego prosilbym o
    kilka wskazowek
    doswiadczonych kolegow.
    na jakies podstawowe zabawy mam do przeznaczenia 1000zl w tej cenie
    chcialbym kupic
    cos do oswietlania.
    co myslicie o "profesjonalnych zestawach studyjnych" z allegro? tak,
    przypuszczam, ze w tym
    momencie u wielu pojawi sie usmiech, zdaje sobie sprawe z tego, ze to raczej
    sa buble,
    ale tak, jak mowie - to na poczatek.
    chcialbym nauczyc operowac sie swiatlem w stosunku do ludzi a zarazem
    bardziej ciagnie
    mnie do fotografii przedmiotow. wydaje mi sie, ze dobrym rozwiazaniem beda
    softboxy ?

    jezeli ktos moglby podac godna (i ogolnodostepna) lekture, fajnie by bylo
    z allegro kilka zestawow to np:

    http://allegro.pl/item565992515_swiatlo_ciagle_mega_
    moc_2x1200_w_temp_5500.html
    http://allegro.pl/item568159772_zestaw_3lampy_180ws_
    2softboxy_3statywy_torby.html
    http://allegro.pl/item573298358_zestaw_oswietleniowy
    _2xfree_68_softboksy_50x70_cm.html

    mam do dyspozycji pomieszczenie z wysokim sufitem, wiec o miejsce nie ma
    problemu,
    dlatego tez prosze bardziej o technologiczne rady - co wybrac, jaka pomoc
    itd.
    dysponuje canonem eos 40d, wiec dobrze, aby sprzet byl kompatybilny z tym
    modelem,
    najlepiej poprzez radiowy wyzwalacz

    dziekuje i pozdrawiam
    dziadek69

  • 2. Data: 2009-03-08 15:37:39
    Temat: Re: domowe studio - prosze o wskazowki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dziadek69 pisze:
> [...]
    > przypuszczam, ze w tym
    > momencie u wielu pojawi sie usmiech, zdaje sobie sprawe z tego, ze to raczej

    Nie śmieję się, mam takie stopięćdziesiątki chyba z parasolami, wchodzą
    do torby fotograficznej i można z tym jeździć po świecie. Jak się
    spieprzą to w kosz, ich koszt to dwa zdjęcia z obróbką. A nie chcą się
    zepsuć, już dwa lata obijają się o siebie. Widmo jakie takie, ważne by
    mieć ten sam typ w zestawie.

    > chcialbym nauczyc operowac sie swiatlem w stosunku do ludzi a zarazem
    > bardziej ciagnie
    > mnie do fotografii przedmiotow. wydaje mi sie, ze dobrym rozwiazaniem beda
    > softboxy ?

    Dają konkretniejsze światło niż parasole i generalnie to ''najpierwsze''
    źródło owego w studio.

    > jezeli ktos moglby podac godna (i ogolnodostepna) lekture, fajnie by bylo
    > z allegro kilka zestawow to np:
    > http://allegro.pl/item568159772_zestaw_3lampy_180ws_
    2softboxy_3statywy_torby.html

    To jest fajne, dokup tylko parasolki dwie, białą i srebrną, przyda się
    czasem do bardzo rozcieńczonego świecenia.
    Ciągłe to trzeba lubić, ja jakoś nie ufam temu, te lampki z trzeciego
    linka to jednak przesada.

    > dysponuje canonem eos 40d, wiec dobrze, aby sprzet byl kompatybilny z tym
    > modelem,
    > najlepiej poprzez radiowy wyzwalacz

    To sobie dokup osobno, wciska się na stopkę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-03-08 17:27:58
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Ciągłe to trzeba lubić, ja jakoś nie ufam temu,

    Tak trochę dopowiadając, to ciągłe oświetlenie w tanich zestawach jest
    robione większymi świetlówkami energooszczędnymi, które są zwyczajnie za
    słabe do fotografii ludzi. Do małego przedmiotu to jeszcze jakoś ujdzie.

    > te lampki z trzeciego
    > linka to jednak przesada.

    To jakiś żart :) Wsadzać mikrolampki do soft boxu i to ma jeszcze
    świecić ;-) ?

    --
    f1969

  • 4. Data: 2009-03-08 21:40:05
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Janko Muzykant pisze:
    2softboxy_3statywy_torby.html

    > To jest fajne, dokup tylko parasolki dwie, białą i srebrną, przyda się
    > czasem do bardzo rozcieńczonego świecenia.

    Masz racje - tylko czy nie lepiej kupic zestaw na CY100MR? - wlasnie
    sam dla siebie staram sie cos wybrac w tej kategorii cenowej i z
    przeszukiwania netu wychodzi, ze te CY sa czesciej polecane (mimo, ze
    tansze) od Delicacy (na aukcji nie pisza, ale wyglad lampy swiadczy,
    ze to wlasnie ta).
    Przy czym w kilku miejscach znalazlem info, ze te Delicacy to 100Ws, a
    nie 180Ws (ktos liczyl kondensatory), zreszta funsport pisze to wprost:
    http://www.funsports.pl/p,pl,25,lampa+studyjna+delic
    acy+180.html

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi

  • 5. Data: 2009-03-09 01:08:15
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    <ciach!>

    dziekuje bardzo za pomoc, co nieco mi rozjasnil Twoj post i zapewne, jak
    tylko rozbije skarbonke to pokusze
    sie o ten zestaw

    ewentualnie moge prosic jeszcze o opinie dotyczaca tego zestawu:
    http://allegro.pl/item573409912_360ws_2x_zestaw_180w
    s_softbox_60x60_statyw_oswietl.html ?
    bardzo podobny, troche inny softbox ale lampa ta sama no i nie ma tego
    "plastra miodu", czy to dosc duza strata?

    zawsze to te 400zl w kieszeniu zostaje, za ktore bym zakupil parasole i
    przekaznik radiowy

    --
    pozdrawiam
    dziad69

  • 6. Data: 2009-03-09 08:16:43
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "f1969" <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tak trochę dopowiadając, to ciągłe oświetlenie w tanich zestawach jest robione
    > większymi świetlówkami energooszczędnymi, które są zwyczajnie za słabe do
    > fotografii ludzi. Do małego przedmiotu to jeszcze jakoś ujdzie.
    Nawet taki zestaw 4x125W? Nie da się tego jakoś używać aby spróbować się
    zmieścić w kwocie do 300-400zł tak dla zabawy w "studio" dla tych którzy nie
    zarabiają na zdjęciach?

  • 7. Data: 2009-03-09 08:39:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gebi pisze:
    > Nawet taki zestaw 4x125W? Nie da się tego jakoś używać aby spróbować się
    > zmieścić w kwocie do 300-400zł tak dla zabawy w "studio" dla tych którzy
    > nie zarabiają na zdjęciach?

    Kup 2 takie błyski:
    http://www.funsports.pl/p,pl,18,lampa+studyjna+cy100
    mr.html
    Do tego parasole, są tanie i statywy, wyjdzie wszystko trochę ponad
    500zł, ale to minimum sensowne. Te błyskające ''żarówki'' (zespolone
    lampy z gwintem) to raczej nie za bardzo, ciągłe no to Ci napisał f1969.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 8. Data: 2009-03-09 08:49:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dziadek69 pisze:
> [...]
    > bardzo podobny, troche inny softbox ale lampa ta sama no i nie ma tego
    > "plastra miodu", czy to dosc duza strata?

    Plaster bywa przydatny, ale tamto jest raczej namiastką. To już trzeba
    by kupić coś takiego np:
    http://www.foto-tip.pl/sklep/beauty_dish__radar__35c
    m-p-956.html
    tylko oczywiście pasujące do lamp.

    > zawsze to te 400zl w kieszeniu zostaje, za ktore bym zakupil parasole i
    > przekaznik radiowy

    Parasolkę kupisz za grosze (szkoda kasy na droższą), kup sobie beauty
    disha z plastrem i jakieś coś do odbijania (może być chałupniczą metodą
    kawałek styropianu, ale musi być na statywie, żeby dało się ustawiać pod
    kątem).
    Ale trzecia lampa i tak Ci się przyda. Na tło może być spokojnie takie
    dziadostwo:
    http://www.funsports.pl/p,pl,303,lampa+studyjna+sdw4
    5.html
    A jak jeszcze opakujesz to w jakąś ciemną rurę to już będzie fulwypas do
    świecenia kontrą.

    Tak narzekamy wszyscy na to chińskie coś, ale 10 lat temu zabawa w
    studio za takie pieniądze (z dobrymi rezultatami) to było science fiction.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja ulubiona lektura? - Adam Śmiałek ''Curriculum Vitae''/

  • 9. Data: 2009-03-09 10:50:24
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

> [...]
    > to minimum sensowne. Te błyskające ''żarówki'' (zespolone lampy z gwintem) to
    > raczej nie za bardzo, ciągłe no to Ci napisał f1969.
    Dzięki, trzebaby coś zarobić, albo przekonać małżonkę, że nie da się jej zrobić
    portretu bez takiego oświetlenia :-)
    Myślałem, że fajnie byłoby takie oświetlenie ciągłe (jeśli by się sprawdziło)
    wykorzystać do filmowania kamerką córki w domu - światła tam zawsze za mało -
    stąd ten pomysł, no i cena wydawała się nie do pobicia, a skoro jeszcze
    temperatura barwowa też miała być dobra...
    Ale cóż skoro nie można mieć dwóch w jednym...

  • 10. Data: 2009-03-09 11:53:51
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
> [...]
    5.html
    > A jak jeszcze opakujesz to w jakąś ciemną rurę to już będzie fulwypas do

    To już lepiej tą:
    http://www.funsports.pl/p,pl,19,lampa+studyjna+vs-68
    w.html
    Mocniejsza i jest do niej takie fajne akcesorium:
    http://www.funsports.pl/p,pl,199,zestaw+plaster++fil
    try+sb01.html

    > Tak narzekamy wszyscy na to chińskie coś, ale 10 lat temu zabawa w studio
    > za takie pieniądze (z dobrymi rezultatami) to było science fiction.

    Dużo się pozmieniało.
    To co dzisiaj jest się w stanie zrobić z muzyką na laptopie - trzydzieści
    lat temu spalili by na stosie za wygłaszanie herezji o studiu w walizce ; )

    adam