  • 1. Data: 2009-03-08 11:38:01
    Temat: Aktywny punkt AF w EXIF
    Od: "Jerzy Kępa" <j...@i...net>

    Witam.
    Jak w temacie, to znaczy czy w EXIF Canon 450D jest informacja,
    który punkt AF był użyty.
    Lub przynajmniej czy wybór punktu był automatyczny czy manualny.
    Przepraszam jeśli było, ale nie znalazłem.
    --
    Pozdrawiam - Jerzy Kępa

  • 2. Data: 2009-03-08 11:54:18
    Temat: Re: Aktywny punkt AF w EXIF
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 8 Mar, 12:38, "Jerzy Kępa" <j...@i...net> wrote:
    > Witam.
    > Jak w temacie, to znaczy czy w EXIF Canon 450D jest informacja,
    > który punkt AF był użyty.

    Jest taka informacja. Uruchom program "Digital Photo Professional"
    dostarczony z aparatem i użyj w stosunku od jakiegoś RAW'a opcji
    "Quick Check Tool" (jest w menu "Tools"). Jak zaznaczysz "AF Point"
    zobaczysz na zdjęciu który punkt lub którepunkty były aktywne.

    --
    pozdrawiam
    Mirek

  • 3. Data: 2009-03-08 19:20:12
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Jerzy Kępa" <j...@i...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > który punkt AF był użyty.
    > Lub przynajmniej czy wybór punktu był automatyczny czy manualny.
    > Przepraszam jeśli było, ale nie znalazłem.

    Bodajże od wersji 3.5 DPP punkt jest bezpośrednio dostępny za pomocą skrótu
    ALT+L (oczywiście aparat nie wie, czy po ustawieniu ostrości nie
    przekadrowałeś ujęcia...).

    --
    Lol

  • 4. Data: 2009-03-08 19:45:16
    Od: <s...@a...pl>

    > Bodajże od wersji 3.5 DPP punkt jest bezpośrednio dostępny za pomocą skrótu

    Skąd można pobrać tą wersję? Mam 3.4.1.1, chętnie obejrzałbym nowszą. Na stronie
    canona niestety nie widzę.

  • 5. Data: 2009-03-08 19:46:44
    Od: <s...@a...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd można pobrać tą wersję? Mam 3.4.1.1, chętnie obejrzałbym nowszą. Na
    > stronie canona niestety nie widzę.

    Przepraszam, coś widzę :)

  • 6. Data: 2009-03-09 09:06:54
    Od: Jerzy Kępa <j...@i...net>

    > Użytkownik "Mirek" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > "Quick Check Tool" (jest w menu "Tools"). Jak zaznaczysz "AF Point"
    > zobaczysz na zdjęciu który punkt lub którepunkty były aktywne.

    Dzięki, jesteś Wielki.
    Najpierw był mały problem, bo po zainstalowaniu wersji 3.3 którą dostałem z
    aparatem
    wyszło na to, że po prostu nie ma tego checkboxa.
    Ściągnąłem 3.5.2 i jest OK. Działa zarówno z RAW jak i JPG.
    Skrót też działa.
    --
    Pozdrawiam - Jerzy Kępa