  • 11. Data: 2009-03-09 15:31:54
    Temat: Re: domowe studio - prosze o wskazowki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gebi pisze:
    > Myślałem, że fajnie byłoby takie oświetlenie ciągłe (jeśli by się
    > sprawdziło) wykorzystać do filmowania kamerką córki w domu - światła tam
    > zawsze za mało - stąd ten pomysł, no i cena wydawała się nie do pobicia,
    > a skoro jeszcze temperatura barwowa też miała być dobra...
    > Ale cóż skoro nie można mieć dwóch w jednym...

    Zawsze możesz zaryzykować - w końcu to można jakby co wkręcić w klosz
    pod sufitem :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-03-10 08:50:34
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    > Zawsze możesz zaryzykować - w końcu to można jakby co wkręcić w klosz pod
    > sufitem :)
    Ryzykować można, tylko nie wiem na ile można wierzyć producentowi żyrandola,
    który pisze, że mozna tam wkręcać maksymalnie 60W żarówki, a te świetlówki mają
    nawet 125W! :-) Pewnie kabel wytrzyma, ale nie chciałbym teściowi instalacji
    elektrycznej spalić :-)

  • 13. Data: 2009-03-10 11:48:07
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "gebi" napisał

> [...]
    > świetlówki mają nawet 125W! :-) Pewnie kabel wytrzyma, ale nie chciałbym
    > teściowi instalacji elektrycznej spalić :-)

    O kabel to bym się nie martwił.
    Inna sprawa z temperaturą ale 125W świetlówka (te 125W to pewnie ekwiwalent
    ?) chyba raczej nie nagrzeje się bardziej niż klasyczna 60W.

    adam

  • 14. Data: 2009-03-10 12:06:47
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał w
    wiadomości news:49b65371$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "gebi" napisał

    > O kabel to bym się nie martwił.
    > Inna sprawa z temperaturą ale 125W świetlówka (te 125W to pewnie ekwiwalent ?)
    > chyba raczej nie nagrzeje się bardziej niż klasyczna 60W.
    Nie, chodziło mi np. o świetlówkę o mocy 125W z początku wątku, która ma
    ekwiwalent (według sprzedwcy na Allegro) np. 600W!

  • 15. Data: 2009-03-10 12:08:43
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    gebi napisał(a):

    > Nie, chodziło mi np. o świetlówkę o mocy 125W z początku wątku, która ma
    > ekwiwalent (według sprzedwcy na Allegro) np. 600W!

    Ale dlaczego jest ograniczenie 60W? Temperatura żarówki czy grubość
    przewodów? Świetlówka 125W daje mniej ciepła niż żarówka 60W.

    wer

  • 16. Data: 2009-03-10 12:25:35
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ale dlaczego jest ograniczenie 60W? Temperatura żarówki czy grubość przewodów?
    > Świetlówka 125W daje mniej ciepła niż żarówka 60W.
    Nie wiem. Musiałbym sobie obejrzeć kabel i policzyć jaki prąd wytrzyma. Pewnie
    jednak chodzi po prostu o to aby nie przegrzać oprawek. Po prostu na żyrandolach
    na 4 żarówki jakie ostatnio oglądałem były naklejki "Max.60W" (oczywiście na
    sztukę) choć zdarzały się i takie z naklejką 40W (ale to chyba przy sześciu
    zarówkach, albo halogenkach).
    W sumie jeśli rzeczywiście chodziłoby o temperaturę to może nie ma się czego
    obawiać, bo na pewno jest niższa niż w tradycyjnych żarówkach, a jakby co to
    tynku zrywać nie będzie trzeba bo nie ma obawy aby przepalić druty w ścianie,
    najwyżej teściowa sobie nowy żyrandol do salonu kupi :-)

  • 17. Data: 2009-03-10 16:47:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gebi pisze:
> [...]
    > "Max.60W" (oczywiście na sztukę) choć zdarzały się i takie z naklejką
    > 40W (ale to chyba przy sześciu zarówkach, albo halogenkach).

    Dokładnie, chodzi o oprawki z bakelitu (albo czegoś nowszego), długo
    przegrzane łatwo pękają. Przewody choćby były najcieńsze raczej muszą
    wytrzymać 2,5A (prawie 600W), żeby móc pracować na napięciach sieciowych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 18. Data: 2009-03-10 16:57:56
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Dokładnie, chodzi o oprawki z bakelitu (albo czegoś nowszego), długo
    > przegrzane łatwo pękają. Przewody choćby były najcieńsze raczej muszą
    > wytrzymać 2,5A (prawie 600W), żeby móc pracować na napięciach sieciowych.

    Teraz jest odwrotnie - nie wyrabiają kontakty. Albo ten co robi za gwint,
    albo ten drugi - robią ten szajs z coraz cieńszej (i słabo sprężynującej)
    blachy, niedługo będzie prześwitywać.
    W domu sypią mi się oprawy jedna za drugą - tworzywa są zaskakujaco dobrej
    jakości ale kontakty...
    Chociaż jak to zacznie iskrzyć to możliwe, że popali i korpus.

    adam

  • 19. Data: 2009-03-10 17:08:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > dobrej jakości ale kontakty...
    > Chociaż jak to zacznie iskrzyć to możliwe, że popali i korpus.

    Wkręć energooszczędne, psiknij tam ''kontaktem'' wcześniej i powinno
    podziałać jeszcze długo.
    Świetlówka paląca np. 20W pobiera mniej jak 100mA, a to przejdzie bez
    szwanku przez zardzewiałego gwoździa.
    No, chyba że te kontakty wyglądają jak miecze spod Grunwaldu dziś.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym postawić sobie pomnik - gdzie się coś takiego załatwia?/

  • 20. Data: 2009-03-10 18:39:08
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ale dlaczego jest ograniczenie 60W? Temperatura żarówki czy grubość
    > przewodów? Świetlówka 125W daje mniej ciepła niż żarówka 60W.

    Chodzi o temperaturę, bo prąd przy żarówce 200W, to około 1A. Nawet
    najmarniesze przewody powinny wytrzymać.

    Pozdrawiam Przemek