  • 21. Data: 2009-03-10 19:54:51
    Temat: Re: domowe studio - prosze o wskazowki
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał:

    >[...]
    > Ale dlaczego jest ograniczenie 60W? Temperatura żarówki czy grubość
    > przewodów? Świetlówka 125W daje mniej ciepła niż żarówka 60W.
    >[...]

    Nieprawda!
    żarówka ma sprawność ok. 2-3% - zatem z 60W pobranej energii na światło
    zostanie zamienione zaledwie ok. 1.2-1.8W, reszta bezpośrednio lub pośrednio
    (poprzez promieniowanie podczerwone) zamieni się w ciepło - zatem na ciepło
    zostanie zamienione nieco poniżej 60W.
    W przypadku świetlówki sprawnośc jest wyższa - ok. 10-15%, zatem w przypadku
    świetlówki 125W na światło zostanie zamienione ok.12.5-18.75W, zaś na ciepło
    reszta - czyli ponad 100W.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2009-03-11 18:42:17
    Od: "dziadek69" <a...@u...tlen.pl>

    <ciach!>

    dziekuje bardzo za pomoc, co nieco mi rozjasnil Twoj post i zapewne, jak
    tylko rozbije skarbonke to pokusze
    sie o ten zestaw

    ewentualnie moge prosic jeszcze o opinie dotyczaca tego zestawu:
    http://allegro.pl/item573409912_360ws_2x_zestaw_180w
    s_softbox_60x60_statyw_oswietl.html ?
    bardzo podobny, troche inny softbox ale lampa ta sama no i nie ma tego
    "plastra miodu", czy to dosc duza strata?

    zawsze to te 400zl w kieszeniu zostaje, za ktore bym zakupil parasole i
    przekaznik radiowy

    --
    pozdrawiam
    dziad69

  • 23. Data: 2009-03-12 07:38:26
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    adam pisze:

    > Teraz jest odwrotnie - nie wyrabiają kontakty. Albo ten co robi za
    > gwint, albo ten drugi - robią ten szajs z coraz cieńszej (i słabo
    > sprężynującej) blachy, niedługo będzie prześwitywać.
    > W domu sypią mi się oprawy jedna za drugą - tworzywa są zaskakujaco
    > dobrej jakości ale kontakty...
    > Chociaż jak to zacznie iskrzyć to możliwe, że popali i korpus.

    Na to jest rada, nie wiem czy jeszcze aktualna. Miałem kolegę, co miał
    takie problemy z oprawkami. Poszedł na bazar, kupił oprawki przedwojenne
    i było znacznie lepiej ;)
    Tylko czy jeszcze są do dostania.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>