  • 1. Data: 2009-03-08 14:13:11
    Temat: Panasonic DMC-LX2 contra DMC-LX2
    Od: "Wojtek" <w...@n...pl>

    Witam,
    czy starszy model DMC-LX2 daje porównywalną jakość zdjęć do nowego DMC-LX2?
    Czym istotnym różnią się oba modele? A tak przy okazji: jest na rynku coś
    porównywalnego jakością (i do kupienia bez problemów) i wielkością do w/w
    modeli?

    Pozdrowienia
    W.

  • 2. Data: 2009-03-08 14:14:38
    Temat: Re: Panasonic DMC-LX2 contra DMC-LX2
    Od: "Wojtek" <w...@n...pl>

    Przepraszam, chodzi oczywiście o porównanie do DMC-LX3.

    W.

  • 3. Data: 2009-03-08 15:16:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Wojtek wrote:
    > Przepraszam, chodzi oczywiście o porównanie do DMC-LX3.

    Porownywalna jakosc zdjec, tzn? Zaden z nich nie jest pod tym wzgledem
    wyjatkowy.
    LX2 to bardzo nietypowa konstrukcja - to jeden z niewielu aparatow z
    matryca w formacie 16:9. Jesli z jakiegos powodu bardzo zalezy Ci na tym
    formacie (bo np. chcesz ogladac zdjecia na ekranie 50" telewizora)... to
    czemu nie, ale poza tym to wylacznie ciekawostka (po przelaczeniu na
    standardowy format nie masz nawet szerokiego kata). LX3 to inna para
    kaloszy - 24 mm robi swoje, ale poza tym rowniez nie widze powodu, by
    placic za ten aparat abstrakcyjne 1800 zl. W kwestii jakosci zdjec czy
    szybkosci pracy nie wyroznia sie on jakos szczegolnie sposrod innych
    kompaktow z nieco wyzszej polki, a 60 mm na dlugim koncu to bardzo malo.
    Ot, fajny gadzet.
    Porownywalny jakoscia jest moim zdaniem FX150 - to generalnie to samo,
    tyle, ze jest mniejszy i ma na szerokim kacie 28 mm (ze swiatlem 2,8
    zamiast 2,0). Ewentualnie Nikon S710, choc ustepuje on nieco Panasonicowi,
    zarowno w kwestii jakosci zdjec, jak i ergonomii.

    k,

  • 4. Data: 2009-03-08 15:28:15
    Od: "Wojtek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał

> [...]
    > zamiast 2,0). Ewentualnie Nikon S710, choc ustepuje on nieco Panasonicowi,
    > zarowno w kwestii jakosci zdjec, jak i ergonomii.

    Dzięki za odpowiedź. Również myślałem o tych dwóch wymienionych modelach.
    Dobrze, że wsponiałeś o formacie matrycy w LX2 bo to raczej mnie zniechęca
    do jego zakupu. A jak się sprawdzają te 14 mpix matryce w takich małych
    aparatach? Jest to jakość zbliżająca się przynajmniej do lustrzanek?

    Pozdrawiam
    W.

  • 5. Data: 2009-03-08 17:37:27
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Wojtek pisze:

> [...]
    > mnie zniechęca do jego zakupu. A jak się sprawdzają te 14 mpix matryce w
    > takich małych aparatach? Jest to jakość zbliżająca się przynajmniej do

    Zależy jaki przedział ISO Cię interesuje.

    Nie znam LX3, ale G10 w roboczym ISO 80 szumi jak D80 dla ok. ISO 200 -
    tyle mi wychodzi z analizy RAW'ów którymi dysponuję.
    Jeśli chodzi o rozdzielczość - porównywałem obraz z G10 do obrazu z D80
    z podpiętą jakąś Sigmą 24-cośtam/2,8 i tu z kolei G10 górą (nie wiem czy
    to kwestia szkła, czy filtra AA, czy ograniczenia matrycy 10 MPx <-> 14
    MPx).
    Dodatkową zaletą kompaktu jest łatwość wykorzystania pełnej dynamiki
    matrycy naświetlając na histogram, w porównaniu do lustra bez tej
    funkcjonalności.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 6. Data: 2009-03-08 18:26:02
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" :

> [...]
    > podpiętą jakąś Sigmą 24-cośtam/2,8 i tu z kolei G10 górą (nie wiem czy to
    > kwestia szkła, czy filtra AA, czy ograniczenia matrycy 10 MPx <-> 14

    G10 poza w sumie przyzwoitym obiektywem w klasie kompaktów,
    stosuje dość silne wyostrzanie przy zapisie do JPG, co nie zmienia faktu
    że raczej deklasuje wszystkie lustrzankowe kity

    --
    pzdr.
    JR

  • 7. Data: 2009-03-08 19:08:50
    Od: "Wojtek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał

    > Zależy jaki przedział ISO Cię interesuje.

    Myślę, że tak do ok. ISO 1000.

  • 8. Data: 2009-03-08 20:07:46
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Wojtek pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał

    > Myślę, że tak do ok. ISO 1000.

    1) Możesz założyć z niewielkim błędem różnicę w poziomu szumów pomiędzy
    kompaktami klasy LX/G a ASP-C na poziomie 2-3 EV w zakresie wyższych ISO.

    2) Kompakty te wyposażone są w stabilizację która daje uzysk na poziomie
    realnych 1-2 EV (naturalnie nie w każdych warunkach) w stosunku do
    konstrukcji niestabilizowanych.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 9. Data: 2009-04-19 20:33:21
    Od: zibis <z...@W...pl>

> [...]
    > zamiast 2,0). Ewentualnie Nikon S710, choc ustepuje on nieco Panasonicowi,
    > zarowno w kwestii jakosci zdjec, jak i ergonomii.

    czyli wg Ciebie jeśli ktoś myślał o zakupie LX3, to jednak lepszym
    wyborem będzie FX150?
    ale on nie ma np. manualnych ustawień.. nie mówiąc o innej matrycy,
    znacznie ciemniejszym obiektywie, gorszym ekraniku..
    mnie tylko (przynajmniej jeszcze na razie) przed zakupem LX3
    powstrzymuje ten niewielki zoom, choć może jakbym miał możliwość
    praktycznego ocenienia, to kto wie..może 60mm by wystarczyło..
    no ale przecież w takim mieście jak Kraków, to trudno żądać aby LX3 był
    dostępny w jakimś sklepie.. :(

    a przy okazji, jaka jest matryca w LX3?
    czy również w formacie 16:9 tak jak w LX2?
    bo mnie to akurat by bardzo pasowało :-)
    od pewnego czasu nie robie już odbitek tylko właśnie oglądam na tv..
    no i chyba taka jednak przyszłość będzie..

    --
    zibis

  • 10. Data: 2009-04-20 09:20:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    zibis wrote:

    > a przy okazji, jaka jest matryca w LX3?
    > czy również w formacie 16:9 tak jak w LX2?

    Też. To znaczy matryca to 16:9 plus dodatkowe paski w obrębie koła obrazowego na
    górze i na dole. Dzięki temu można sobie wybierać między 16:9, 3:2 i 4:3 i nie
    jest to po prostu obcinanie boków.