    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: domowe studio - prosze o wskazowki
    Date: Sun, 08 Mar 2009 16:37:39 +0100
    Sender: j...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    dziadek69 pisze:
    > co myslicie o "profesjonalnych zestawach studyjnych" z allegro? tak,
    > przypuszczam, ze w tym
    > momencie u wielu pojawi sie usmiech, zdaje sobie sprawe z tego, ze to raczej
    > sa buble,
    > ale tak, jak mowie - to na poczatek.

    Nie śmieję się, mam takie stopięćdziesiątki chyba z parasolami, wchodzą
    do torby fotograficznej i można z tym jeździć po świecie. Jak się
    spieprzą to w kosz, ich koszt to dwa zdjęcia z obróbką. A nie chcą się
    zepsuć, już dwa lata obijają się o siebie. Widmo jakie takie, ważne by
    mieć ten sam typ w zestawie.

    > chcialbym nauczyc operowac sie swiatlem w stosunku do ludzi a zarazem
    > bardziej ciagnie
    > mnie do fotografii przedmiotow. wydaje mi sie, ze dobrym rozwiazaniem beda
    > softboxy ?

    Dają konkretniejsze światło niż parasole i generalnie to ''najpierwsze''
    źródło owego w studio.

    > jezeli ktos moglby podac godna (i ogolnodostepna) lekture, fajnie by bylo
    > z allegro kilka zestawow to np:
    > http://allegro.pl/item568159772_zestaw_3lampy_180ws_
    2softboxy_3statywy_torby.html

    To jest fajne, dokup tylko parasolki dwie, białą i srebrną, przyda się
    czasem do bardzo rozcieńczonego świecenia.
    Ciągłe to trzeba lubić, ja jakoś nie ufam temu, te lampki z trzeciego
    linka to jednak przesada.

    > dysponuje canonem eos 40d, wiec dobrze, aby sprzet byl kompatybilny z tym
    > modelem,
    > najlepiej poprzez radiowy wyzwalacz

    To sobie dokup osobno, wciska się na stopkę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl