  • 51. Data: 2016-01-07 12:13:22
    Temat: Re: booster / akku rozruchowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:4...@p...pl.inva
    lid...
    Hello Tomasz,

    ang=en&site=us&KeyWords=1182-1016-ND
    >Ale piszemy o marketowym urządzeniu za 125PLN...

    Tym niemniej do zapalenia jak na filmie trzeba powiedzmy 100A*12V*2s =
    2400J.
    Ledwie 33F, choc do ich zlozenia trzeba np 5 kondensatorow po 160F
    szeregowo.

    >I dla grzania świec żarowych w dieslu :(

    Tez nie tak duzo, bo tam powiedzmy 40A przez 20s, nowsze to nawet
    5-10s, chyba ze -20 za oknem ...

    J.

  • 52. Data: 2016-01-07 12:16:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jednostka ladunku zgromadzonego jest Farad. Kulomb i amperogodzina to jednostki
    ladunku przeslanego. W galwanotechnice uzywa sie jako jednostek amperogodzin a
    kapiele nie sa akumulatorami. Mogli by i w Kulombach podawac ale to mniej wygodna
    jednostka bo mala.

  • 53. Data: 2016-01-07 12:20:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Obawiam się tu niestety tego samego "chłytu maketingowego" co w
    >powerbankach. Podają często sumaryczną pojemność wszystkich ogniw
    >połączonych szeregowo, a to przecież bzdura. Pojemność ogniw
    >połączonych szeregowo jest taka, jak jednego ogniwa.

    Owszem, ale ... jesli w powerbanku sa dwa ogniwa powiedzmy po 2Ah i
    stosowna przetwornica,
    to mimo szeregowego polaczenia jest on jednak dwa razy pojemniejszy
    (jako powerbank) niz taki z jednym ogniwem 2Ah, i podobnie pojemny jak
    taki z dwoma ogniwami 2Ah polaczonymi rownolegle.
    Wiec marketing w zasadzie uzasadniony ... a klient i tak sie zdziwi,
    czemu PB 3Ah nie chce naladowac bateryjki 2Ah w telefonie.

    Natomiast ... jesli to naprawde potrafi zapalic samochod, to zaden
    chwyt marketingowy tego nie zalatwi, musi byc stosowna wydajnosc.
    Chyba, ze chwyt polega na tym, ze tak naprawde nie zapala, a klientowi
    sie wytlumaczy, ze kupil za maly ...

    J.

  • 54. Data: 2016-01-07 12:24:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > 2400J.
    > Ledwie 33F, choc do ich zlozenia trzeba np 5 kondensatorow po 160F

    Rozrusznik nie będzie kręcił przy napięciu bliskim zeru. Licz dla
    spadku napięcia do max 9V. Czyli 100F powinno wystarczyć. 15
    kondensatorów.
    Ale 5 kondensatorów to napięcie zaledwie 13.5V - łatwo zniszczyć taką
    baterię kondensatorów, gdy silnik odpali i alternator walnie te
    14.4V...

    > Tez nie tak duzo, bo tam powiedzmy 40A przez 20s, nowsze to nawet
    > 5-10s, chyba ze -20 za oknem ...

    Chodzi o to ,,chyba że" i o to, że samochód niekoniecznie nowy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2016-01-07 12:34:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 17:08, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >To tylko workaround z racji faktu że akumulatory w motoryzacji mają
    >tylko 3 spotykane napięcia.

    Na innych tez masz Ah.

    >Zarowno Wh (J) jak i Ah jest jednostką nazywaną "pojemnością". Z
    >punktu

    Pojemnosc to pojemnosc, i z Wh ma luzny zwiazek, zeby nie powiedziec
    wcale nie ma zwiazku.

    >widzenia inzynierskiego stosuje się Ah. Z punktu widzenia fizycznego
    >jest to skandal bo nie uwzględnia się V co prwadzi do idiotyzmów w
    >wypowiedziach w tym i innych wątkach. Istnieją akumulatory których
    >napięcie nie jest stałe podczas cyklu i w nich uzywanie Ah do
    >wyrażania czegokolwiek związanego z energią jest absurdem, ale sami
    >inzynierowie skazali się na ten absurd wybierając debilną jednostkę.

    Kazdy akumulator ma to napiecie zmienne, i jednoczesnie na tyle
    malozmienne, ze te Ah maja sens.

    Bo z drugiej strony - policzylismy, ze to zaplonu benzyniaka 2Wh to az
    nadto, wiec dobierz odpowiednia bateryjke i zademonstruj jak odpalasz
    :-)

    J.

  • 56. Data: 2016-01-07 12:45:12
    Od: "felkot" <c...@o...pl>

    wiadomości news:1951291882.20160107093234@pik-net.pl.invalid...

    > W momencie, gdy dyskutuje się o pojemności wyrażonej w Ah, to nie ma
    > mowy o energii. Jakby pytanie było o energię, to odpowiedź dotyczyłaby
    > energii.
    >
    > RoMan

    To jeszcze dokładnie, z zrozumieniem przeczytaj post na który ja
    odpowiadałem.

  • 57. Data: 2016-01-07 13:01:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Jednostka ladunku zgromadzonego jest Farad.

    Pojemnosci, i to pojemnosci kondensatora.
    Ladunek zgromadzony zalezy dodatkowo od napiecia.

  • 58. Data: 2016-01-07 13:15:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    1 Farad to 1 Culomb/1 Volt. I masz wolta we wzorze.

  • 59. Data: 2016-01-07 13:59:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >1 Farad to 1 Culomb/1 Volt. I masz wolta we wzorze.

    Tylko jak wolty sa 2, to i kulomby sa dwa, a jak wolty 3, to i kulomby
    3, a farad ciagle jeden.

    Dlatego nie nalezy sugerowac, ze farad ma cos wspolnego z ladunkiem.

    Ladunek zgromadzony mierzymy w kulombach, i dla danego kondensatora
    moze byc on rozny, w zaleznosci od napiecia.
    Owszem - znalazloby sie ograniczenie na ladunek maksymalny.

    P.S. nie dotyczy wspolczesnych kondensatorow, tam cuda sie dzieja, a
    marketing wykorzystuje.

    J.

  • 60. Data: 2016-01-07 15:40:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Maksymalny ladunek w akumulatorach ogranicza napiecie w stanie pelnego naladowania.
    Farad przy akumulatorach jest poprawna jednostka ale czysto teoretyczna. Techniczna i
    uzytkowa jest amperogodzina. I zostanmy przy amperogodzinie jako wielkosci
    okreslajacej pojemnosc akumulatorow, po co sobie zycie komplikowac.