  • 41. Data: 2016-01-06 19:49:53
    Temat: Re: booster / akku rozruchowy
    Od: <7...@9...194953.invalid> (Tom N)

    Sebastian Biały w
    <news:n6jn0o$6iq$1@node2.news.atman.pl>:

    > Liczyłem ze ktoś sie po link przejdzie i trafi na taką ciekawostkę:

    > "Przy pojemności Wh* od 350 Wh do 2100 Wh".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No właśnie ktoś tę * sprawdził, ale na to nie liczyłeś...

    --
    'Tom N'

  • 42. Data: 2016-01-06 21:58:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    > Myslę że nie dostrzegasz o czym ja mówie. Ja mówie o pojemności
    > wyrażonej w Wh.

    Wyraźnie została określona jednostka!

    > Ty mówiesz o pojemnosci wyrażonej w Ah. OBOJE mamy rację.

    Który z Was jest obojnakiem albo samicą, że piszesz ,,oboje"? A może
    uważacie się za instrumenty muzyczne?

    OBAJ lub OBYDWAJ w kontekście samych samców!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2016-01-06 22:09:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 21:58, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Wyraźnie została określona jednostka!

    W wypowiedzi od której to się zaczeło nie została. Tej z 16.51.

    > Który z Was jest obojnakiem albo samicą, że piszesz ,,oboje"?

    A skąd ja mam wiedzieć czy Zenek Kapelinder to jest prawdziwe nazwisko
    czy pseudonim sceniczny jakiejś samicy? A Ty masz pewność?

    > OBAJ lub OBYDWAJ w kontekście samych samców!

    Ech, zawiało jak za starych dobrych czasów na os.advocacy. Sugeruje EOT
    bo to już głębokie chaszcze.

  • 44. Data: 2016-01-07 00:12:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Pojemność, a więc w przypadku akku jest to zgromadzona energia, sumuje
    > się *zawsze* bez wzgledu na rodzaj połaczenia: szeregowe czy rownoległe.
    > Jedyne co się zmienia to napięcie i prąd tak uzyskanego polaczenia.
    > Energia jest zawsze sumą z dokładnością do strat.
    Panie Boże! Spójrz z nieba i pier*olnij granatem!
    Jacek

  • 45. Data: 2016-01-07 03:39:18
    Od: "felkot" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Panie Boże! Spójrz z nieba i pier*olnij granatem!
    > Jacek

    Pan Bóg spojrzał z nieba, pier*olnął granatem i ty trafiłeś do piekła
    za głupotę. Energia pozostaje energią, także w akku.

  • 46. Data: 2016-01-07 09:32:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-07 o 03:39, felkot pisze:
    > Pan Bóg spojrzał z nieba, pier*olnął granatem i ty trafiłeś do piekła
    > za głupotę. Energia pozostaje energią, także w akku.
    Ale my tu mówimy o POJEMNOŚCI.
    Pojemność to pojemność - wyrażana jest w faradach (ale także w większych
    amperogodzinach). Jak najbardziej jest to jednostka SI (pochodna).
    Energia i pojemność to niestety różne wielkości fizyczne.
    A co do piekła, to już w nim jestem widząc niedouków czerpiących wiedzę
    z reklam, kolorowych gazetek i różnych Fejs-zbuków.
    Jacek
    PS
    podawanie na akumulatorze jego energii w np. Wh wydaje mi się mieć sens,
    gdyż uwzględnia napięcie, jednak nie zmienia to faktu, że NIE jest to
    jednostka pojemności.

  • 47. Data: 2016-01-07 09:32:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello felkot,

    Thursday, January 7, 2016, 3:39:18 AM, you wrote:

    > Pan Bóg spojrzał z nieba, pier*olnął granatem i ty trafiłeś do piekła
    > za głupotę. Energia pozostaje energią, także w akku.

    W momencie, gdy dyskutuje się o pojemności wyrażonej w Ah, to nie ma
    mowy o energii. Jakby pytanie było o energię, to odpowiedź dotyczyłaby
    energii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 48. Data: 2016-01-07 09:42:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Thursday, January 7, 2016, 9:32:21 AM, you wrote:

    > Ale my tu mówimy o POJEMNOŚCI.
    > Pojemność to pojemność - wyrażana jest w faradach (ale także w większych
    > amperogodzinach). Jak najbardziej jest to jednostka SI (pochodna).

    Nie - Ah to pochodna kulomba a nie farada. I tak naprawdę jest to
    jednostka ładunku.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2016-01-07 09:56:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Nie - Ah to pochodna kulomba a nie farada. I tak naprawdę jest to
    > jednostka ładunku.
    Mea culpa!
    Zdenerwowałem się i samemu mi się zdarzyło głupotę napisać. Oczywiście,
    że kulomb, a nie farad.
    Jacek

  • 50. Data: 2016-01-07 12:00:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P.B." napisał w wiadomości grup
    .net...
    Dnia Tue, 5 Jan 2016 12:42:58 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    [...] https://www.youtube.com/watch?v=87Zgq7wsi24
    > Jak tam siedzi akumulator 17Ah to co ma nie dzialac.

    >Akumulator to pikuś. Ja chcę zobaczyć te 900 A przepływające przez
    >przewody
    >grubości sznurówki.

    przez chwile poplyna, a jak widac plynie tylko przez chwile.

    Tylko jeszcze zrodlo jest potrzebne. Akumulatorek maly tyle nie
    wydoli, ale niechby wydolil ze 100A, to moze zapali.
    Tylu tez raczej nie wydoli, wiec chyba supercap ... ale tu sie nie
    znam.

    Nawiasem mowiac - silnikowi zdarza sie odpalic po podladowaniu
    akumulatora przez 15 minut pradem ~5A.
    To jest cos, co mozna wydoic z zestawu li-ion wielkosci jak na filmie.
    No ale tu tak nie dziala...

    J.