  • 61. Data: 2016-01-07 16:23:15
    Temat: Re: booster / akku rozruchowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Maksymalny ladunek w akumulatorach ogranicza napiecie w stanie
    >pelnego naladowania. Farad przy akumulatorach jest poprawna jednostka
    >ale czysto teoretyczna.

    Przede wszytkim nie ma podstawowej zaleznosci - czyli
    proporcjonalnosci ladunku i napiecia.
    Nie ma wiec pojemnosci elektrycznej (w sensie kondensatora), wiec
    trudno mowic o jej wielkosci.

    Owszem, mozna by wyliczyc taka efektywna pojemnosc dla napiecia
    roboczego ... przydatne chyba tylko dla celow porownawczych ...

    J.

  • 62. Data: 2016-01-07 18:52:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-07 12:34, J.F. wrote:
    > Bo z drugiej strony - policzylismy, ze to zaplonu benzyniaka 2Wh to az
    > nadto, wiec dobierz odpowiednia bateryjke i zademonstruj jak odpalasz :-)

    Kilka dni temu wyliczylem gdzies na sasiedniej grupie ze bez problemu
    odpale z akumulatorka NiMH 2400mAh. Przy czym zaznaczam że nie podaleś
    ograniczenia czasowego ani budowy ukladu co skrzętnie wykorzystuje
    właśnie w tej chwili.

  • 63. Data: 2016-01-07 19:11:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-07 00:12, Jacek wrote:
    > Panie Boże! Spójrz z nieba i pier*olnij granatem!

    Potwierdzileś tezę że uswiadomienie ludzi iż istnieją dwa *różne*
    pojęcia nazywane "pojemność" jest niezbędne, inaczej dochodzimy do
    bezmyślnego stosowania głupich reguł.

  • 64. Data: 2016-01-07 19:13:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-07 09:32, Jacek wrote:
    > podawanie na akumulatorze jego energii w np. Wh wydaje mi się mieć sens,
    > gdyż uwzględnia napięcie, jednak nie zmienia to faktu, że NIE jest to
    > jednostka pojemności.

    Gówno prawda.

    Nawet głupie internaty mówią inaczej na dziesiątkach stron:

    http://blog.lupo-baterie.pl/przeliczanie-jednostek-p
    ojemnosci/

  • 65. Data: 2016-01-07 19:17:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello felkot,

    [...]

    > To jeszcze dokładnie, z zrozumieniem przeczytaj post na który ja
    > odpowiadałem.

    A Ty czytaj cały wątek a nie fragmencik z niego wycięty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2016-01-07 20:13:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wziales po uwage w wyliczeniach rezystancji wewnetrznej akumulatorka 2,8Ah.
    Teoria czasami mija sie z praktyka. Jak przy rozruchu z typowego akumulatora ubywa 1%
    energii to po co robia takie duze i ciezkie? Ano po to zeby mialy mala rezystancje
    wewnetrzna a ta zalezy od powierzchni plyt.

  • 67. Data: 2016-01-07 20:35:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-07 20:13, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie wziales po uwage w wyliczeniach rezystancji wewnetrznej akumulatorka 2,8Ah.

    Nie wziąłeś pod uwage że akumulatorek AA jest tylko jednym z kilu
    elementów układu. W wrunkach zadania nie pojawił się zakaz użycia np.
    super capa.

    > Teoria czasami mija sie z praktyka.

    Wyobrażenia o wiedzy innych również.

  • 68. Data: 2016-01-07 21:20:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ja wole w markecie kupic nowy akumulator i miec 5 lat spokoju. Taniej wyjdzie niz
    akumulatorki, przewornice, superkondensatory, przenosne super odpalaczki, przewody do
    pozyczania pradu. No kurwa juz taki jestem ze szklem dupy nie obcieram i truskawki
    cukrem posypuje. Talmudysta tez ze mnie chujowy.

  • 69. Data: 2016-01-07 21:52:06
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    przewody do pozyczania pradu. No kurwa juz taki jestem ze szklem dupy nie obcieram i
    truskawki cukrem posypuje. Talmudysta tez ze mnie chujowy.

    Pwrbank, który waży 500g przy pomocy, którego można kilka x odpalić auto
    bez doładowania to tylko dodatek. Zasadniczym celem jest np.
    doładowywanie telefonów na tygodniowej wycieczce kajakowej, rowerowej
    czy w górach. itp. Jeszcze tam jest jakaś latarka.

  • 70. Data: 2016-01-07 22:02:26
    Od: <4...@7...220226.invalid> (Tom N)

    Czesław Wiśniak w

> [...]

    > Pwrbank, który waży 500g przy pomocy, którego można kilka x odpalić auto
    > bez doładowania to tylko dodatek.[...]. Jeszcze tam jest jakaś latarka.

    Jakaś latarka? Bez problemu da się z sześciu takich zrobić oświetlenie
    wymagane przez FIFA na mecz międzynarodowy...

    --
    'Tom N'