  • 81. Data: 2016-01-13 10:16:28
    Temat: Re: booster / akku rozruchowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    >Ale w co nie wierzysz?

    Ze to urzadzonko jest w stanie dostarczyc pradu rozruchowego.
    Choc 100A ...

    J.

  • 82. Data: 2016-01-13 13:12:06
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Ze to urzadzonko jest w stanie dostarczyc pradu rozruchowego.
    > Choc 100A ...
    >
    > J.

    https://www.youtube.com/watch?v=ywQeEV1SIqY
    to chyba jest w stanie bo rozrusznik ma tutaj 1,4kW

  • 83. Data: 2016-01-13 13:39:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup
    >https://www.youtube.com/watch?v=ywQeEV1SIqY
    >to chyba jest w stanie bo rozrusznik ma tutaj 1,4kW

    Tez trudno uwierzyc, ale juz sie dawno pogodzilem, ze nie nadazam za
    postepem w elektronice :-)

    P.S. prad zwarcia bateryjki do telefonu 600mAh, zrobionej z trzech
    ogniw rozmiaru AAA - 11A.
    Ale widac to za malo, bo z tej bateryjki telefon juz nie rusza - jak
    byla nowa to i owszem.

    No ale prad zwarcia to za malo - chcemy miec 100A i z 9V ...

    J.

  • 84. Data: 2016-01-13 13:50:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > byla nowa to i owszem.
    > No ale prad zwarcia to za malo - chcemy miec 100A i z 9V ...

    Niemal tyle daje nowy akumulator żelowy 7Ah...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 85. Data: 2016-01-13 23:08:51
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-01-13 o 13:39, J.F. pisze:

    > Tez trudno uwierzyc, ale juz sie dawno pogodzilem, ze nie nadazam za
    > postepem w elektronice :-)

    Więc jak to może być zrobione? Szeregowo 3 ogniwa? Co z
    zabezpieczeniami? Niby MOSFETy na 200A za 10zł idzie kupić, ale mierzyć
    taki prąd czy przełączać przy tym prądzie to już trzeba sprawnie. :)

    Jakoś nikt w Internecie nie chce tego otworzyć. Może Dawidowi z EEVblog
    trzeba zaproponować... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 86. Data: 2016-01-13 23:14:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dykus" napisał w wiadomości grup

    >Więc jak to może być zrobione? Szeregowo 3 ogniwa? Co z

    troche malo, ale 4 jakby za duzo.

    >zabezpieczeniami? Niby MOSFETy na 200A za 10zł idzie kupić, ale
    >mierzyć taki prąd czy przełączać przy tym prądzie to już trzeba
    >sprawnie. :)

    Mierzy sie prosto - spadek napiecia na tymze mosfecie.
    Jak jest za duzy, to trzeba szybko wylaczac, bo zaraz ten mosfet
    zadymi.

    Albo zabezpieczen po prostu nie ma.
    Na dlugo tego pradu nie starczy przeciez :-)

    J.

  • 87. Data: 2016-01-13 23:32:17
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2016-01-13 o 23:14, J.F. pisze:

    > Albo zabezpieczen po prostu nie ma.
    > Na dlugo tego pradu nie starczy przeciez :-)

    W sumie tak może być. Przed klemą jest kostka - pewnie z bezpiecznikiem.
    A złącza i klemy tak zabezpieczone, że mała szansa, że się bieguny
    spotkają...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 88. Data: 2016-01-14 12:08:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dykus" napisał w wiadomości grup

    >W sumie tak może być. Przed klemą jest kostka - pewnie z
    >bezpiecznikiem. A złącza i klemy tak zabezpieczone, że mała szansa,
    >że się bieguny spotkają...

    IMO - dosc prawdopodobne ze sie spotkaja.
    Tylko co - dac bezpiecznik na 200A i liczyc na to, ze w zwarciu
    bateria da rade go przepalic ?

    J.