  • 91. Data: 2010-06-23 13:00:15
    Temat: Re: alfa 156
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 23 Cze, 10:37, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:9e2516da-a836-4920-91eb-3f6953e7ee40@
    z8g2000yqz.googlegroups.com...

    > Bardzo dobre por wnanie. Chyba jedno z lepszych, jakie mozna na dzien
    > dzisiejszy wykonac. 156-ka z 1.9 JTD 115KM z 2004 roku kosztuje mniej wiecej
    > tyle samo co Foka 1.8 TDCi 115 KM z tego roku. Oba auta prowadza sie
    > genialnie, chociaz ja sklaniam sie raczej ku Focusowi - ma lepiej dostrojone
    > zawieszenie przy jezdzie po naszych drogach. Jakosc wykonczenia -
    > por wnywalna (istotna r znica w designie, ale sama jakosc material w -
    > podobna). Problematycznosc - tutaj dzieli te auta wielka przepasc...
    > niestety na korzysc Focusa.

    Nie. To zupełnie inna filozofia aut.
    Focus to rozdmuchany kompakt z tandetnym wnętrzem i dużym bagażnikiem.
    Po liftingu wnętrza Alfa nie tylko wygląda o kilka klas lepiej, ale i
    materiały ma lepsze. A że bagażnik mały? To nie jest rodzinne
    kombi....
    Focus jeździ bardzo dobrze, ale moim zdaniem jednak Alfa prowadzi się
    jednak lepiej. Awaryjność Alfy jest znana, ale po 2003 r. nie jest już
    tragicznie, a Focus.. no cóż, u nas były to służbówki - i dobrej
    opinii zdecydowanie nie mają...

    Rodzina kupi sobie focusa, ale jak ktoś ceni sobie coś więcej -
    zdecydowanie Alfę. Tylko oczywiście nie tą wersję silnikową....

  • 92. Data: 2010-06-23 15:49:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Tak misiu, ale Ty masz Alfę 145,

    Tak?
    Probuj dalej bo nie trafiles :P

    > która ma JEDEN, w dodatku tani jak
    > barszcz, wahacz dolny.

    Czym sie roznia konstrukcyjnie dolne wahacze alfy 156 i 145 poza wymiarami?
    Nie wiesz, czy nie powiesz?

    > Się Ci trochę modele i zawieszenia pomyliły.

    LOL.
    Cos jeszcze masz do dodania mechaniku i lakierniku od siedmiu bolesci? :>

    > Ale
    > już zdążyłeś się tutaj nie raz wykazać, że dla Ciebie jeden wahacz, czy
    > dwa - to żadna różnica ;) W sumie auta się tylko nadwoziami różnią...

    W przypadku dolnego wahacza roznica jest zadna, widac fiat nie potrafi
    zrobic prawdziwego zawieszenia wielowahaczowego, ale to nic nowego :P

    --
    Karolek

  • 93. Data: 2010-06-23 15:49:47
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > Ale co Ty, przecież on mówił że się NIE RÓŻNIĄ, bo to tylko kawałek
    > blachy inny.

    Zacytuj klamco.

    --
    Karolek

  • 94. Data: 2010-06-23 15:51:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Świetnie - kup zamiennik sworznia przedniego dolnego wahacza do Alfy 156.

    Bez problemu, razem z wahaczem.

    --
    Karolek

  • 95. Data: 2010-06-23 16:48:38
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bez problemu, razem z wahaczem.

    Tak jest, wahacz gratis ;)
    Myśle że EOT

    --
    Irokez

  • 96. Data: 2010-06-23 16:50:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >W sumie auta się tylko

    > Zacytuj klamco.

    " to ze zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie calkowicie rozni".

    A teraz odszczekaj oszczerstwa bezczelny kłamco.
    Jeśli tego nie zrobisz, to potwierdzisz że jesteś zwyczajnym śmieciem bez
    honoru.

  • 97. Data: 2010-06-23 16:53:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak jest, wahacz gratis ;)

    Tu akurat on ma rację, nie pisał o zamienniku sworznia, tylko zamienniku
    ogólnie - czyli wahacza, skoro sworznia niet.

  • 98. Data: 2010-06-23 17:10:41
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:hvt75d$ibh$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Tu akurat on ma rację, nie pisał o zamienniku sworznia, tylko zamienniku
    > ogólnie - czyli wahacza, skoro sworznia niet.

    Masz jakiś problem ze zrozumieniem, o czym się pisze?

    Pisałem o tym, że sworzeń jest niewymienny, można go jedynie regenerować.
    Karolek odpowiada, że jakość takiej regeneracji jest wyższa niż kupienie
    najtańszego nowego zamiennika.
    NIE MA zamiennika sworznia dla 156-ki! Więc całe pieprzenie o zamienniku
    można sobie wsadzić w buty.
    Jeśli wybiło Ci w wahaczu sworzeń, to w 156 masz opcje 2 - poddać go
    regeneracji za c.a. 80 PLN, albo kupić CAŁY wahacz za c.a. 400 PLN. W innych
    samochodach możesz odkręcić stary sworzeń i przykręcić nowy i kosztuje to
    c.a. 50-100 PLN. To jest ISTOTNA różnica w sytuacji, gdy samochód kosztuje
    dajmy na to 10-12 tysięcy złotych, a za tyle można nabyć w dniu dzisiejszym
    Alfę 156.

    Jurand.

  • 99. Data: 2010-06-23 17:18:28
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Tak?
    > Probuj dalej bo nie trafiles :P

    > Czym sie roznia konstrukcyjnie dolne wahacze alfy 156 i 145 poza
    > wymiarami?
    > Nie wiesz, czy nie powiesz?

    Chociażby tym, że wahacz do 156-ki ma dodatkowy silentblok. Poza tym 156 ma
    z przodu DWA wahacze na koło, 145 ma JEDEN. To jest już bardzo poważna
    różnica w budowie samochodu.

    Poza tym za wahacz do 145 trzeba zapłacić od 85 PLN wzwyż, przy czym za
    około 120-140 PLN kupuje się już całkiem sensowny zamiennik.
    Za wahacz do 156 trzeba zapłacić conajmniej 165 PLN, ale za sensowny
    zamiennik trzeba dać około 300 PLN. Mowa o wahaczu DOLNYM.

    > LOL.
    > Cos jeszcze masz do dodania mechaniku i lakierniku od siedmiu bolesci? :>

    Loluj sobie loluj, pololujesz jeszcze trochę i zaczną Cię z Twoją wiedzą
    traktować jak kolejnego grupowego błazna.

    > W przypadku dolnego wahacza roznica jest zadna

    No to chyba masz trochę nie bardzo coś z oczkami...

    Jurand.

  • 100. Data: 2010-06-23 17:22:16

    Wed, 23 Jun 2010 17:18:28 +0200, w <hvt8ip$mn4$1@news.onet.pl>, "Jurand"
    <j...@i...pl> napisał(-a):

    > Za wahacz do 156 trzeba zapłacić conajmniej 165 PLN, ale za sensowny
    > zamiennik trzeba dać około 300 PLN. Mowa o wahaczu DOLNYM.

    Czyli ze sensowany zamiennik 300zł, a za oryginał 335zł.
    No to rzeczywiście oszczędność...