  • 101. Data: 2010-06-23 17:59:25
    Temat: Re: alfa 156
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    news:ck9426tddhhico7kekvfaf527tmkee2anm@4ax.com...
    Wed, 23 Jun 2010 17:18:28 +0200, w <hvt8ip$mn4$1@news.onet.pl>, "Jurand"
    <j...@i...pl> napisał(-a):

    >Czyli ze sensowany zamiennik 300zł, a za oryginał 335zł.
    >No to rzeczywiście oszczędność...

    Ciekawe, że oryginał TRW jest tańszy niż OCAP. Nie mówię juz o FEBI czy
    LEMFÖRDER.
    Kiedys kupiłem OCAP bo były tańsze a potrzebowałe4m na już. Z lewej miałem
    TRW z prawej OCAP na dole.
    Oba wytrzymały tyle samo czasu, z tym że smiem twierdzić że na naszych
    drogach prawy ma gorzej...

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 102. Data: 2010-06-23 18:33:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:hvt75d$ibh$1@news.onet.pl...

    > Masz jakiś problem ze zrozumieniem, o czym się pisze?

    Jak widać to Ty masz problem.

    > Pisałem o tym, że sworzeń jest niewymienny, można go jedynie regenerować.
    > Karolek odpowiada, że jakość takiej regeneracji jest wyższa niż kupienie
    > najtańszego nowego zamiennika.

    > NIE MA zamiennika sworznia dla 156-ki!

    No właśnie.
    Więc masz do wyboru dwie opcje:
    a)kupienie zamiennika wahacza
    b)regeneracja sworznia

    Jak myślisz, czy Karolek porównywał opcję a z b, czy opcję b z niczym?

    Więc całe pieprzenie o zamienniku
    > można sobie wsadzić w buty.
    > Jeśli wybiło Ci w wahaczu sworzeń, to w 156 masz opcje 2 - poddać go
    > regeneracji za c.a. 80 PLN, albo kupić CAŁY wahacz za c.a. 400 PLN.

    No i właśnie o to chodziło i tego nie zrozumiałeś.
    Po się ciskasz, zamiast przeprosić?

  • 103. Data: 2010-06-23 18:34:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Poza tym 156 ma z przodu DWA wahacze na koło, 145 ma JEDEN. To jest już
    > bardzo poważna różnica w budowie samochodu.

    Ale pytanie było chyba o różnice w budowie wahacza, więc co tu wnosi uwaga o
    różnicach w budowie samochodu?

  • 104. Data: 2010-06-23 18:47:08
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    wiadomości news:hvtcvr$3t8$1@news.onet.pl...

    > Więc całe pieprzenie o zamienniku
    >
    > No i właśnie o to chodziło i tego nie zrozumiałeś.
    > Po się ciskasz, zamiast przeprosić?

    Ok, panowie, więc konstruktywnie teraz.
    Załózmy, że zamiast zostawiać teraz złom w warsztacie zabieram stare graty.
    Kupuje na aledrogo tuleje OCAP (cały wahacz pochodził tyle co TRW) jak
    trzeba oraz daję do degeneracji swożeń.
    Ile taki swożeń pochodzi i kto mi to zrobi, powiedzmy nawet we Wrocku i za
    ile.

    --
    Irokez

  • 105. Data: 2010-06-23 19:14:05
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:hvtd27$42a$1@news.onet.pl...

    > Ale pytanie było chyba o różnice w budowie wahacza, więc co tu wnosi uwaga
    > o różnicach w budowie samochodu?

    Bo rozchodzi się głównie o globalne koszty eksploatacji tego samochodu.
    Porównywania kosztów naprawy zawieszenia 145-ki z naprawą zawieszenia 156-ki
    nie możesz opierać tylko na różnicy w cenie dolnego wahacza.

    Jurand.

  • 106. Data: 2010-06-23 20:10:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Porównywania kosztów naprawy zawieszenia 145-ki z naprawą zawieszenia
    > 156-ki nie możesz opierać tylko na różnicy w cenie dolnego wahacza.

    A to bez dwóch zdań, ale nie wywnioskowałem że Karolek tak pragnie.
    No, ale moje doświadczenia ze 146 spieprzoną przez serwis wskazują, że 156
    musi być tańsza w eksploatacji, dwukrotna wymiana bloku silnika przez 2 lata
    eksploatacji, to coś co ciężko pobić cenowo. ;-)

  • 107. Data: 2010-06-23 20:31:22
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Irokez pisze:

> [...]
    > trzeba oraz daję do degeneracji swożeń.
    > Ile taki swożeń pochodzi i kto mi to zrobi, powiedzmy nawet we Wrocku i

    Nie ma prostej odpowiedzi na tak postawione pytanie.
    Ja w BMW teraz testuje oryginalny wahacz z regenerowanym sworzniem
    (oryginalne w ASO sa ciut za drogie ;> ).
    Jak na razie pracuje juz ze 3 razy dluzej niz nowy, jeden z najtanszych
    zamiennikow.
    Oryginal to nigdy nie bedzie, ale za to jest tani (100zl za caly
    zregenerowany wahacz) i lepszy niz tez tani, nowy wahacz, ale wystrugany
    chyba z galezi.

    --
    Karolek

  • 108. Data: 2010-06-23 20:35:35
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > Tu akurat on ma rację, nie pisał o zamienniku sworznia, tylko zamienniku
    > ogólnie - czyli wahacza, skoro sworznia niet.

    Aby rozwiac watpliwosci to dokladnie o to chodzilo.
    Troche przeraza mnie ta wyjatkowo zla wola przy czytaniu tego co napisze.

    --
    Karolek

  • 109. Data: 2010-06-23 20:38:26
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    >

    > Więc całe pieprzenie o zamienniku
    >
    > No i właśnie o to chodziło i tego nie zrozumiałeś.

    Dziekuje za obrone.
    Jurand nie przeprasza, tylko znika z watkow.

    --
    Karolek

  • 110. Data: 2010-06-23 20:42:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Cavallino pisze:

    > " to ze zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie calkowicie rozni".
    >
    > A teraz odszczekaj oszczerstwa bezczelny kłamco.
    > Jeśli tego nie zrobisz, to potwierdzisz że jesteś zwyczajnym śmieciem
    > bez honoru.

    Treaz przeczytaj jeszcze raz co zacytowales.

    Dokladnie to to Twoje zdanie: "...on mowil ze sie NIE ROZNIA..."

    Z tym zdaniem: " to ze z zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie
    calkowicie rozni".

    Pomiedzy stanowczym nie roznia, a nie znaczy, ze sie calkowicie roznia
    jest pewna subtelna roznica sugerujaca, ze moga miec te rzeczy cechy
    wspolne co w zadnym razie nie oznacza, ze wszystko jest identyczne.
    Chyba to calkiem logiczne no nie?

    --
    Karolek