  • 21. Data: 2012-03-04 12:25:42
    Temat: Re: Zagrzmiały fanfary na raspberrypi.org
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Sunday, March 4, 2012, 1:00:55 PM, you wrote:

    > Czyli zapłaciłeś już (25$?)

    $25 kosztuje wersja A, której jeszcze nie wyprodukowano. Wersja B,
    która weszła do pordukcji kosztuje $35.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2012-03-04 12:26:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-04 13:20, Mario pisze:

    > Rejestrujesz się jako zainteresowany. Potem informują o dostępności i
    > realizują zamówienia według kolejności zgłoszeń. Ja w każdym razie
    > zarejestrowałem się w RS-Components. U nich płaci się po dostawie.
    > Poinformowali mnie, że sprzedają tylko po jednej sztuce, więc trzeba
    > doliczyć jakieś 25 zł kosztów dostawy. No chyba, że będzie możliwość
    > połączyć to z zamówieniem na inne artykuły.

    No i Farnell nie sprzedaje na polską fakturę, wiec trzeba być płatnikiem
    EU VAT żeby odliczyć VAT. Wkrótce pewnie się to zmieni bo zdaje się
    otwierają polski oddział. Chyba w Krakowie.

    MD

  • 23. Data: 2012-03-04 14:06:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > pod ethernet, itp
    > (tylko piny), ale jeśli chodzi o we/wy to ma więcej. Nie ma oczywiście
    > HDMI, no i - co najważniejsze -
    > ten procesor jest słaby od strony grafiki, żadnego wspomagania. Nieco też
    > wolniejszy (400 MHz), no generalnie
    > to już projekt starawy.
    > Cena to 35 E obecnie, a było taniej.
    >
    > Tak, że rząd wielkości ten sam, więc pewnie można osiągniąć te 25 USD.
    > W każdym razie - miejmy nadzieję, że tak jest, i nie okaże się jak w tym
    > starym dowcipie, że
    > faktycznie - ale nie 25USD, tylk 250USD, i nie ARM11 tylko Atmega16 :)

    Życzę im sukcesu, ale nie brzmi to optymistycznie...

    Poza tym - przeczytałem opis tego procesora i raczej jest to miernota.
    Teraz akurat w robocie pracuję z mniejszym i wolniejszym prockiem
    na rdzeniu Cortex M3 od NXP (LPC1788) i jest to procesor o wiele bardziej
    rozbudowany w peryferia i ciekawy od strony wykorzystania go...
    Ale przy zegarze 120MHz max nie ma sensu myśleć o Linuxie czy WnCE.
    Stąd zaciekawiłem się tym projektem RaspberryPi ale widzę że to raczej
    nieporozumienie i ten komentarz że to "Pi in the Sky" (czyli po naszemu:
    marzenie ściętej głowy) :-)

  • 24. Data: 2012-03-04 14:07:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > Czyli zapłaciłeś już (25$?) i czekasz? Oficjalnie tego jeszcze tam chyba
    > nie ma?
    > Co trzeba zrobić żeby zamówić?

    Trzeba być frajerem - płytek nie ma.
    Zbierają zamówienia aby mieć pieniądze aby zapłacić Chinczykom.
    Moim zdaniem ten projekt to niewypał i ludzie nie zobaczą ani
    płytek ani wpłaconych $25 spowrotem... Przykre.

  • 25. Data: 2012-03-04 14:18:26
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-04 15:07, Pszemol pisze:
> [...]
    > Moim zdaniem ten projekt to niewypał i ludzie nie zobaczą ani
    > płytek ani wpłaconych $25 spowrotem... Przykre.

    Ale skąd wyczytałeś że trzeba przedpłacać?
    Z tego co wyczytałem to Raspberry team zlecił produkcję (zorganizowanie
    produkcji zapewne zlokalizowanej w Chinach) Farnellowi i RS-Components.
    Ja z RS dostałem potwierdzenie, że jestem w kolejce na 1 sztukę, za cenę
    103,09 zł. Nie ma mowy o przedpłacie. Poza tym nie słyszałem żeby te
    firmy handlowe naciągały klientów na jakieś podejrzane przedsięwzięcia
    kończące się klapą.

    MD

  • 26. Data: 2012-03-04 14:23:04
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 04/03/2012 14:07, Pszemol wrote:
> [...]
    > Moim zdaniem ten projekt to niewypał i ludzie nie zobaczą ani
    > płytek ani wpłaconych $25 spowrotem... Przykre.

    Farnell i RS? Przemol...
    To moze jeszcze mam sie bac zakupow z Mouser czy Digikey?

    --
    Jerry1111

  • 27. Data: 2012-03-04 15:15:17
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-04 15:06, Pszemol pisze:
> [...]
    > na rdzeniu Cortex M3 od NXP (LPC1788) i jest to procesor o wiele bardziej
    > rozbudowany w peryferia i ciekawy od strony wykorzystania go...

    Bez przesady. Nie ma CAN na pokładzie. Nie ma sensu wyliczać ile kanałów
    PWM czy liczników maję te układy. A prawdę mówiąc to raczej jest
    komputer zrobiony w technologii SOC a nie mikrokontroler.

    > Ale przy zegarze 120MHz max nie ma sensu myśleć o Linuxie czy WnCE.

    Poza tym nie ma MMU i nie masz jak podłączyć większej ilości pamięci.
    Odpowiednikiem broadcoma mógłby być LPC3250 ale pracuje z prędkością 266
    MHz a BCM ma 700MHZ.
    Tylko, że tego LPC32xx dość trudno samemu wykorzystać bo BGA296 małe
    szanse żeby hobbysta sobie zrobił płytkę. A moduł w Kamami z LPC3250
    kosztuje ponad 500 zł.
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=136979 Poza tym
    Broadcom jest zrobiony na układzie programowalnym od razu z układem
    graficznym. Może pociągnąć linuxa z grafiką. Moc porównywalna z tym co
    mają proste tablety z adndroidem. Do tej pory takie moduły były od 100
    $. Sprzedaż za 35$ dałaby szanse na zaistnienie tego rozwiązania jako
    platformy dla hobbystów - jak Arduino, ale dla chcących pisać i
    uruchamiać własne oprogramowanie pod linuksem.

    > Stąd zaciekawiłem się tym projektem RaspberryPi ale widzę że to raczej
    > nieporozumienie i ten komentarz że to "Pi in the Sky" (czyli po naszemu:
    > marzenie ściętej głowy) :-)

    Zobaczymy, ja mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo do tej pory ceny
    linuksowych modułów były zaporowe.

    MD

  • 28. Data: 2012-03-04 23:01:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > handlowe naciągały klientów na jakieś podejrzane przedsięwzięcia kończące

    Mój błąd - zrozumiałem że należy zrobić przedpłatę i czekać...

  • 29. Data: 2012-03-05 08:52:10
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 04/03/2012 12:20, Mario wrote:

> [...]
    > doliczyć jakieś 25 zł kosztów dostawy. No chyba, że będzie możliwość
    > połączyć to z zamówieniem na inne artykuły.

    Widocznie jestem jednym z niewielu szczesliwcow. Wszedlem na strone
    Farnell 2 dni po oficjalnym starcie. Plytki byly dostepne jako
    'preorder'. Kupilem, zaplacilem, dostalem mejla potwierdzajacego a potem
    nastepnego meja z "estimated delivery: 16/04/2012"
    Mam nadzieje ze dojdzie. Bedzie fajny prezent na urodziny :)

    Probowalem wejsc teraz na ta sama strone. Widnieje jako "Register your
    interest"

    c.

  • 30. Data: 2012-03-06 09:27:14
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 05/03/2012 08:52, Cezar wrote:

> [...]
    > Mam nadzieje ze dojdzie. Bedzie fajny prezent na urodziny :)
    >
    > Probowalem wejsc teraz na ta sama strone. Widnieje jako "Register your

    Radosc byla przedwczesna. Nastepny email przesuwa przewidywalna date
    dostawy o miesiac.

    c.