    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagrzmiały fanfary na raspberrypi.org
    Date: Sun, 04 Mar 2012 16:15:17 +0100

    W dniu 2012-03-04 15:06, Pszemol pisze:
    > "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Życzę im sukcesu, ale nie brzmi to optymistycznie...
    >
    > Poza tym - przeczytałem opis tego procesora i raczej jest to miernota.
    > Teraz akurat w robocie pracuję z mniejszym i wolniejszym prockiem
    > na rdzeniu Cortex M3 od NXP (LPC1788) i jest to procesor o wiele bardziej
    > rozbudowany w peryferia i ciekawy od strony wykorzystania go...

    Bez przesady. Nie ma CAN na pokładzie. Nie ma sensu wyliczać ile kanałów
    PWM czy liczników maję te układy. A prawdę mówiąc to raczej jest
    komputer zrobiony w technologii SOC a nie mikrokontroler.

    > Ale przy zegarze 120MHz max nie ma sensu myśleć o Linuxie czy WnCE.

    Poza tym nie ma MMU i nie masz jak podłączyć większej ilości pamięci.
    Odpowiednikiem broadcoma mógłby być LPC3250 ale pracuje z prędkością 266
    MHz a BCM ma 700MHZ.
    Tylko, że tego LPC32xx dość trudno samemu wykorzystać bo BGA296 małe
    szanse żeby hobbysta sobie zrobił płytkę. A moduł w Kamami z LPC3250
    kosztuje ponad 500 zł.
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=136979 Poza tym
    Broadcom jest zrobiony na układzie programowalnym od razu z układem
    graficznym. Może pociągnąć linuxa z grafiką. Moc porównywalna z tym co
    mają proste tablety z adndroidem. Do tej pory takie moduły były od 100
    $. Sprzedaż za 35$ dałaby szanse na zaistnienie tego rozwiązania jako
    platformy dla hobbystów - jak Arduino, ale dla chcących pisać i
    uruchamiać własne oprogramowanie pod linuksem.

    > Stąd zaciekawiłem się tym projektem RaspberryPi ale widzę że to raczej
    > nieporozumienie i ten komentarz że to "Pi in the Sky" (czyli po naszemu:
    > marzenie ściętej głowy) :-)

    Zobaczymy, ja mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo do tej pory ceny
    linuksowych modułów były zaporowe.

    MD