  • 1. Data: 2012-03-02 00:28:54
    Temat: Zagrzmiały fanfary na raspberrypi.org
    Od: Mario <m...@...pl>

    I wreszcie ruszyła ogłaszana od października sprzedaż.
    http://raspberrypi.org/
    "Although we are still waiting for units to arrive from China, you can
    start buying the Raspberry Pi today. We have entered into licensed
    manufacture partnerships with two British companies, Premier Farnell and
    RS Components."

    No a u tych sprzedawców można się zarejestrować i czekać. Za parę dni
    powiedzą co dalej. Mam nadzieję, że nie będzie to kolejne (linuksowe)
    pół roku.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2012-03-02 02:48:38
    Temat: Re: Zagrzmiały fanfary na raspberrypi.org
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > No a u tych sprzedawców można się zarejestrować i czekać. Za parę dni
    > powiedzą co dalej. Mam nadzieję, że nie będzie to kolejne (linuksowe) pół
    > roku.

    Jedyne, co mi nie pasuje w ty gadżecie, to to HDMI.
    Znaczy, nie przeszkadza mi oczywiście, ale gdybyż tam było jakieś
    wyjście na LCD, to byłby bajer.

    Jako platforma embedded jak znalazł. No, ale tak, to trochę kłopot jest.
    Trzeba by dać lcd z wejściem composit, no i to już takie fajne nie jest...
    No nic, zapisałem się, poczekamy, zobaczymy.

  • 3. Data: 2012-03-02 02:59:46
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Ale tutaj http://www.youtube.com/watch?v=6BbufUp_HNs
    pan mówi, że digital camera i lcd interfejs jest ?

  • 4. Data: 2012-03-02 03:11:44
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Aha, już wiem - głupi ja.
    Toto ma DSI interface. No, to czekam z niecierpliwością !

  • 5. Data: 2012-03-02 08:12:30
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 02/03/2012 00:28, Mario wrote:
> [...]
    >
    > No a u tych sprzedawców można się zarejestrować i czekać. Za parę dni
    > powiedzą co dalej. Mam nadzieję, że nie będzie to kolejne (linuksowe)

    Pierwsza partia 10k sztuk sprzedala sie na pniu. Zamowilem przez
    Farnell. Pisza ze przewidywany czas dostawy to 10 Kwietnia

    c.

  • 6. Data: 2012-03-02 08:23:46
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-03-02 04:11, sundayman pisze:
    > Aha, już wiem - głupi ja.
    > Toto ma DSI interface. No, to czekam z niecierpliwością !
    Do DSI można zapiąć wiele. Ale pytanie - co z wydajnością. Teoretycznie
    ten procek ma dość dużą wydajność (porównywalną z obecnymi smartfonami i
    tabletami), ale... to też ciężko do konkretnego zastosowania porównywać.
    Może ktoś się orientuje, czego po tym broadcomie można się spodziewać:
    - jaka może być wydajność USB - jest to niby 2.0, ale np zapinając dysk
    HDD 2.5" na usb, fat32/ntfs - czy da się wycisnąć te 15-20MB/s czy
    raczej 1MB/s ? Zwłaszcza że model B - ma tylko 2port HUB, a nie dwa
    oddzielne porty.
    - GPU tam jest nawet "trochę 3D", widzę w pre-gotowych OSach że można
    nawet 128MB ramu na gpu i tekstury przeznaczyć. Ale czy to się nadaje
    poza generowaniem grafiki do czegoś? Potrzebowałbym wsparcia do
    kodowania (niekoniecznie de-kodowania, albo do obu) jakichś
    full-hd-kodeków sensownych.
    - jak będzie wyglądała sprawa driverów i ogólnie softu do kamerek po DSI
    (np z nokii)...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-03-02 08:38:48
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 2/03/2012 10:28 AM, Mario wrote:
> [...]
    dalej. Mam nadzieję, że nie będzie to kolejne (linuksowe) pół roku.

    Ogolna opinia to ze Farnell i RS Components moga sobie pozwolic na produkcje duzo
    wiekszych serii niz Raspberrypi wiec ta umowa powinna skrocic czas oczekiwania.

    Tomek

  • 8. Data: 2012-03-02 10:10:36
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-03-02 09:23, BartekK pisze:

    > Ale czy to się nadaje
    > poza generowaniem grafiki do czegoś? Potrzebowałbym wsparcia do
    > kodowania (niekoniecznie de-kodowania, albo do obu) jakichś
    > full-hd-kodeków sensownych.

    Nie oczekuj za wiele. Tylko licencjonowane kodeki mają dostęp do
    akceleracji sprzętowej, a na razie kupiono tylko dekodowanie H264 i MPEG4.

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache
    :caVPDOLUgqIJ:www.raspberrypi.org/archives/592+rapsb
    erry+pi+codecs+h.264&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client
    =opera

  • 9. Data: 2012-03-02 10:15:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-03-02 11:10, Zbych pisze:

> [...]
    :caVPDOLUgqIJ:www.raspberrypi.org/archives/592+rapsb
    erry+pi+codecs+h.264&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl&client
    Dzięki za linka. Niestety - ale widzę tam tylko DEkodowanie, a mnie
    głownie KOdowanie interesuje ;/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-03-02 17:32:27
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    :caVPDOLUgqIJ:www.ras
    cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl
    > Dzięki za linka. Niestety - ale widzę tam tylko DEkodowanie, a mnie
    > głownie KOdowanie interesuje ;/

    Hmmm obawiam się, że kodowanie wymaga dużo większej wydajności
    obliczeniowej. Zwłaszcza HD. Czytałem, że kilka xeonów daje radę robić to w
    locie

    MaW