  • 1. Data: 2012-03-02 07:29:59
    Temat: DIL kontra SMD
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Jakis czas temu slyszalem dyskusje o urzadzeniach budowanych z
    elementow przewlekanych.
    Stwieezenie bylo takie ze to musi byc urzadzenie stare bo jak to
    okeslil jeden jest to "uklad dilowski" - doslowny cytat.
    Jakie Wy macie na ten temat zdanie, bo moim to tylko kwesta urzycia
    ukladow a SMD jak zalezy nam na minaturyzacji i wcale to czy jakis
    uklad jest zbudowany na elementach przewlekanych nie swiadczy ze to
    staroc.
    Sprawa dotyczyla swietowki kompaktowej, ktora gosc rozebral i
    zdziwiony ze nie mam tam elementow SMD stwierdzil ze to staroc.

  • 2. Data: 2012-03-02 08:02:29
    Temat: Re: DIL kontra SMD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Mar 2012 23:29:59 -0800 (PST), slawek7 napisał(a):
> [...]

    > Sprawa dotyczyla swietowki kompaktowej, ktora gosc rozebral i
    > zdziwiony ze nie mam tam elementow SMD stwierdzil ze to staroc.

    Ale DIL, czy elementy pojedyncze przewlekane ?

    Troche racji mial - niewatpliwie nie byl to nowoczesny projekt, na
    nowoczesnych ukladach scalonych, ktore sa tylko w SMD.
    Ani pochodzacy z nowoczesnej fabryki :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-03-02 08:51:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, March 2, 2012, 9:02:29 AM, you wrote:

    > Ale DIL, czy elementy pojedyncze przewlekane ?
    > Troche racji mial - niewatpliwie nie byl to nowoczesny projekt, na
    > nowoczesnych ukladach scalonych, ktore sa tylko w SMD.

    Nieprawda.

    Moim klientom, chcącym użyć układów SMD po stronie pierwotnej
    zasilaczy, w miejscach gdzie wystepuje pełne napięcie, zawsze to
    odradzam. Na przykład cała rodzina driverów IR21xx, gdzie najczęstszą
    przyczyną problemów jest przebicie/upływność pomiędzy nóżka Vs a Lo.
    Efektem jest zniszczenie drivera, dwóch MOSFETów i frustracja
    "projektanta". Nawet przy obudowie DIL radzę frezowanie szczeliny
    między padami dla bezpieczeństwa - spróbuj zrobić to przy obudowie
    SO8.

    > Ani pochodzacy z nowoczesnej fabryki :-)

    Ale za to taniej...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2012-03-02 09:21:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-03-02 09:51, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [.....]
    > "projektanta". Nawet przy obudowie DIL radzę frezowanie szczeliny
    > między padami dla bezpieczeństwa - spróbuj zrobić to przy obudowie
    > SO8.
    Ale są różne obudowy do SMD. Nie pamiętam w tej chwili symbolu, ale
    widziałem przekaźnik "solid state" w obudowie ala DIL-8, tzn. wymiary i
    rozstaw wyprowadzeń były takie same, a jedynie wyprowadzenia były wgięte
    "na zewnątrz" jak w SO. Wilk syty i owca cała - można frezować szczeliny
    pomiędzy wyprowadzeniami i lutować powierzchniowo. :-)

    > Ale za to taniej...
    Tzn. koszt produkcji, magazynowania i transportu układu w obudowie DIL
    jest niższy niż jego odpowiednika w SO? :-)

  • 5. Data: 2012-03-02 09:44:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JDX,

    Friday, March 2, 2012, 10:21:18 AM, you wrote:

> [...]
    > Tzn. koszt produkcji, magazynowania i transportu układu w obudowie DIL
    > jest niższy niż jego odpowiednika w SO? :-)

    Chodziło o nowoczesny projekt a nie nowoczesny układ. Świetlówki na
    razie nadal opłaca się dawać do montażu małym Chińczykom. Taki sobie
    nie poradzi z SMD.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-03-02 10:55:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    >Chodziło o nowoczesny projekt a nie nowoczesny układ. Świetlówki na
    >razie nadal opłaca się dawać do montażu małym Chińczykom. Taki sobie
    >nie poradzi z SMD.

    Tymczasem wpisalem w google cfl controller - UBA2024 w obudowie do
    wyboru, ale IRS2573D juz tylko w smd ...

    No i w efekcie wszedzie mamy taki sam uklad na dwoch tranzystorach
    bez zadnych scalonych bajerow :-)

    J.

  • 7. Data: 2012-03-02 11:02:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 02.03.2012 08:29, slawek7 pisze:
> [...]
    > Stwieezenie bylo takie ze to musi byc urzadzenie stare bo jak to
    > okeslil jeden jest to "uklad dilowski" - doslowny cytat.
    DIL jest dość niewygodny - zajmuje miejsce na powierzchni, zajmuje
    miejsce dla routingu, ręczne lutowanie jest bardziej denerwujące,
    chociaż wymaga mniejszej precyzji. No i sporo nowych układów nie
    występuje w DIL.

> [...]
    > ukladow a SMD jak zalezy nam na minaturyzacji i wcale to czy jakis
    > uklad jest zbudowany na elementach przewlekanych nie swiadczy ze to
    Nie świadczy.

    > Sprawa dotyczyla swietowki kompaktowej, ktora gosc rozebral i
    > zdziwiony ze nie mam tam elementow SMD stwierdzil ze to staroc.
    Łatwość montażu.

    Michoo

  • 8. Data: 2012-03-02 11:19:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Friday, March 2, 2012, 12:02:59 PM, you wrote:

    > DIL jest dość niewygodny - zajmuje miejsce na powierzchni, zajmuje
    > miejsce dla routingu, ręczne lutowanie jest bardziej denerwujące,

    A kto powiedział, że DIL wymaga recznego lutowania?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-03-02 11:20:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Friday, March 2, 2012, 11:55:57 AM, you wrote:

    > Tymczasem wpisalem w google cfl controller - UBA2024 w obudowie do
    > wyboru, ale IRS2573D juz tylko w smd ...

    I dlatego ja go na pewno nie kupię.

    > No i w efekcie wszedzie mamy taki sam uklad na dwoch tranzystorach
    > bez zadnych scalonych bajerow :-)

    Bo taniej.

    --
    Best regards,